Mikä tuote tai palvelu on mielestäsi kohtuuttoman hintainen
jos vertaa itse tuotteeseen. Tuli tuosta joulupostimerkkikeskustelusta mieleen. Tuleeko mieleen muita?
Kommentit (1497)
Vierailija kirjoitti:
Leikkasin tukan kampaajalla (vain suora leikkaus, ei kerrostuksia tai mitään). Kesti 10 min (aika kahdeltatoista, olin in and out in 10 min), kampaaja teki ihan järkyttävässä kiireessä, ei edes kuivannut. Hinta 20€. Onhan se edullinen, mutta tuntihinta on n. 120€. Muita asiakkaita ei ollut. Hän vaan näpräsi puhelinta kun astuin sisään ja otti puhelimen taas käteen kun lähdin. Kotona huomasin hiukset suoristettuani, että jälki on ERITTÄIN epätasaista :( nyt täytyy taas käydä korjaamassa.
Älkää ottako halvinta. Nyt täytyy korjata toisella kampaajalla.
No ei se noinkaan ole. Mun kampaaja ottaa 15 euroa mun erittäin pitkien hiusten tasauksesta. Jälki on aina moitteetonta. Sen sijaan Helsingissä voi saada paskaa vaikka maksaa paljon. Helsinki on Suomen p-reikä.
Vierailija kirjoitti:
Leikkasin tukan kampaajalla (vain suora leikkaus, ei kerrostuksia tai mitään). Kesti 10 min (aika kahdeltatoista, olin in and out in 10 min), kampaaja teki ihan järkyttävässä kiireessä, ei edes kuivannut. Hinta 20€. Onhan se edullinen, mutta tuntihinta on n. 120€. Muita asiakkaita ei ollut. Hän vaan näpräsi puhelinta kun astuin sisään ja otti puhelimen taas käteen kun lähdin. Kotona huomasin hiukset suoristettuani, että jälki on ERITTÄIN epätasaista :( nyt täytyy taas käydä korjaamassa.
Älkää ottako halvinta. Nyt täytyy korjata toisella kampaajalla.
Mulla käynyt myös vastaava tapaus. 10min meni leikkaukseen ja kotona huomasin, että osa hiuksista jätetty leikkaamatta. Siis sieltä hiusten seasta tuli pidempiä haituvia, mitä ei oltu leikattu. Viimeistelin hiukset sitten itse kotona...
Kunnallinen hammashoito. Kävin opiskelijana pelkässä tarkastuksessa joka kesti noin 10min ja hinnaksi tuli 48e. Selvisi, että kolme hammasta paikattavana eli niistä käynneistä varmaan yli 100e lisää. Lisäksi kävin tässä kuussa poliklinikalla, jossa lääkäri ja hoitaja käynti yli 40e. Miltei 200e siis julkiseen terveydenhuoltoon ja opintotuesta pitäisi maksaa. No tokihan se tulee halvemmaksi kuin yksityinen, johon minulla ei olisi varaa...
Mersujen hinta noussut jälleen, haista paska Berner!
Tekstini katosi jonnekkin, joten kirjoitampa uudestaan. Moni valittaa taksien hinnoista. Moniko oikeasti tietää, mista tuo hinta muodostuu. Listaampa tähän muutaman seikan..
- Auton laina- ja ylläpitokustannukset
- kirjanpito
- yrittänä palkka, kuljettajan palkka
- eläkemaksut
- vakuutusmaksut
- auton huolto (tätä tehtävä usein, koska autoon kertyy paljon enemmän ajokilometrejä mitä henkilökohtaiseen siviiliautoon)
- polttoaineet
- parkkimaksut
- työvaatteet
- apuvälineet (invaramppi, invahissi, pyörätuolin kiinnitysliinat, tukikaiteet, istuinkorokkeet, astinlauta, paarit....)
Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin, mutta tässä pääpiirteet. Joten onko taksinhinta todellisuudessa niin kallis? Voi tulla itse koettamaan, miltä yrittäminen tuntuu.
T. Yrittäjän vaimo
Liian kalliita
- Asuntojen vuokrat pääkaupunkiseudulla
- Autojen hinnat
- Yksityinen terveydenhuolto (olisi kiva käyttää, jos olisi varaa)
- Älypuhelimet
- Monien harrastusten hinnat (treenimaksuiltaan yli 40e/kk maksava on kallis)
- Hotellien hinnat (pitäisi saada 50-60€/yö huone, mutta ovat usein alkaen 120€)
- Vaatteiden hinnat ovat karanneet käsistä (kuka maksaa useita satasia jostakin vaatteesta?) Kyllä 120€ pitäisi riittää mihin tahansa yksittäiseen hyvään vaatteeseen (esim. kunnon takki) ja perus T-paidat kivalla printillä pitäisi saada 6-10€ hinnalla, kengät pitäisi saada 60€.
Vierailija kirjoitti:
Siivous talon omilla välineillä ja aineilla, 42€/h, minimiveloitus 2h ja suositus tämänkokoiselle asunnolle 3h. Kotitalousvähennys on jo tapissa.
Saan itse asiantuntijatyössä 20€/h puhtaana käteen ja siivoan asuntoni edustuskuntoon tunnissa. Ei tarvitse enää miettiä miksei palveluja osteta Suomessa.
