Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PINO: suklaat joissa EI ole palmuöljyä

Vierailija
12.12.2018 |

Otsikossa se tulikin, eli ilmiantakaa kaikki suklaat, joissa ei ole palmuöljyä.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaata nyt sentään vielä saa ilman palmuöljyäkin, mutta yritäpäs etsiä pakasteleivonnaisia, joissa sitä ei olisi... Todella ärsyttää, että meidän perheen maitoallergikon lempiherkku on joulutortut, mutta palmuöljytöntä torttutaikinaa ei kaupoista löydy. Tuntuu jotenkin ihan hullulta, että itse pitää alkaa tehdä ilmeisesti torttutaikinaa, nykyaikana. Eikä palmuöljyttömän margariininkaan löytäminen ole mitenkään yksinkertaista.

Vierailija
42/91 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fazerin sinisessä on kyllä palmuöljyä. Kuulin kaverilta joka on yliopistolla tutkijana. Ne olivat testanneet fazerin sinisen rasvan koostumuksen.

Ainesosissa eivät tietenkään mainitse palmuöljyä koska tietävät etttä moni jättää sen ostamatta silloin. Se taisi olla niin että siellä mainitaan vaan kasvisöljy. On ihan laillista peittää palmuöljy tuon alle koska palmu on kasvi. Sitä samaa tekee moni muukin.

Sisältö pakkauksen mukaan: Maito, sokeri, kaakaovoi, kaakaomassa, emulgointiaine (lesitiini mm. soija), suola, aromi. Saattaa sisältää pähkinää, mantelia ja vehnää. Maitosuklaassa vähintään 30% kaakaota.

Ja sokeria 40%

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fazerin sinisessä on kyllä palmuöljyä. Kuulin kaverilta joka on yliopistolla tutkijana. Ne olivat testanneet fazerin sinisen rasvan koostumuksen.

Ainesosissa eivät tietenkään mainitse palmuöljyä koska tietävät etttä moni jättää sen ostamatta silloin. Se taisi olla niin että siellä mainitaan vaan kasvisöljy. On ihan laillista peittää palmuöljy tuon alle koska palmu on kasvi. Sitä samaa tekee moni muukin.

Ei siinä lue mitään kasviöljystä, joten JOS siinä olisi palmuöljyä niin se olisi härski huijaus. Eikä siinä maistu sitä ällöä makua jonka palmuöljy tuo, eikä mulle tule siitä kamalia isoja finnejä joita tulee aina kun erehdyn syömään suklaata jossa on palmuöljyä, muulloin mulla ei finnejä ole. Mun iho on hyvä mittari.

Se on joku plasebo effekti että saat finnejä. Jalostettu palmuöljy ei sisällä mitään allergisoivia aineosa, se kun on täysin puhdasta rasvaa. Ja juuri sitä ne halpojen markettisuklaiden valmistajat käyttävät eivätkä mitään kallista neitsyt palmuöljyä. 

Niinhän sä voit uskotella itsellesi, mutta itsehän mä TIEDÄN miten asia on. Mitään kuvittelua en harrasta ja "puhdas palmuöljy" on ainoa mikä mulla finnejä tekee ja huomasin sen sattumalta. Onneksi on parempiakin suklaita. 

Vierailija
44/91 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä lue mitään kasviöljystä, joten JOS siinä olisi palmuöljyä niin se olisi härski huijaus. Eikä siinä maistu sitä ällöä makua jonka palmuöljy tuo, eikä mulle tule siitä kamalia isoja finnejä joita tulee aina kun erehdyn syömään suklaata jossa on palmuöljyä, muulloin mulla ei finnejä ole. Mun iho on hyvä mittari.

Se on joku plasebo effekti että saat finnejä. Jalostettu palmuöljy ei sisällä mitään allergisoivia aineosa, se kun on täysin puhdasta rasvaa. Ja juuri sitä ne halpojen markettisuklaiden valmistajat käyttävät eivätkä mitään kallista neitsyt palmuöljyä. 

Niin, se on huonoa rasvaa ja huono rasva tekee finnejä.  Niin voi olla vaikkei terveellinen rasva tekisi niitä. Rasvoissa on eroa ja palmuöjy on huonoa rasvaa.

