Eli siis ihmiset ovat sitä mieltä ettei Kiinasta saisi tilata mitään, vaan kaikki on ostettava Suomesta vaikkei mistään saisi haluamiaan tavaroita?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Luettele muutamia tärkeitä tavaroita, joita sinä haluat tilata Kiinasta, koska et niitä Suomesta saa.
Eiköhän ihimset yleisemmin tilaa sieltä sen takia, koska on halvempaa eikä sen takia, koska ei Suomesta saa.
Samat tavarat tulee kiinasta kuitenkin, ei vain tarvitse maksaa välikädelle.
Saan kiinalaista kikkeliä kaupan päällisiksi.
Keksin lukuisia asioita joita haluaisin ostaa Kiinasta, olen asunut siellä. Mutta ne ei ole krääsä, vaan mm. käsityötä ja kukkajuttuja. Meillä oli aina tuoreita kukkia.
Tosiasia on, että suurin osa kaikesta siitä ns. "krääsästä" jota Suomesta ostetaan mm. jouluksi on tehty Kiinassa ja tuotu tänne. Jos ihminen haluaa seinätarroja, ikkunatarroja, joulupalloja jne. niin miksi ei voisi suoraan tilata niitä Kiinasta, kun ihan samat on kuitenkin sitte suomalaisissa kaupoissa myynnisä? Olen siis todellakin nähnyt Suomessa, Islannissa, Iso-Britanniassa ja Ranskassa ihan niitä samoja tuotteita samoissa pakkauksissa kuin mitä Taobao myy Kiinassa (Taobao ei taida toimittaa Suomeen, täällä kai käytetään AliExpressiä?)
En ole tilannut Suomeen Kiinasta mitään, kun siellä tulee käytyä työmatkoilla. Mutta kyllä itse sieltä paljon tiettyjä juttuja ostan, mm. silmälasit ja aurinkolasit ihan aina. Mulla on paljon miinusta ja nykyään jo tarve kaksitehoille. Hinnat on niin erilaiset, että tää kannattaa aina. Markkinoilla on 6 kerrosta laseja tarjolla, isompi alue kuin joku Helsingin Stockmann. Aurinkolaseja ostan sekä vahvuuksilla että ilman ja käytän piilareiden kanssa. Aurinkolaseissa en maksa brändistä, vaan ominaisuuksista. Kiinassa saa mielettömän hyviä ohennettuja linssejä - heissä on paljon likinäköisiä kuten suomalaisissakin ja osaaminen on ihan huippua. Piilolinssit ei siellä ole halpoja, ne hankin Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luettele muutamia tärkeitä tavaroita, joita sinä haluat tilata Kiinasta, koska et niitä Suomesta saa.
Eiköhän ihimset yleisemmin tilaa sieltä sen takia, koska on halvempaa eikä sen takia, koska ei Suomesta saa.
Voithan sinä puolustella shoppailuhimoasi noinkin.
Minulla ei ole mitään sellaista, joka olisi tullut Kiinasta alun perinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lähes varmasti kännykkäsi ja tietokoneesi on kiinassa tehty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tilannut kiinasta, joten en puolustele mitään shoppailuhimoani.
Ehkä luulet, ettei sinulla ole mitään kiinasta tullutta, mutta jos kävisit kaikki vaatteesi ja mattojesi ja ynnämuiden laput lävitse, kyllä sieltä jossain pilkottaa "made in china". Vähän aikaan oli juttu suomalaisesta yrityksestä, joka mainitsi tilaavansa kaikki vaatteet kiinasta ja turkista. Ja varmaan tästä suomalaisesta putiikista ostavat ihmiset luulevat, että heidän tuotteensa eivät tule kiinasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lähes varmasti kännykkäsi ja tietokoneesi on kiinassa tehty
No tuossa voit olla oikeassa, mutta kännykkäni on 20 vuotta vanha ja tietokonekin ainakin 10 vuotta vanha.
Ei absurdia väitettä voi tajuta. Mutta se on outoa, että itse keksii sen eikä tajua.