Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oon kyllästynyt olemaan p.a. ja haluan tehdä työtä, jolla saa hyvän toimeentulon.

Vierailija
13.12.2018 |

Mitä ominaisuuksia teidän mielestä löytyy ihmiseltä, joka menestyy taloudellisesti? Olen jo hankkimassa itselleni astetta parempaa koulutusta muttei se takaa parempaa työtä. Pohdin tässä, onko mun persoonassa jotain, mikä on estänyt työssä menestymisen. Että olenko mä ikuinen "alainen". Mitä oikeasti vaaditaan menestyvältä ihmiseltä? Pelkästään kova työnteko ei tunnu riittävän. On ihan sama, kuinka kovasti työtä tällainen pikkuassistentti tmv. tekee. Ei siitä ketään johtajaksi ylennetä eikä palkkaa kummemmin koroteta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkömiehet ja putkimiehet tienaa ihan kivasti, jos siis perus hyvä toimeentulo riittää. Jos ei, niin lääkäriksi tai DI:ksi kouluttautumalla on parhaat mahdollisuudet (lääkärillä satavarmat, DI:llä hyvät).

Millään perus maisterin tai amk:n papereilla ei todellakaan ole taetta hyvästä toimeentulosta. Ne on liian monipuolisia koulutusaloja, koska vaikkapa taloustieteen maisteri voi tehdä niin monenlaista työtä. Tuolloin tarvitset niitä "ominisuuksia", eli dynaamisuus, systemaattisuus, hyvä motivaatio, hyvät sosiaaliset taidot, nopea äly ja vielä roppakaupalla tuuriakin päästäksesi hyvään pestiin.

Vierailija
2/4 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkömiehet ja putkimiehet tienaa ihan kivasti, jos siis perus hyvä toimeentulo riittää. Jos ei, niin lääkäriksi tai DI:ksi kouluttautumalla on parhaat mahdollisuudet (lääkärillä satavarmat, DI:llä hyvät).

Millään perus maisterin tai amk:n papereilla ei todellakaan ole taetta hyvästä toimeentulosta. Ne on liian monipuolisia koulutusaloja, koska vaikkapa taloustieteen maisteri voi tehdä niin monenlaista työtä. Tuolloin tarvitset niitä "ominisuuksia", eli dynaamisuus, systemaattisuus, hyvä motivaatio, hyvät sosiaaliset taidot, nopea äly ja vielä roppakaupalla tuuriakin päästäksesi hyvään pestiin.

Juu, mutta sitten jos valitsee oikein kapean alan, on ne avoimet työpaikatkin harvassa. Ainakin esim se KTM voi hakea aika moneen paikkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ominaisuuksia teidän mielestä löytyy ihmiseltä, joka menestyy taloudellisesti?

Röyhkeyttä ja kyynärpäätaktiikan käyttämistä, ja niiden päälle onnea, että a) joku esimies tykkää just sun tyylistä ja ottaa sinut omaksi lellikiksi tai b) sulla on hyvä bisnesidea.

Vierailija
4/4 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustaki tuntuu, että persoonassani on jokin este hyvälle toimeentulolle. Ei ole auttanut maisterinpaperit ja jatkokoulutukset, alan vaihto ja uudelleenkouluttautuminen tai kova työnteko nyt ainakaan. Aina putoan köyhyyteen.