Vierailija
45/91 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisältö pakkauksen mukaan: Maito, sokeri, kaakaovoi, kaakaomassa, emulgointiaine (lesitiini mm. soija), suola, aromi. Saattaa sisältää pähkinää, mantelia ja vehnää. Maitosuklaassa vähintään 30% kaakaota.

Kaakaovoin voi ihan laillisesti vaihtaa kaakaovoiekvivalenttiin ilman muutosta aineosiin. Yleensä noissa käytetään mm. sheaa, palmu-, mangoöljyä. Vaihtoesteröimällä niitä öljyjä saadan sitten kemiallisesti kaakovoita vastaava rasva.

Vierailija
46/91 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin mulla on iso kipeä finni jota en tosiaan "kuvittele" ja jonka takia joudun laittamaan peitevoidetta kun normaalisti en käytä edes meikkivoidetta ja tiedän että tämä johtuu kun kylässä söin kohteliaisuutani konvehteja joissa on palmuöljyä toivoen että niin pieni määrä ei aiheuttaisi mitään. Mutta pian iski totuus kasvoihin jolloin vasta muistin tyhmyyteni...

Se on joku plasebo effekti että saat finnejä. Jalostettu palmuöljy ei sisällä mitään allergisoivia aineosa, se kun on täysin puhdasta rasvaa. Ja juuri sitä ne halpojen markettisuklaiden valmistajat käyttävät eivätkä mitään kallista neitsyt palmuöljyä. [/quote]

Vierailija
47/91 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sokeria 40%

Kyllä kai suklaata syövät tietävät että siinä on sokeria. :D  Ei sitä nälkään syödä vaan herkkuna. ;)

Vierailija
48/91 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko palmunydin siis sama kuin palmuöljy, eri nimellä vaan?

Vierailija
49/91 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu jotenkin ihan hullulta, että itse pitää alkaa tehdä ilmeisesti torttutaikinaa, nykyaikana.

Minusta taas tuntuu ihan hullulta, että torttutaikinan ostamista valmiina pidetään itsestäänselvyytenä! 

Vierailija
50/91 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoka-allergiat johtuvat aina proteiineistä eivätkä rasvasta. Mistä sinä tiedät ettei se johdu jostain muusta suklaan ainesosasta?

Vierailija
51/91 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu jotenkin ihan hullulta, että itse pitää alkaa tehdä ilmeisesti torttutaikinaa, nykyaikana.

Minusta taas tuntuu ihan hullulta, että torttutaikinan ostamista valmiina pidetään itsestäänselvyytenä! 

Torttutaikinan tekemiseen menee kotona paljon aikaa. Moni joutuu käymään töissä ja on muutenkin kiireinen elämä. Ei siinä huvita alkaa kaulia taikinaa vielä yön sydännä, jotta voisi seuraavana päivänä tehdä torttuja.

Kai suklaatakin voi tehdä itse jos haluaa ja on paljon aikaa.

Harmittaa tämä voiton maksimointi joka paikassa. Firmat käyttää halpaa karsinogeenista palmuöljyä välittämättä tippaakaan kuluttajistaan ja lopulta käy näin, että kuluttajan on pakko palata 50-luvulle ja tehdä taas kaikki itse alusta alkaen, koska teollisiin valmistajiin ei voi luottaa.

Vierailija
52/91 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko palmunydin siis sama kuin palmuöljy, eri nimellä vaan?

Palmuydinöljy on siemenestä puristettu ja vieläkin huonompi terveydelle.

Vierailija
53/91 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Guylian suklaasimpukat.

Av-mamma ei raski ostaa näitä.

Hyvin tämä av-mamma raskisi ostaa, mutta maistuvat niin pirun pahalta. Puolikas simpukka riittää siihen, että ällöttää ja tuntuu että hampaat tippuu suusta.

Vierailija
54/91 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pana chocolate

Vierailija
55/91 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foodinilta löytyy.

Vierailija
56/91 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

iChoc

Vierailija
57/91 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brunbergin tumma suklaa

Vierailija
58/91 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brunbergin tumma suklaa

Samoin mansikka ja mustikka!

Vierailija
59/91 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dammenbergiltä tiedän tummansuklaan, mansikka ja karhunvadelma tummasuklaat, maidottoman valkosuklaan ja mintun. Niin ja tietysti raakasuklaat.

Vierailija
60/91 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tony's chocolonely (ainakin punainen ja sininen)