Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellään ollu " käsi paketissa" kun vauva vielä pieni?

Vierailija
11.05.2006 |

Mä joudun ehkä syksyllä käsileikkaukseen jossa väärin luutunu sormi murretaan ja käsi visiin 6 viikoks pakettiin.

Mietin miten ihmeessä pärjään silloin n.8kk ikäisen vauvan kanssa? En varmaan mitenkään yksin. Mies voi auttaa tietysti kun on kotona, mut miten sit muu aika?

Voi hitto oon pulassa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta murtui kyynärpää kun esikoinen oli 4.5 kk. Käsi leikattiin (naula) ja toimintakykyhän siitä kädestä - joka oli oikea tietenkin - meni viikoiksi. Muutaman viikon tarvitsin apua ihan koko ajan (mies tietenkin hoiti lapsen, kun ei ollut töissä), sillä en selvinnyt edes leivän voitelemisesta, pepun pesemisestä ja vauvan pukemisesta puhumaankaan. Veljeni asusti meillä muutaman viikon auttamassa ja sitten vähitellen käsi tietenkin alkoi liikkua ja selvisin paremmin. Kypsä homma, mutta selvisihän tuosta. Tsemppiä :)

Vierailija
2/3 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vauva oli vuoden ikäinen. Miehen ollessa töissä täällä oli aina joku (äiti/anoppi/kaveri) apuna. Ekan kipsiviikon jälkeen, kun käsi ei ollut enää kipeä, olisin pärjännyt ehkä muuten yksin, mutta pyllyn pesu ja vaatteiden vaihto lapselle ei olisi onnistunut mitenkään. Kypsäähän se on pidemmän päälle, kun kotona on jatkuvasti joku vieras, mutta hyvä että oli apua saatavilla. En tiedä, olisiko saanut jostain kodinhoitajan tms. jos ei olisi ollut apulaisia omasta takaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos hän olisi ollut vielä kävelemätön, ei oltais pärjätty ollenkaan. Nyt vaipan vaihto kävi näin: vasemmalla kädellä seisovalta lapselta kakkavaippa (housuvaippa) pois. Ja housut tietty. Ja paita. Sitten koko lapsi suihkuun, missä sain p+estyä hänet, kun hän seisoi itse siellä. Sitten vasemmalla kädellä housuvaippa päälle (isoveli 4 v auttoi hiukkasen), vaatteita en sitten saanutkaan puettua , joten lapsi oli loppupäivän alasti (aamulal oli mies pukenut ennen töihin lähtöä). Mies tuli kotiin noin klo 17.30-18.30 ja hoitelei lopun päivää.

Apua ei meillä ollut, olisi pitänyt tilata joku lastenhoitaja jostain, mutta ei saatu ketään. Joten sitten hoisin itse ja yöt valvoin kipujen kanssa