Mikä tuote tai palvelu on mielestäsi kohtuuttoman hintainen
jos vertaa itse tuotteeseen. Tuli tuosta joulupostimerkkikeskustelusta mieleen. Tuleeko mieleen muita?
Kommentit (1497)
Oikeat täit ja luteetkaan eivät sampoolla lähde.
Vierailija kirjoitti:
En käy enää juurikaan elokuvissa. Aivan järjetöntä että lipun ja pienten leffaherkkujen kanssa ei nykyään enää pääse alle 20€. Kuulin teorian että finnkino haluaa tehdä elokuvateattereista elämyksen ja on siksi nostanut hintoja. Itse taas kuvittelisin että saisivat enemmän voittoa pitämällä hinnat järkevinä kun ihmiset kävisivät enemmän leffassa. Olen ihan hyvätuloinen mutta ihan periaattesta en ala joka leffasta noin paljoa maksamaan.
Aika harva jättää käymättä elokuvissa lipun hinnan vuoksi. Kääntäen, jos lipun hinta puolitettaisiin, siellä kävisi vain vähän enemmän väkeä. Ei kannata.
Elokuviin pääsee sarjalipuilla ihan kohtuuhintaan. Onkohan 47€/4kpl jos oikein muistan. Sitten toisinaan on kampanjoita kuten -20% keskiviikkoisin, tai toisinaan leffatiistai jolloin liput 5€ tai jotain sinnepäin. Jos töistä saa kulttuurietuseteleitä, niillä saattaa pystyä vielä puolittamaan nuokin hinnat..
Kahvilat: cappucino 4€
Pesulapalvelut: villakangastakin pesu 56€
Kotimainen kala: kuha 38€ kilo
Ihokarvojen sokerointi. Esimerkiksi alakerrasta jos haluaa karvat pois, niin 80-120 euroa on minusta työhön nähden aivan naurettava summa. Varsinkin jos puhutaan säännöllisesti karvat poistavasta ja hygieniasta huolehtivasta henkilöstä. Minusta 30 euroa olisi summa, mikä olisi kohtuullinen laittaa asiaan kerran kuussa.
Toinen on kampaajakäynnit, ihan perus pyörähdys kampaajan tuolissa asettuu pk-seudulla 100-200 euron väliin.
Autojen hinta suomessa. Vanhoista pa.... kotteroista pyydetään samaa hintaa kuin monessa maassa saisi uuden auton samalla rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Kahvilakäynnit, ei mitään järkeä maksaa jostain Cappuccinosta lähes 5€ tai kakkupalasta 7€ kun sillä yhteenlasketulla hinnalla saa jo kunnon lounaan. Bensan hinta on jo ryöstöhinta ja sen älyttömyys johtuu bensanverosta! Viinilasillinen saattaa maksaa jo 15€ tietyissä paikoissa joten ei mitään järkeä maksaa noin paljon. En tajua miten joku pizzan hintakaan voi olla yli 15€..
Hinta on oikea. Sinä pysyt poissa ja minä saan istua rauhassa.
Teboilla on halvempaa, minä en tule sinua sinne häiritsemään.
Hinnalla ja siis muutakin kuin vain sen kahvin.
Eläinten kuivaruoat. Teurasjätteistä ja hukkapaloista sisäfileen hinta tuplasti.
Naisten hiusten latvojen tasaus, 30 e/ 10 min.
Ravintolhinnat. Eräässä EU-maassa maksoi kahvilassa olut, kaksi jäätelöä, kahvi ja limsa yhteensä 7 euroa. Suomessa maksoi ketjuravintolassa ruokajuomaolut saman verran. Kyllä muualla mielellään sitten tippiä jakeleminen hieman avokätisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Gynekologi. Ultralaitteen parin minuutin käyttö toi 90 euroa (!!) lisää hintaa käyntiin. Alle 15min käynti oli melkein 200 euroa.
Törkeetä!
