Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä tuote tai palvelu on mielestäsi kohtuuttoman hintainen

Vierailija
12.12.2018 |

jos vertaa itse tuotteeseen. Tuli tuosta joulupostimerkkikeskustelusta mieleen. Tuleeko mieleen muita?

Kommentit (1497)

Vierailija
721/1497 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esim. hampurilaispaikkojen annit olisivat halvempia ei omistajat olisi niin rikastuneet, niin kuin ovat.

Jokainen voi jaloillaan äänestää, eli olla menemättä, olla ostamatta, siinä se, ei muuta tarvita, kyllä se ajan myötä tekee tehtävänsä.

Vierailija
722/1497 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netin laihdutusvalmennukset ovat etupäässä ihan tuubaa.  http://milkainnamaaria.bellablogit.fi/2014/10/totuus-nettivalmennuksist…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/1497 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkö mökille. Maksan siitä noin 20€/kk vaikka sähköt on pois päältä monta kuukautta vuodessa. Kerrostalokaksiomme sähkötkin tulevat halvemmiksi ja siellä sentään elämme ja asumme ympäri vuoden sähkölaitteinemme.

Myy mökki jos tuntuu siltä että 20e kk on liikaa siitä että joku pitää linjat kunnossa niin että saat sähkö kun sitä satut tarvitsemaan. yritä itse samalla hinnalla.

En myy! Nautin siitä. Mökki ei sijaitse missään perähikiällä, vaan pienessä merenrantakunnassa, jossa myös pysyvää asutusta ollut jo vuosisatoja. Sen vuoksi tuntuu kummalliselta nämä hinnat.

Etkö ymmärrä, että haja-asutus maksaa rahaa? Jos halutaan pitää jokainen Suomen notko jäämerelle saakka asuttuna, niin se maksaa. Sen vuoksi kaupungitkin kaavoittavat tonttinsa nykyään mahdollisimman kompakteiksi, että kallista perusinfraa tarvitsee rakentaa mahdollisimman pienelle alueelle. Puhumattakaan julkisesta liikenteestä, aurauspalveluista sun muista kunnalle lankeavista asioista. Mökissäsi on tuskin ollut vuosisatojen ajan sähköjä vedettynä.

Mitäs tinkaat? Vastasin aloittajan kysymykseen. Mielestäni sähkö on kallista mökilläni.

Vierailija
724/1497 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiseni kitalakeenotto.iloluontoinen nainen on halvempi ja parempi

Vierailija
725/1497 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutokauppakeisarin kuparipannut

Tämä ei kuulu aiheeseen; huutaja määrittelee hinnan.

Tupakka ja viina on mielestäni kalliita.

Vierailija
726/1497 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen lääkäri. Se maksaa noin 60€, millä saa 10 minuuttia lääkärin aikaa. Tuolla hinnalla hän sitten toteaa yleensä sen minkä jo itsekin tietää, että joo spasmihan sulla on selässä tai angiina kurkussa. Määrää tabletteja ja kirjoittaa kolme päivää saikkua. Kiitos ja kuulemiin. Toki labrat ja toimistomaksut tulee vielä päälle, mutta että oikein 60 euroa kymmenestä minuutista. Kohtuuton hinta!

Vierailija
727/1497 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityinen lääkäri. Se maksaa noin 60€, millä saa 10 minuuttia lääkärin aikaa. Tuolla hinnalla hän sitten toteaa yleensä sen minkä jo itsekin tietää, että joo spasmihan sulla on selässä tai angiina kurkussa. Määrää tabletteja ja kirjoittaa kolme päivää saikkua. Kiitos ja kuulemiin. Toki labrat ja toimistomaksut tulee vielä päälle, mutta että oikein 60 euroa kymmenestä minuutista. Kohtuuton hinta!

Lääkärit pystyvät kyllä perustelemaan taksansa asiantuntemuksella, pitkällä koulutuksella ja ties millä, mutta potilaan kokemus on joskus ihan eri. Olen käynyt lääkärillä, joka on hädintuskin vilkaissut minua, mutissut muutaman sanan puoliääneen, näpytellyt minuutin, kaksi puhumatta tietokonettaan ja lyönyt reseptin kouraan. Vastaanotolla olen viettänyt siis n. kolme minuuttia, vaikka vastaanottoaika on se 10-20 min. Varmaan monilla mummoilla ym. menee sitten se maksimiaika tai kauemmin, niin heti kun on ns. tavallinen, työikäinen potilas, niin tavoite on saada se mahdollisimman nopeasti ovesta ulos lasku ja resepti kourassaan.

Vierailija
728/1497 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkö mökille. Maksan siitä noin 20€/kk vaikka sähköt on pois päältä monta kuukautta vuodessa. Kerrostalokaksiomme sähkötkin tulevat halvemmiksi ja siellä sentään elämme ja asumme ympäri vuoden sähkölaitteinemme.

Myy mökki jos tuntuu siltä että 20e kk on liikaa siitä että joku pitää linjat kunnossa niin että saat sähkö kun sitä satut tarvitsemaan. yritä itse samalla hinnalla.

En myy! Nautin siitä. Mökki ei sijaitse missään perähikiällä, vaan pienessä merenrantakunnassa, jossa myös pysyvää asutusta ollut jo vuosisatoja. Sen vuoksi tuntuu kummalliselta nämä hinnat.

Etkö ymmärrä, että haja-asutus maksaa rahaa? Jos halutaan pitää jokainen Suomen notko jäämerelle saakka asuttuna, niin se maksaa. Sen vuoksi kaupungitkin kaavoittavat tonttinsa nykyään mahdollisimman kompakteiksi, että kallista perusinfraa tarvitsee rakentaa mahdollisimman pienelle alueelle. Puhumattakaan julkisesta liikenteestä, aurauspalveluista sun muista kunnalle lankeavista asioista. Mökissäsi on tuskin ollut vuosisatojen ajan sähköjä vedettynä.

Etkö ymmärrä, että haja-asutusalueen tiet ovat yleensä yksityisteitä, jotka asuja itse rakennuttaa, maksaa ja maksaa tiemaksut, joilla tietä ylläpidetään. Asukas vetää omakustanteisesti sähköt, vedet ja viemäröinnin sinne. Paljonko itse maksat tiemaksua vuodessa? Se tulee kiinteistöveron lisäksi. Julkista liikennettä ei ole. Ei siellä ole mitään palveluja, jos ei lähellä olevaa mustikkametsää lasketa.

Vierailija
729/1497 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ruvetaan vuositasolla laskemaan, niin joukkoliikenne tulee paljon edullisemmaksi kuin auton ylläpito.

Perheellinen toki tarvitsee useimmiten autoa, mutta silloin on varmasti jo tulojakin jonkin verran, kun ollaan jälkikasvua ruvettu tekemään.

Olet oikeassa. Siksi joukkoliikenteen hinnat pitää nostaa todelliselle tasolle ja lopettaa joukkoliikenteeseen verovarojen käyttäminen. Tuki pois ja lippuihin todelliset hinnat.

Vierailija
730/1497 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoito on yllättävän hintavaa, 25-30 e tunti. Mll-hoitaja on kyllä edullinen, mutta oli vähän pettymys. Itse olisin palkannut jonkun hoitamaan lapsia muuton ajaksi, mutta millään firmalla ei ollut tiloja. Olisi siis helpompi ollut viedä lapset jonnekin, kuin että olisivat muutossa pyörineet vaikka olisikin hoitaja vahtimassa.

Vierailija
731/1497 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuhygienistillä käynti verrattuna hammaslääkärillä käyntiin. 

Vierailija
732/1497 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtumissa ruuat, esim. jäähalleilla kun on jotain isompaa. Tarjonta tosi yksipuolista (enimmäkseen rasvaisia mättöjä, mutta niitä kai ostetaaan), omia eväitä ei kuulemma periaatteessa saisi viedä ja hinta on tyyliin 5 euroa pieni pizzanpala. Normaalia ruokaa tai salaattiannoksia on tarjolla tosi heikosti. Tämä taitoluistelukisoissa, missä olin koko päivän lipuilla, kyllä sen rasvamätön kerran syö, mutta ei enempää. 

Vierailija
733/1497 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh, kerrotko vielä missä kävit? Kuulostaa oudolta, me ollaan käyty yksityisillä ja kunnallisilla ja tuohon hintaan on saanut kyllä jo laajat tutkimukset jos arkena ollaan liikkeellä

Paikka oli Eläinklinikka hakametsä Tampere.

Johon jouduin viemään koiran kun kunnalliselta käskettiin viemään sinne jos tarvitsee tehdä enemmän toimenpiteitä.

Samoja kokemuksia. Ei kannata viedä koiraa Hakametsään eikä Nekalan evidensiaan, halvempiakin löytyy.

Vierailija
734/1497 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy enää juurikaan elokuvissa. Aivan järjetöntä että lipun ja pienten leffaherkkujen kanssa ei nykyään enää pääse alle 20€. Kuulin teorian että finnkino haluaa tehdä elokuvateattereista elämyksen ja on siksi nostanut hintoja. Itse taas kuvittelisin että saisivat enemmän voittoa pitämällä hinnat järkevinä kun ihmiset kävisivät enemmän leffassa. Olen ihan hyvätuloinen mutta ihan periaattesta en ala joka leffasta noin paljoa maksamaan.