Kyllä huomaa että duunarit ei tiedä yrittäjien kuluista tuon taivaallista! Aloittakaa vaikka alvista, vuokrista, kulkuneuvoista, markkinoinnista jne jne
Te jotka ihmettelette eläinlääkärien hintoja. Käytännössä henkilökunnan koulutukset samaa luokkaa kuin ihmisten (lääkäri, kirurgi, eläintenhoitajat) ja oikeastaan toimenpiteiden hinnat ovat samaa luokkaa kuin sairaalassa ihmisillä olisivat. Valtio maksaa ihmisten sairaanhoitokulut, koska ihmiset tuottavat valtiolle verotuloja. Eläinlääkäreiden hinnat ovat tasan samaa luokkaa ihmisten kanssa, eläinten omistajat vain maksavat koko summan, koska valtio ei maksa sitä tiettyä osuutta, kun eläimet eivät tuota valtiolle.
Vierailija kirjoitti:
Tekstini katosi jonnekkin, joten kirjoitampa uudestaan. Moni valittaa taksien hinnoista. Moniko oikeasti tietää, mista tuo hinta muodostuu. Listaampa tähän muutaman seikan..
- Auton laina- ja ylläpitokustannukset
- kirjanpito
- yrittänä palkka, kuljettajan palkka
- eläkemaksut
- vakuutusmaksut
- auton huolto (tätä tehtävä usein, koska autoon kertyy paljon enemmän ajokilometrejä mitä henkilökohtaiseen siviiliautoon)
- polttoaineet
- parkkimaksut
- työvaatteet
- apuvälineet (invaramppi, invahissi, pyörätuolin kiinnitysliinat, tukikaiteet, istuinkorokkeet, astinlauta, paarit....)Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin, mutta tässä pääpiirteet. Joten onko taksinhinta todellisuudessa niin kallis? Voi tulla itse koettamaan, miltä yrittäminen tuntuu.
T. Yrittäjän vaimo
Toisena yrittäjänä (ei taksiala) en todellakaan pidä taksia kalliina. Ei taksia käytetä yleensä pitkiin matkoihin, joten ei ne hinnat hirveiksi pääse. Olen aina matkustanut mielelläni taksilla, nyt taksiuudistus on kyllä valitettavasti vienyt turvallisuuden- ja mukavuudentunteen taksilla liikkumisesta kun kuskit on mitä on eivätkä tunne lainkaan Helsinkiä. Jos vaikka baarista lähtiessä vertaa yöbussin hintaan niin onhan se 5€ vs. 25€ ero iso, mutta kyse on matkustusmukavuudesta eikä hinta ainakaan minusta ole kohtuuttoman iso. Toki jos rahaa on todella vähän, mutta eikö silloin lähes kaikki muukin ole kallista?
Vierailija kirjoitti:
Liian kalliita
- Asuntojen vuokrat pääkaupunkiseudulla
- Autojen hinnat
- Yksityinen terveydenhuolto (olisi kiva käyttää, jos olisi varaa)
- Älypuhelimet
- Monien harrastusten hinnat (treenimaksuiltaan yli 40e/kk maksava on kallis)
- Hotellien hinnat (pitäisi saada 50-60€/yö huone, mutta ovat usein alkaen 120€)
- Vaatteiden hinnat ovat karanneet käsistä (kuka maksaa useita satasia jostakin vaatteesta?) Kyllä 120€ pitäisi riittää mihin tahansa yksittäiseen hyvään vaatteeseen (esim. kunnon takki) ja perus T-paidat kivalla printillä pitäisi saada 6-10€ hinnalla, kengät pitäisi saada 60€.
Siis kerrotko vielä minulle miksi esimerkiksi sinulla pitäisi olla varaa yksityiseen terveydenhuoltoon? Käy julkisella jos ei ole rahaa. Samoin kuin tuo että vaatteet tai hotellit on liian kalliita. Onko hotelli pakollinen meno? Ja kyllä vaatteita saa tuolla hinnalla, mutta ilmeisesti sinun pitäisi myös saada kalleimmat vaatteet tuolla hinnalla koska...?
Vierailija kirjoitti:
Kasvimaidot!
Ja muutkin vege-tuotteet. Onko ne sitten jotenkin vaikeampi valmistaa kuin lihatuotteet, tiedä häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvimaidot!
Ja muutkin vege-tuotteet. Onko ne sitten jotenkin vaikeampi valmistaa kuin lihatuotteet, tiedä häntä.
Niitä verotetaan kuin limua, ei kuten maitoa. Sama koskee kasvijogurttejakin.
Kaikki LVI alaan liittyvä on yksityiselle ihmiselle aivan pöyristyttävän hintaista
Mikä tahansa tuote tai palvelu josta en suostu maksamaan.
Olin laittamassa tänne, että satasen maksava hiustenleikkaus naisten lyhyisiin hiuksiin. Lueskelin ketjua ja totesin, että tämähän onkin lähes pelkästään yrittäjien ketju, jossa yrittäjät puolustelevat hintojaan. On se jännä homma. Itse työskentelen asiantuntijana yrityksessä, joka tuottaa tiettyjä palveluita yrityksille. Voin kertoa, että jumaleisson sitä valituksen ja itkun määrää palveluiden hinnoista. Yritysten pitäisi ilmeisesti saada omat palvelunsa muilta yrityksiltä ilmaiseksi.
Pankkitilien kk-maksut on ihan ryöstöä. Ns. palvelu on nykyään ihan surkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan pianotunnista kerran viikossa, jossa voi olla samalla aikaa 4:kin oppilasta, 147e/kk.
Itsellä jäänyt nyt soittoharrastus vähemmälle kun yksilötunnin hinta on yli 40€. 10 vuotta sitten maksoin viä tunnista 20€.
Kymmenen vuoden päästä tunti maksaa 60e.
Jos ei aika-ajoihin osallistu niin bensaa menee vähemmän :D