Näiden "design- puupurkkien" hintaa en ymmärrä. Yli 300 euroa yhdestä pikkupurkista?!?!? On ihan Salossa valmistettuja puupurkkeja mutta silti, cmoon. Kuka tunnustaa ostanensa tällaisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläinlääkärimaksut todellaki! Kissan jalasta maksettu 2500€, hevosen jalasta 700€
VR on kyllä todellakin toinen jonka hinnat on aivan todellaki liian korkeat!
Kolmas on kuntosalit!
Meiltä olisit saanut neljä kissanjalkaa satasella ja lopunkin kissan kaupan päälle - ja on sisäsiisti.
😂😂
Kaikki yksityisten lääkäri- ja hammaslääkäriasemien ns. palvelu- tai toimistomaksut. Asiakas maksaa käyntinsä maksamisesta pankkikorttia vilauttamalla vähintään 25 euroa.
Eläinlääkäri on kohtuuttoman hintaista,varsinkin kun se on se eläin joka kärsii kun ei ole varaa viedä lääkäriin.
Silmälasien sangat keskimäärin tavallisissa optikkoliikkeissä 200-500€.
On alekampanjoita ja monessa liikkkeessä pari mallia 29€, mutta keskimääräinen hinta on kova.
Vierailija kirjoitti:
Naisten hiusten latvojen tasaus, 30 e/ 10 min.
Se hyvä puoli koronaeristyksessä on ollut , että olen opetellut leikkaamaan omat ja perheen lasten hiukset itse. Tässä on ollut aikaa katsella juutuubista videoita miten leikataan hiukset ja eikun hommiin. Leikkasin juuri itselleni kerroksittain hiukset, ei se vaikeaa ollut. Ja säästyi rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta ettei kukaan ole vielä vastannut kampaajaa. Minä lopetin kampaamokäynnit jo vuosia sitten kun hinnat karkasi aivan lapasesta.
Jep. Hiusten raidoitus + kerroksittain leikkaaminen maksoi n. 100€.
En vaan ole valmis laittamaan säännöllisesti satasta vain hiusten kohentamiseen. Siispä jäi ainoaksi kampaamovärjäys -kerraksi.
Mutta tuleeko mieleen, että sen kampaajankin on saatava siitä satasesta maksettua kulut sekä oman palkkansa.
Asneh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta ettei kukaan ole vielä vastannut kampaajaa. Minä lopetin kampaamokäynnit jo vuosia sitten kun hinnat karkasi aivan lapasesta.
Jep. Hiusten raidoitus + kerroksittain leikkaaminen maksoi n. 100€.
En vaan ole valmis laittamaan säännöllisesti satasta vain hiusten kohentamiseen. Siispä jäi ainoaksi kampaamovärjäys -kerraksi.
Mutta tuleeko mieleen, että sen kampaajankin on saatava siitä satasesta maksettua kulut sekä oman palkkansa.
Täällä Tampereella kävin kampaajalla ja olkapäille ulottuvien hiusten kerroksittainen leikkaus ja raidat päällikerrokseen (ei siis koko hiuspehkoon) maksoi mulla 150 euroa Meinasin pyörtyä kassalla ja totesin, että ei enää ikinä.
Toki kampaajalla meni tähän aikaa 2 tuntia, mutta vaikea uskoa laskutusperustetta. Kerropa nyt miten tuo 150 euroa jaetaan kampaajan tilillä. Ainoat materiaalikulut oli hiukan värjäysainetta niihin pintakerroksen raitoihin, tippa shampoota kun pesi hiukseni sekä vettä hiusten pesuun. Sakset ei leikkauksessa kuluneet. Ja sen ajan kun väriainetta 'kuivatettiin' hiuksissani kuuma-aparaatin alla olisi tehokas parturi- kampaaja käyttänyt vaikka jonkin miehen/lapsen hiusten leikkaukseen.
Kaikki palvelut suomen hillittömästä verotuksesta johtuen. Esimerkki:
Tienaan 20€/h brutto, nettona 14€. Tarvitsen putkimiestä, tuntilaskutus 70€/h. Joudun tekemään 5h töitä, että pystyn palkkaamaan putkimiehen tunniksi. Putkimies tienaa ehkä 23€/h bruttona.