Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkomaalaisten lasten rasistisuus?

11.05.2006 |

Minulle ja ruskealle pojalleni sattui äsken aika ikävä juttu. Olimme bussissa äidin ja kolmen arabin näköisen pikkupojan kanssa. Äitikin siis oli arabin näköinen. Puhuivat ööh. arabiaa? (Olen oikeasti tosi huono tunnistamaan kieliä tai että mistä maasta joku on.)

Mutta siis nuorin poika istui vielä rattaissa. Ja halusi selkeästi loukata minua ja Joonaa. Muuten puhuivat siis joitain muuta kieltä, mutta selvällä suomen kielellä mutisi, että musta musta musta. Katsoin häneen päin ja hymyilin. Poika käänsi päänsä pois ja mutisi että hän ei edes halua katsoa minua päin, koska jotain jotain musta.

Olen aika järkyttynyt. Tämä poika siis oli about 4 vuotias. Ja lienee selvää, että isä on poikansa opettanut. Äiti vain hymyili lämpimästi minulle ja pojalle eikä selkeästi ymmärtänyt mitä oma poika puhui. Tai siltä ainakin näytti.

Onko tämä tällainen yleistäkin? Hieman pelottaa tuollaisten lapsien tulevaisuus Suomessa. Eikä tietysti omankaan pojan puolesta tunnu kivalta. Onneksi hän ei vielä mitään ymmärrä.

Kommentit (21)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi