Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä tuote tai palvelu on mielestäsi kohtuuttoman hintainen

Vierailija
12.12.2018 |

jos vertaa itse tuotteeseen. Tuli tuosta joulupostimerkkikeskustelusta mieleen. Tuleeko mieleen muita?

Kommentit (1585)

Vierailija
1521/1585 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesulapalvelut. Kaksi mekkoa maksoi 110€. Ostan ens kerralla uuden.

Ja mattojen pesu (isojen keskilattiamattojen). Halvemmaksi tulee heivat roskiin ja ostaa uusi. Jos ei mistään villamatoista puhuta. Tai ole muuten "kotväen" mieleinen.

Vierailija
1522/1585 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienehkö mukillinen minttukaakaota (terästettyä) maksoi baarissa 9 €. Samalla hinnalla saa kunnon lounaan ravintolassa. Ei mitään tolkkua hinnoittelussa.

Ehkä kannattaa sitten mieluummin syödä se lounas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1523/1585 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvikset, hedelmät yms. siis eikö näiden tällaisten aidosti terveellisten ruokien hintaa pitäisi saada mahdollisimman alas että niitä syötäisiin ja tuettaisiin ihmisten terveyttä ja hyvinvointia?!

Ei minusta kasvikset ja hedelmt mitään kalliita ole. Ei ole pakko ostaa mitään erikoishedelmiä jotka on rahdattu tänne toiselta puolelta maailmaa. Osta kotimaista (no hedelmiä vähemmän on kotimaisia paitsi omenoita eikä niitäkään enää tähän aikaan vuodesta). Itse olen siirtynyt kasvisvoittoiseen ruokavalioon juuri siksi että liha on kallista. Syön liharuokaa nykyään ehkä kerran viikossa, proteiinin koitan saada muusta ruuasta.  Ruokakulut on kyllä vähentyneet. En osta eineksiä enkä pakasteita.

Vierailija
1524/1585 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tippejä? En ole ikinä törmännyt kampaajalla tuohon, että pitäisi tipata. Kukaan ei ole koskaan millään tavalla tuonut asiaa ilmi enkä edes tiedä, mihin siellä voisi tipata (ei ole sellaisia purkkeja tiskillä, kuten esim. monissa baareissa). Onko tuo jokin yleinenkin käytäntö, jonka olen vain missannut?

En ole minäkään törmännyt kampaamoissa, tosin saattaa johtua siitä että käyn lyhentämässä kuontaloni lähinnä kouluissa ja harjoittelijoilla. Yli kahtakymppiä en nopeasta leikkuusta suostu maksamaan,joku raja.

Mutta sinänsä ei ihmetytä, koska kyllähän täällä kovasti yritetään lanseerata jenkkiläistä tippauskulttuuria monellekin alalle. Lähinnä huvittaa, kun ravintoloiden maksupäätteissä esitellään sitä tippimahdollisuutta - kuka hullu vielä jättää tippiä, kun ruoka + lasi viiniä on helposti maksanut lähemmäs neljäkymppiä ja kaikki tietää, ettei tarjoilijankaan tienestit mikään 5e/tunti ole? Tai no eihän se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Ehkä pääkaupunkiseudulla on näitä tippauskulttuurin rantautumista yrittäviä mutta ei täällä maakunnissa pikkupaikkakunnilla. Ei oikein istu tänne suomalaiseen kulttuuriin ämörikkalainen meininki kun täällä tarjoilijan palkat on ihan jotain muuta kuin rapakon takana jossa tippi on osa palkkaa.

Vierailija
1525/1585 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä nyt on kallista, ei sitten osta jos ei ole valmis maksamaan.

Pakko on vain kuolla..

Ja sekin maksaa! No senhän kuittaa perikunta jos ei vainajalla ole varoja.

