Mikä tuote tai palvelu on mielestäsi kohtuuttoman hintainen
jos vertaa itse tuotteeseen. Tuli tuosta joulupostimerkkikeskustelusta mieleen. Tuleeko mieleen muita?
Kommentit (1497)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa mainituista ei minun mielestäni ole edes liian kalliita. Verotus on Suomessa kova ihan syystä ja sille ei yrittäjä voi mitään, ellei halua alkaa rikolliseksi ja kierrä niitä veroja. Muuttakaapa niihin maihin, mistä saatte nuo palvelunne halvalla ja kertokaa, miten hyvin verovaroin hoidettavat asiat ko. maassa toimii.
Ihan esimerkkinä kampaajat. Taidokkaasta hiusten värjäyksestä ja leikkauksesta maksan mielelläni 150e, en saa sellaista tulosta tehtyä millään itse eikä kukaan tuttunikaan osaa. Toki huonotkin kampaajat pyytävät samaa hintaa, eli näillä huonoilla kampaajilla sitten taas on todellakin liian kalliit hinnat laatuun nähden. Mutta oikeasta ammattitaidosta maksan mielelläni.
Jos joku maksaa pelkästä latvojen tasoituksesta 80e, niin tyhmähän se on itse joka maksaa eikä se joka pyytää. Pyydä kaveriasi leikkaamaan ilmaiseksi, jos se kerta on niin helppo homma että hoituu keltä tahansa. Vähän sama kuin palkkaisi siivoojan ja valittaisi sitten, että olisihan minulla ollut aikaa ja energiaa tehdä tuo sama työ ihan ilmaiseksi. No miksi sitten palkkasit siivoojan?? Haloo.
Jos latvojen tasoittelu onnistuu tämmöseltä kädettömältä liki viiskymppiseltä äijältä, niin se onnistuu keltä vaan.
Onnistuu toki, mutta jälki on kyllä sen näköistä. Nimim. Useamman "tein itse ja säästin" polkkatukan korjannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Putki- tai sähkömiehen tilaaminen kotiin. Lakimiehen palkkiot.
Sulla ei taida olla hajuakaan, mitä vaatii sähkäri(yrittäjän) toiminnan mahdollistava koulutus+byrokratia? Se ei todellakaan ole ilmaista, eikä sähkötarvikkeet ole ilmaisia. Työ on luvanvaraista hommaa, joten ei sitä ilmaiseksi kuulukaan tehdä. Tervemenoa vaan kokeilemaan.
En nyt oikein ymmärrä näitä ihmeellisiä valistuskommentteja, jostain tietystä ryhmästä. Eihän tässä nyt olekaan se pointti, että mistä kaikesta ne kulut ja maksut syntyvät. Se ei ole oleellista miltä se hinta ja sen kohtuullisuus tuntuu kukkarossa. Vaikka maksut johtuisi siitä, että presidentille pitää luovuttaa 70% jokaisesta keikasta, ei se silti kohtuullista olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gynekologi. Ultralaitteen parin minuutin käyttö toi 90 euroa (!!) lisää hintaa käyntiin. Alle 15min käynti oli melkein 200 euroa.
Jep! Pari vuotta sitten oli kiva yllätys kun gyne otti ultran normikäynnin yhteydessä, kysymättä mitään. Sitten lähtiessä kevyt 200€:n maksu käteen. Onneksi oli silloin ylimääräistä rahaa mukana! Ens kerralla sanon kyllä ettei ota mitään ylimääräistä. Luulis et tuollaisestakin edes kysytään kun kaamea hinta on, mutta ei. Tohon päälle kun vielä papakoe niin riittääkö 250€ yhdelle gynekäynnille? Juu eipä ole varaa vaikka työssä olenkin, saati sitten pienempituloisilla.
Nyt kyllä väittäisin, että tuollaisesta "lisätuotteesta" olisi pitänyt infota etukäteen, että maksaa erikseen. Olisin kysynyt syytä laskuun. Kiva muuten, kun naisille paukutetaan päähän, että kuolet jos et gynellä käy, ja sitten revitään tällaisia hintoja :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milläs tuntipalkalla sinä lähtisit noita hommia tekemään? Kannattaa kouluttautua alalle ja alkaa sillä hinnalla myymään, töitä varmasti piisaa sinulle.
Nyt menee puurot ja vellit sekaisin. Suomessa palveluiden osto on omien ja palveluntuottajan sivukulujen takia jumalattoman kallista.
Vaihdantasuhde on tolkuttoman heikko. Esim itse tienaan keskinmäärin 150 € nettona/työpäivä. Tuolla rahalla saan ostettua noin kaksi tuntia ammattilaisen palveluita (autonkorjaus, putkityöt jne.) käytännössä minun pitää siis tehdä melkein viikko duunia jotta voin työllistää yhden henkilön päiväksi. Siispä askartelen itse.
