Mikä tuote tai palvelu on mielestäsi kohtuuttoman hintainen
jos vertaa itse tuotteeseen. Tuli tuosta joulupostimerkkikeskustelusta mieleen. Tuleeko mieleen muita?
Kommentit (1497)
Yksi joulutorttu lentoasemalla Hgissä 3,90e
Vierailija kirjoitti:
Maksullinen seksi.
Tuossa on kyllä kate kohdallaan.
Huvipuistojen ruokapaikoissa on ihan sikamaiset hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta ettei kukaan ole vielä vastannut kampaajaa. Minä lopetin kampaamokäynnit jo vuosia sitten kun hinnat karkasi aivan lapasesta.
Miesten hiusteleikkaua 54e Helsingissä
Vesi joka pumpattu lihan sisään myydään lihan hinnalla!
Meillä maalla maksaa ratsastustunti 12e :o mutta autoilu on kyllä ihan liian kallista..
Ruumisarkut ja kaikki hautaustoimiston palvelut.
Ylivertaisesti sähkösiirtomaksu.
OralB hammasharjan vaihtopäät.
Sushi ns. paremmissa ravintoloissa. Kiinalaisten ravintoloiden sushi-buffethinnat vielä kohdillaan, mutta siellä pitääkin vetää ähkyt, että saa rahalle vastinetta.
Hiusten leikkaus. Onneksi pitkähiuksisena ei tarvitse käydä kampaajalla kuin pari kertaa vuodessa ja silloinkin vain latvojen tasoitus.
Kosmetologin palvelut. En väitä, että yrittäjälle jäisi paljon käteen, mutta oli hintarakenne mikä hyvänsä, niin liian kallista asiakkaalle. Sama koskee useimpia muitakin palveluja.
Lähes kaikki mitä esim. Ruohonjuuressa myydään. Haluaisin tehdä parempia valintoja monessa asiassa, mutta usein hinta on este. Onneksi monta asiaa pystyy tekemään itse halvemmalla. Esim. ei kannata maksaa pyykkietikasta 6e/puolen litran pullo, kun etikkaa saa kaupasta noin 1e/litra. Lisää vaan muutaman tipan eteeristä öljyä joukkoon, niin itse tehty pyykkietikka on valmis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta ettei kukaan ole vielä vastannut kampaajaa. Minä lopetin kampaamokäynnit jo vuosia sitten kun hinnat karkasi aivan lapasesta.
Kampaajat tienaavat todella vähän vaikka hinnat ovat korkealla.
Niin virallisesti, mutta kun tekevät suurimman osan hommista pimeästi!
Vierailija kirjoitti:
pikkipoikien tukanleikkuu, kun leikataan lähestulkoon kaljuksi eli koneella vaan. Kestää 15 min, niin maksaa yli 20 euroa... noh, nyt vedän itse koneella...
Tilasin Saksasta laadukkaan hiustenleikkurin satasella. Suomessa olisi siitä pitänyt maksaa 160 €. Nyt olen hiukseni leikannut itse usean vuoden ajan, eli säästän 25..30 € kerralta. Samoin aikaa säästyy, kun ei tarvitse tilata parturiaikaa ja raahautua käsittelyyn. Lisäksi en naisten tapaan nauttinut parturituolissa istumisesta, mahdollisimman tympeää ajan käyttöä!
Aluksi niskapuolen parturointi oli hankalaa, kun homma pitää hoitaa kahden peilin avulla. Nykyään ei enää vaikeuksia:)
Vierailija kirjoitti:
Ruumisarkut ja kaikki hautaustoimiston palvelut.
Ja usein ne arkut vielä poltetaan!
treffit kirjoitti:
iPhonet ym. Applen tuotteet
Ihonhoitotuotteet ja parfyymit
Polttopuut valmiina klapeina ostettaessa
Applen tuotteilla on hyvä jälleenmyyntiarvo ja pitkä käyttöaika, päivityksiä tulee 5..6 vuotta, Androidissa 1..2 vuotta. Siitä voi laskea vuosikustannukset.
Muutama kuukausi sitten myin kolme vuotta vanhan iPad minin 300 eurolla. Itse olin siitä maksanut 530 €.
Hammasimplantti, on yli 3000 € yhdestä tekohampaasta.
Se että hevosen elättäminen/omistaminen maksaa ihan hitosti, ei poista sitä tosiasiaa että ne ratsastustunnit ON kalliita. Tiedän kyllä ettei siinä tuntihinnassa ole juurikaan ilmaa ja moni tallinpitäjä elää hevosineen kädestä suuhun. Ratsastus harrastuksena on kuitenkin monen saavuttamattomissa, mikä on harmi. Kalliit hinnat ja maine bättre folkin harrastuksena karsii ratsastusmahdollisuuksia entisestään. Kyllä pojille rakennetaan jäähalleja ja muita miehisiä urheilupyhättöjä, mutta varsinkin isommissa kaupungeissa tallit ja ratsastusreitit jää hyvin helposti kaavoituksen alle. Minäkin lopetin ratsastuksen vuosia sitten, koska hoitajan palkalla ei ole varaa.