Vierailija
1526/1585 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikani asuu Hampurissa, olen hänen luonaan käynyt monesti vuoden aikana. Tuosta Lidln hinnoista mistä on jo joku kirjoittanutkin niin se pitää täysin paikkansa. En nyt muista tarkalleen mitä olin Hampurissa Lidlin kaupasta hakemassa mutta sanotaan tällä tavalla, että mikä tuote meillä täällä maksaa 1 euron on se Saksassa Lidl). korkeintaan 50 cent tai mieluimmin vieläkin vähemmän. Kyllä Suomessa on kallista eläminen.

Mites saksalaisten palkat verrattuna Suomeen? Ainakin omalla alallani palkat on Saksassa ehkä kolmasosan Suomen palkoista, joten onhan se reilua että heillä ruoka maksaa vähemmän.

Ja arvonlisäverokin ehkä jotain muuta kuin Suomessa.

Vierailija
1527/1585 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Digitaalisen terveydenhoidon lääkärimaksu.Hoitaja ei osannut auttaa ja ohjasi chat-keskustelun lääkärille. Lääkäri luki muutaman rivin tekstiä ja ohjasi hakeutumaan terveyskeskukseen keskustelemaan kasvotusten lääkärin kanssa. Tässä meni hänen aikaansa 5 min ja lasku perästä 35 €. En asioi jatkossa.

Palveluntuottajan täytyy toki kattaa kulunsa, mutta pienituloisen näkökulmasta esimerkiksi kaikki kauneudenhoitopalvelut ovat todella kalliita verrattuna itse tehtyyn. Hiukset värjää itse 10-25€/kerta, kulmakarvat saa värjättyä kymmeniä kertoja 10€ kestoväripaketilla. Lähipiirin kesken leikataan toistemme hiukset. Sokerointivahan voi itse keitellä muutaman euron raaka-ainekustannusten hintaan ja sokeroida itse. Lähipiirin kesken palveluja vaihtamalla hoituu auton huollot ja muut remonttihommat. Näistä säästämällä sitten puskuria palveluihin, joihin ei taidot riitä.  

Vierailija
1528/1585 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksoin äskettäin pienen kissan tuhkauksesta 70 euroa. Hinta oli yhteistuhkauksesta eli pelkästään siitä, että jätin kuolleen kissan eläinlääkäriasemalle toimitettavaksi krematorioon, en edes saanut tuhkaa itselleni, mistään uurnasta puhumattakaan. En kyllä ymmärrä mikä tuossa maksaa.

Äläpä, mä maksoin kääpiöhamsterin tuhkauksesta saman. Juu, ei tullu siinä mieleen, että olis nakannu palatessa roskikseen likalta salaa. Hautaushommiin ei kerrostalon pihassa oikein voinut alkaa ja olin siinä kohtaa henkisesti muutenkin ihan romuna, niin en jaksanut lähteä metsään lapion kanssa.

Ei käsittääkseni ainskaan toisen omistamalle maalle saa käydä kissaansa tms. noin vaan hautaamassa.

Vierailija
1529/1585 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lelusetit jotka maksavat monta kymppiä, ja joissa on halpaa muovirihkamaa.

Myös legot käyvät tästä esimerkiksi, niissä on niin vähän palikoita hintaan nähden.

Brändit ja lisenssituotteet maksaa. Lego, Mattel, Disney..

Legoja on kyllä kirppiksillä pussillisia myynnissä ihan sopuhintaan. Ainakin täällä. Samoin Brion junaradan osia.

Vierailija
1530/1585 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KÖYHIÄ koko palsta täynnä!!! HANKKIKAA ELÄMÄ!

Täällähän sinäkin olet.

Vierailija
1531/1585 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmanvaihto kanavien putsaus 

140 neliöinen ok/talo maksaa yli 700€!

Nii.. no kokeilepa tehdä itse.

Vierailija
1532/1585 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne hyvät Lidlin isommat kermaisen kaltaiset suklaavanukkaat (on vaniljakin, josta en välitä). Niitä sai jokunen vuosi sitten alle eurolla. Nykyisin taitavat olla yli 2e. En osta lainkaan, koska ovat ihan liian kalliita.

Vierailija
1533/1585 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ELISAn maksumuistutuskulut yrityksille ovat 40 euroa. Hyvä rahastuskeino. Lisäksi eivät millään saa yrityksen kaikkia liittymiä ja nettejä samaan laskuun, vaan joka kuukausi tulee 5 laskua, joista pahimmassa tapauksessa jää joku ottamatta huomioon ja sitten laskun summa oli vaikka 24.90 euroa ja muistutuskulut 40 euroa. Ei tarvitse ihmetellä, miksi Elisalla menee hyvin. Pelkkää törkeää rahastusta. 

Ja ovat kaiken lisäksi hyvin aktiivisia lähettämään tuon muistutuslaskun. Itselläni oli yhtenä vuonna laskun eräpäivä pitkäperjantaina, mutta pyhien vuoksi maksoin sen vasta tiistaina koska maanantaikin oli pyhäpäivä. Sain maksumuistutuksen. Asiakaspalvelun mielestä olisi pitänyt ennakoida maksu ja vaihtaa verkkolaskun eräpäivä aikaisemmaksi.

Yrittäjillä ehkä noin, muttei yksityishenkilöillä. Lisäävät viivästyskoron seuraavaan laskuun - jos lisäävät. Yleensä kyllä maksan laskut eräpäivään mennessä, mutta joskus käy vahinko ja unohdus. Sitä aina skarppaa sitten jatkossa.

Vierailija
1534/1585 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi höttöistä laskiaispullaa 3,90€. Törkeää, tuolla rahalla leipoo 30 pullaa.

Kannattaa siis leipoa itse.

Vierailija
1535/1585 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

95 % kaikista täällä Suomessa. 

Vierailija
1536/1585 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. hammaskiven poisto maksaa 50 euroa kunnallisella. Sehän on 300 mk, jollaista hintaa ei kukaan olisi kehdannut kyniä ihmisiltä ennen vanhaan!!! Ja samanlainen virkkuukoukku niillä edelleen on työkaluna, millä rapsuttavat sitä kiveä pois kuin oli jo mummonkin aikana. Harvoin ne sitä ultraäänilaitetta käyttävät. Mikä muka on nostanut hinnan tuollaiseksi, vaikka duuni on ihan samaa kuin 50 vuotta sitten?

En tiedä missä takapajulassa asut mutta julkisellakin käytetään ultraäänilaitetta ainakin täällä. Pikkupaikkakunta Itä-Suomessa.

Vierailija
1537/1585 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yökkis kirjoitti:

Te, jotka valitatte lemmikkieläinten hoidon Hinnoista, eläinlääkäri, tuhkaus, ruokakuluista yms. Yksi vinkki : eläimiä ei ole pakko hankkia-ne ovat turhia, allergisoivia, likaisia, inhottavia bakteerien-ja virustentuojia. Kasvattamattomia, kouluttamattomia ja pelottavia. Sotkevat ja tuovat likaa rappukäytäviin - muut maksavat rappujen siivouskulut, uudet pinnat ja joutuvat kuuntelemaan ulvomista ja haukkumista 24/7.

Osta kissa. Se ei hauku.

Vierailija
1538/1585 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Priorin ravinnelisä hiuksille

Varsinkin kun siitä ei ole mitään hyötyä.

Vierailija
1539/1585 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet hotellit. Sesonkiaikohen ulkopuollakin saa maksaa vähintään  100e/yö jostain 80-luvulle jämähtäneestä tunkkaisesta huoneesta millä tahansa pikkupitäjällä. Ei oikein kannusta kotimaanmatkailuun. 

Ymmärrän kyllä kivat kylpylät ja oikeasti laadukkaat ja kivat hotellit, näissä nyt on hinta yleensä ihan perusteltu. 

Vierailija
1540/1585 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän erään vallanpitäjän joka veloitti vanhukselta varpaan leikkausta 65€

Edullisempi varpaan leikkaus kuin yksityisessä sairaalassa.