Ajattele, kuinka kallista palveluiden ostaminen on minulle, joka tienaan 10 e tunnissa. Silti joskus on pakko työllistää näitä satojen eurojen tuntipalkkaa kerääviä yrittäjiä. Aina se koneiden omistaminen ja huoltokaan ei selitä holtittomia hintoja esim. kaivurikuskeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gynekologi. Ultralaitteen parin minuutin käyttö toi 90 euroa (!!. Kiva muuten, kun naisille paukutetaan päähän, että kuolet jos et gynellä käy, ja sitten revitään tällaisia hintoja :)
Ei ole mitään tarvetta käydä gynekologilla, tk:n yleislääkärin sisätutkimus riittää ja jos on erityisiä vaivoja, niin tk:sta saa lähetteen sairaalaan.
Gynekologit rahastavat naisten pimpeillä
Asuin viime kesän Uppsalassa, jossa kuukauden bussikortti maksoi n. 85€
Kanan rintaleike, paketin hinta lähellä kymppiä... ostin silti vaihtelun vuoksi.
Autot. Miksi fidussa autovero on 100%? Esim USASsa ja Kanadassa vero on noin 6% eli autot on puolet halvempia ja kansa ajaa uusilla hyväkuntoisilla autoilla. Ei ne Toyotat siellä saastuta sen enempää kuin Suomessa. Suomalaiset ajaa vanhoilla ruosteläjillä ja päästöt on mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milläs tuntipalkalla sinä lähtisit noita hommia tekemään? Kannattaa kouluttautua alalle ja alkaa sillä hinnalla myymään, töitä varmasti piisaa sinulle.
Kun ei ole ollut koskaan yrittäjä, ei ole mitään käsitystä yrittämisen kulurakenteesta. Yrittäjänä huvittaa nämä palkansaajat jotka käyvät töissä ihan mielettömillä eduilla (sairaslomat, kesälomat, lomarahat) ja purnaavat kuinka kaikki on niin kallista! Että kuinka se putkimies nyt ei vois kympillä käydä hoitamassa hommaa johon meni vain vartti!
Vierailija kirjoitti:
Lakimiehen tuntitaksa melkein 300e! Järkyttävää rahastusta avuntarpeessa olevilta ihmisiltä.
Meillä avioeron osituspapereiden teko maksoi juristilla 2000€. Ei naurattanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläinlääkäripalvelut.
Tämä johtuu siitä, että ylikansallinen ketjufirma on ostanut valtaosan yksityisistä pieneläinklinikoista ja raha valuu johtoportaaseen. Klinikalla työskentelevä eläinlääkäri saa, varsinkin pääkaupunkiseudulla, usein aivan naurettavan huonoa palkkaa. Niin pitkällä ja vaativalla koulutuksella kenenkään ei pitäisi saada niin ala-arvoista palkkaa. Eläinlääkäreitä tottakai työskentelee monilla muillakin sektoreilla, joissa palkat ovatkin sitten asialliset, mutta pieneläinklinikalla palkka on usein kehno. Laskun loppusumman aiheuttamaa **tutusta ei siis pidä kohdistaa siihen hoitavaan eläinlääkäriin, sillä summasta pieni murto-osa päätyy hänelle itselleen.
Ihan samat hinnat veloittaa yksityinen eläinlääkäri yrittäjä kuin ketju lääkärikin.
Suomeen kaivattaisiin eläinlääkäri hoitamaan myös köyhien eläimet niinkuin se Kalliovuorten ell Jeff, veloittaa sen verran kuin asiakas pystyy maksamaan. Jos voitan lotossa perustan tälläisen itse, toimeentulotuen päätöksen näyttämällä saa eläimensä hoidettua vaikka ilmaiseksi jos ei rahkeet muuhun riitä. Sillä eläimet ovat syyttömiä kärsijöitä omistajan raha pulassa.No perustapa sellainen sitten. Minun täytyy valitettavasti elättää itseni ja perheeni, joten en voi oikein omilla rahoillani hoidattaa vastuuttomien ihmisten eläimiä. Tosin teen sitä jo nyt koska todella monet eivät maksa laskujaan eikä niitä saa perinnästäkään takaisin ja olen itse ostanut lääkkeet ja tarvikkeet joilla eläimen hoidin.
Eläimet ovat syyttömiä toki siihen että niiden omistaja ei ole ajatellut omaa napaansa pidemmälle, silloin eläin annetaan parempaan kotiin. Kummasti nimenomaan niillä vähävaraisilla on 4 vasikan kokoista koiraa, jotka todellakin on otettu sen jälkeen kun ollaan jo oltu 3 vuotta työttömänä.
