Eli siis ihmiset ovat sitä mieltä ettei Kiinasta saisi tilata mitään, vaan kaikki on ostettava Suomesta vaikkei mistään saisi haluamiaan tavaroita?
Kommentit (28)
Mä haluaisin ison asunnon Kaivopuistosta. Saiskohan sitä Kiinasta ?
En ikinä tilaa mitään Kiinasta. Hyvin pärjään Helsingin kaupoilla.
Mitä ei Suomesta saa ei tarvitsekkaan.
Turhaa krääsän lennättämistä.
Mitä sä ap sekoilet?
Esität väitteen mikä ei pidä paikkaansa. Osa ihmisistä ajattelee noin, osa ei. Itse en tarvitse mitään kiinakrääsää mutta ilmeisesti jotkut toiset tarvitsevat.
Minä mietin tuoteturvallisuutta, siksi sanon kiinakamalle nounou.
Sulla meni jo otsikossa pieleen, ihmisten ei pitäis hankki haluamiaan tavaroita, vaan tavaroita joita oikeasti tarvitsee. Maailma hukkuu muoviin ja pskaan ja av-mammat tilaa kilpaa Kiinasta kimaltavaa muovikrääsää. 🙄
En välitä pätkääkään muiden vinkumisesta vaan tilaan Kiinasta jos siltä tuntuu.
Täällä on yksi joka on hyvin pitkälle sitä mieltä. On kaksi eri asiaa haluta ja tarvita tavaroita. Jos oikeasti tarvitsee jotain tiettyä tuotetta, on ok tilalta se "kiinasta" olettaen, ettei sitä tosiaan kohtuulliseen hintaan löydy kotimaasta tai vaikka euroopassa valmistettuna. Henkilökohtaisesti sellainen shoppalu taas on oksettavaa, kun tilaillaan halvoista kiinakaupoista huvikseen kivaa tavaraa. Esimerkiksi työkaveri tilaa sieltä koiralleen vaatteita ja jotain halpaa sesonkikrääsää, paljon turhempaa en osaa kuvitella.
Jos kaikki käyttötavaroiden tuotanto lopetettaisiin maailmasta, meillä riittäisi silti todella pitkäksi ajaksi kaikkea tavaraa koko maapallon ihmisille, minusta tämä on pysäyttävä ajatus.
En mä tarvitse mitään mitä en Euroopasta saisi. Vaatteita opettelen tekemään itse, saan just mieleistä.
Ei saisi tilata kiinasta, mutta kaikki suomalaiset yritykset tilaavat tavaransa kiinasta ja turkista.....
En tajua.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ei Suomesta saa ei tarvitsekkaan.
Turhaa krääsän lennättämistä.
Saahan sitä samaa krääsää suomestakin, mutta ei ole järkeä maksaa samasta tavarasta viisinkertaista hintaa.
Mä en kyllä osta krääsää kummastakaan.... Muttabpaljon semi-oleellisia ja ihan hyödyllisiä juttujs tullut tilattua.
Vierailija kirjoitti:
En välitä pätkääkään muiden vinkumisesta vaan tilaan Kiinasta jos siltä tuntuu.
Se muiden 'vinkuminen' saattaa toisinaan olla järjen ja tolkun ääni. Tässä tapauksessa ekologisempi ja eettisempi valinta olla tilaamatta Kiinasta mitään.
Nimittäin se halpuus johtuu siitä että, että työolot ovat siellä puutteelliset, palkka onnettoman pieni ja työpäivät pitkiä, jopa lapsityövoimaa käytetään. Jotta sinun kaltaiset ylpeät ja röyhkeät moukat voisivat vinkua muiden 'vinkumisista'!
Maailma hukkuu hätään ja paskaan, ei siinä auta kiinan romutkaan.
SinkkuM
Mitä väliä mitä ihmiset ovat mieltä. Totuus on kuitenkin se, ettet tarvitse sitä Kiina-roinaa.
Luettele muutamia tärkeitä tavaroita, joita sinä haluat tilata Kiinasta, koska et niitä Suomesta saa.
Ennen tilasin Kiinasta kaikkea mahdollista mikä näytti kivalta ja oli halpaa. Huomasin että hukuin krääsään jolle ei loppujen lopuksi ollut edes käyttöä. Onneksi tulin järkiini. Nykyään tilaan vain harvoin jotain joka olisi Suomessa kohtuuttoman kallista itse tuotteeseen nähden.
Yksi iso ero on tuoteturvallisuus. Suomesta esimerkiksi kosmetiikan ja lelujen ostaminen on turvallisempaa ja aina saa jonkun takuun siitä, että ostettu tuote täyttää eu-säädökset erimerkiksi haitallisten kemikaalien osalta. Ylipäätään ihmisten pitäisi herätä kyseenalaistamaan enemmän sitä, miksi tavaraa pitää ostaa ja miksi sitä pitää olla niin paljon. Aikuiselta ihmiseltä on todella lapsellista perustella ostamistaan sillä että vaan haluaa jotain.
Vierailija kirjoitti:
Luettele muutamia tärkeitä tavaroita, joita sinä haluat tilata Kiinasta, koska et niitä Suomesta saa.
Käytetty palvelinemolevy. Merkkiä ja mallia en kerro täällä.
Niin no, miksi ostaa mitään mitä ei todella tarvitse? Se että jatkuvasti tilaa kiinasta jotain halpa krääsää on typerää, mutta esim. minä "tarvitsen" harrastukseni puolesta näyttäviä koruja ja asusteita (jotka siis kauempaa näyttää hienoille) joiden hajoaminen tai kuluminen ei haittaa. Kiinasta niitä saa halvalla, suomesta ei saa kohtuu hintaan eikä välttämättä löydy ollenkaan. Kaikki mitä olen tilannut kiinasta on tullut käyttöön ja hajoamisen jälkeen olen uusiokäyttänyt jos vain mahdollista.
Tilasin piirtopöydän Kiinasta. Haluamaani merkkiä ei saanut Suomesta hyvään hintaan. Hyvin on toiminut jo 8 vuotta :)
Näin on. Ei sellaista tavaraa olekaan, mikä olisi välttämätön, ja minkä saisi ainoastaan Kiinasta tilaamalla.