Vierailija
735/1497 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy enää juurikaan elokuvissa. Aivan järjetöntä että lipun ja pienten leffaherkkujen kanssa ei nykyään enää pääse alle 20€. Kuulin teorian että finnkino haluaa tehdä elokuvateattereista elämyksen ja on siksi nostanut hintoja. Itse taas kuvittelisin että saisivat enemmän voittoa pitämällä hinnat järkevinä kun ihmiset kävisivät enemmän leffassa. Olen ihan hyvätuloinen mutta ihan periaattesta en ala joka leffasta noin paljoa maksamaan.

Sama täällä ja vielä kun niin harvoin on tarjolla mitään todella hyviä elokuvia, onneksi en mennyt sitä uutta Tuntematonta elokuviin katsomaan kun olisi ollut paha pettymys lipunhintaan nähden.

Vierailija
736/1497 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvirenkaiden vaihto on aika railakkaan hintainen "työpuhde".

Samoin joku fillarin "keväthuolto".

Voi viddu sentään.

Vierailija
737/1497 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit pystyvät kyllä perustelemaan taksansa asiantuntemuksella, pitkällä koulutuksella ja ties millä, mutta potilaan kokemus on joskus ihan eri. Olen käynyt lääkärillä, joka on hädintuskin vilkaissut minua, mutissut muutaman sanan puoliääneen, näpytellyt minuutin, kaksi puhumatta tietokonettaan ja lyönyt reseptin kouraan. Vastaanotolla olen viettänyt siis n. kolme minuuttia, vaikka vastaanottoaika on se 10-20 min. Varmaan monilla mummoilla ym. menee sitten se maksimiaika tai kauemmin, niin heti kun on ns. tavallinen, työikäinen potilas, niin tavoite on saada se mahdollisimman nopeasti ovesta ulos lasku ja resepti kourassaan.

Riippuu vähän tilanteesta. Kävin terveysasemalla ja lääkäri jaaritteli ihovaivastani 20 minuuttia ja teki diagnoosin, kirjoitti reseptin. Vaiva ei sillä lääkkeellä parantunut. Rahapulassa sitten sinnettelin kuukausia avohaavat sormissa.

Sitten menin yksityiselle ihotautilääkärille, joka 10 sekunnissa ilmoitti että edellinen diagnoosi oli väärä, kyseessä onkin psoriaasi ja kirjoitti lääkkeen joka auttoi sormiin.

Tykkäsin enemmän tuosta 10 sekuntin keikasta. Sain asiallisen diagnoosin, tiedon että mulla on elinikäinen autoimmuunisairaus eikä mikään mitätön ihottumia, sain lääkevoiteen ja tarkat ohjeet, jolla akuutti oire käsissä parani.

Ihotaudit ovat monimutkaisia, eivätkä terveysaseman lääkärit niistä tiedä kovin hyvin. Alan erikoislääkäriltä sen sijaan meni vain hetki oikean diagnoosin tekoon. Käyntien kestolla ei siis ollut merkitystä, vaan sillä että maksoin asiantuntemuksesta.

Vierailija
738/1497 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ruvetaan vuositasolla laskemaan, niin joukkoliikenne tulee paljon edullisemmaksi kuin auton ylläpito.

Perheellinen toki tarvitsee useimmiten autoa, mutta silloin on varmasti jo tulojakin jonkin verran, kun ollaan jälkikasvua ruvettu tekemään.

Olet oikeassa. Siksi joukkoliikenteen hinnat pitää nostaa todelliselle tasolle ja lopettaa joukkoliikenteeseen verovarojen käyttäminen. Tuki pois ja lippuihin todelliset hinnat.

Ja höps. HSL kattaa lipputuloilla yli puolet menoistaan. Lisäksi tulee tarkastusmaksut, vuokrat , yms. Se tarkoittaa että jokainen kuntaosuus tasaisesti jaettuna on vuodessa vain n. 30 miljoonaa per kunta. HSL:ssä puhdasta voittoa jää joka vuosi n. 20 miljoonaa.

Vierailija
739/1497 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täi shamppoo, yksi pullo maksaa 20€ Meni varmaan 100€ Niihin että pääsin eroon niistä.

Ja asun yksin joten kuvittelen perheet joissa monta tyttölasta.

Vierailija
740/1497 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilakäynnit, ei mitään järkeä maksaa jostain Cappuccinosta lähes 5€ tai kakkupalasta 7€ kun sillä yhteenlasketulla hinnalla saa jo kunnon lounaan. Bensan hinta on jo ryöstöhinta ja sen älyttömyys johtuu bensanverosta! Viinilasillinen saattaa maksaa jo 15€ tietyissä paikoissa joten ei mitään järkeä maksaa noin paljon. En tajua miten joku pizzan hintakaan voi olla yli 15€..