T. Eläinlääkäri, joka on helvetin väsynyt kuuntelemaan valitusta siitä kuinka ei saisi ansaita tekemästäni työstä elantoaan koska joku eläinrakas ihminen elää yli varojensa
P.S Autan paljon esimerkiksi eläinsuojeluyhdistyksiä _omalla_rahallani_ mutta myös _omasta_tahdostani_
Jatkossa et sitten myy työtäsi laskulla. Maksuvälineenä vain käteinen tai pankki/luottokortti ja maksu ennen vastaanottoa. Mahdolliset lisäveloitukset heti käynnin päätteeksi.
Uusi auto.
Miksi jotkut ostavat velaksi (=kulutusluotolla) uuden auton? Käytetyn vielä joten kuten ymmärrän, jos on pakko auto liikkumisen takia jossain korvessa olla, koska käytetyssä autossa on isoin arvonlasku jo takana - mutta UUSI auto?
Kuinka paljon sen arvo laskee kuukaudessa, satoja euroja? Plus vakuutukset, plus renkaat, plus bensat?
Minulla ei ole koskaan ollut autoa enkä toivottavasti sellaista koskaan tarvitse.
Asuin useamman vuoden Saksassa ja sieltä palattuani takaisin tänne Suomeen niin kerron nyt yhden esimerkin: Lidl-kauppa esim. tuoremehu tötsä sanotaan nyt, että täällä 1,49e niin sama mehu tötsä Saksassa 40 centtiä. Sitten keskikalja purkit täällä muistaakseni ko. kaupassa 90 cent. tai liki 1 euro niin sama keskikalja purkki Saksan Lidlissa 18-29 centtiä.
No siis Beauty Blender, eli pisaran muotoinen pala vaahtomuovia, tarkoitettu meikkivoiteen levitykseen. Suomessa kosmetiikkaliikkeessä 20 euroa. En ole ollut ikinä tuotteesta kiinnostunut, mutta harrastajana tiedän sen hyvin ja haukoin henkeäni kun satuin näkemään hinnan. Kate on varmaan jotain 99 %.
Sama koskee oikeastaan kaikkia meikkituotteita, esim. lempimaskarani marketista 17-20 euroa ja maskara on tuote, joka tulee uusia 3 kk:n välein.
Sanomattakin selvää, että ostan kosmetiikkani ulkomailta tai netistä.
Poikani asuu Hampurissa, olen hänen luonaan käynyt monesti vuoden aikana. Tuosta Lidln hinnoista mistä on jo joku kirjoittanutkin niin se pitää täysin paikkansa. En nyt muista tarkalleen mitä olin Hampurissa Lidlin kaupasta hakemassa mutta sanotaan tällä tavalla, että mikä tuote meillä täällä maksaa 1 euron on se Saksassa Lidl). korkeintaan 50 cent tai mieluimmin vieläkin vähemmän. Kyllä Suomessa on kallista eläminen.
Vierailija kirjoitti:
En jaksanu lukea koko ketjua joten toistonkin uhalla: passikuvat. Vituttaa joka kerta yhtä paljon.
Häh? En ole ikinä maksanut passikuvista yli kymmentä euroa. Kallista?
Kaikki kauneuspalvelut, ripset kynnet hiukset jne.. Kyl sais rahaa palamaan jos huoltais itseään säännöllisesti. Jos hinnat olis halvempia niin kävisin kaikissa mahdollisissa hoidoissa ja säänöllisesti, nyt käyn ehkä kerran vuoteen kampaajalla jos sitäkään.. Ei ihme että täällä naiset on seinästä revittyjä kun kauneuspalvelut on hinnoiteltu ihan järjettömiksi. Esim ripsien laitto 90 e ja huolto ehkä 3 viikon välein taitaa maksaa ainakin 50!! Jos uudet ripset olisi esim. 50e ja huolto 20e, niin voi että kun olis räpsyt silmissä kokoajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Finnkino leffaliput
Juu. Varsinkin silloin, kun sellaiset saa joululahjaksi ja käytännössä lähin Finnkinon teatteri on 50 km päässä. Bensiini- ja pysäköintikulut päälle ja "ilmainen" leffareissu tulee kalliimmaksi kuin lahjan arvo.
On täysin oma valinta asua jossain korvessa jumalan selän takana.
Vierailija kirjoitti:
Sokerointi. Siinä pääsee 100 euron tuntihinta vauhtiin.
Jessus...sokerointi maksaa melkein saman verran kuin terapiakäynti huippukoulutetulla psykiatrian erikoislääkärillä, jolla on myös vaativan eritystason terapiakoulutus (100e/45min). On siinä jollain kosmetologilla tuntipalkka.....
Kampaamot alkavat olla sellaisissa törkyhinnoissa, että käyn ehkä kerran viidessä vuodessa. Pelkkä hiusten leikkuukin on noussut niin huimasti. Myönnän sen korpeavan myös, että naisten leikkuut ovat kalliimpia kuin miesten. Jonkun jutun kyllä luin tästä yleisestä menettelystä, että oikeasti se on laitonta.