Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö exälle kertoa jos pariutuu uudestaan?

Vierailija
12.12.2018 |

Ajattelin vaan että muussa tapauksessa hän saa tietää siitä lasten kautta. Olisiko lastenkin kannalta reilumpaa jos kerron exälle itse, ettei sitten tule mitään kummallisia tilanteita kun lapset puhuvat "Penasta", ja joutuvat sitten selittämään kun isä kysyy "Kuka Pena?"?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta pidä. Saahan äidillä kavereita olla ilman, että eksälle on tilivelvollinen.

Vierailija
2/18 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, et  ole tilivelvollinen exällesi omista suhteistasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko itse kuulla lapsilta, että exällä on uusi seurustelukumppani?

Vierailija
4/18 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin exälle mainitsin, kun uskoin uuden suhteen olevan tarpeeksi vakaa ja olimme menossa tutustumaan lasten kesken leikkipuistoon. Jos lapset puhuvat tai oireilevat, niin hyvä olla kärryillä toisessakin kodissa.

M40

Vierailija
5/18 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin olen kertonut lapseni isälle, joka on siis entinen pitkäaikainen elämänkumppanini, jos olen alkanut seurustelemaan. Ja hän on kertonut minulle.

Vierailija
6/18 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertonut enkä välitä. Exälle ei kuulu mun elämä millään lailla eipä se kyllä saa yhteyttäkään, ku estot päällä kaikkialla. Jos sillä on tärkeää asiaa, niin tulkoon postilaatikosta huutelee. Ovea en avaa, kun se ihminen ei kiinnosta pätkän vertaa.

Vierailija
7/18 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse katsot että uusi elämäntilanteesi on sellainen myös lapsiin vaikuttava asia josta isänkin olisi hyvä olla tietoinen, niin sitten kyllä.

Vierailija
8/18 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan ihan täysin siitä, millainen se ex on ja miten ero on tapahtunut. Mun ex näki sattumalta mut ja uuden, kun oli ensin itse jättänyt mut mutta siitä lähtikin helvetti irti sitten. Tosin mulla ei edes ollut mitään vakavaa meneillään, koska ex jätti mut ihan yllätyksenä vuosikausien jälkeen ja yhtäkkiä. Silti ex suuttui, vaikka itse lähti toisen naisen perään. Suuttumuksen osoituksena oli sitten elareitten maksamatta jättäminen, lastensuojeluilmoitukset jne.

Vierailija
9/18 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tuntua lapsista kiusalliselta, ja saattavat myös ajatella että heidän pitää salailla jotain, vaikkei sinällään olla kiellettykään puhumasta. Siksi kertoisin, ja myös varmistaisin että lapset tietävät isän jo tietävän.

Vierailija
10/18 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minä kertoisin, koska mitä salattavaa siinä on? Ja eipä tarvitse eksän miettiä kenestä lapset puhuvat. 

Vierailija
11/18 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään tarvitse kertoa jos ei ole eksän kanssa väleissä/kaveri. Mutta siinä tapauksessa jos on lapsia, niin täytyy lasten takia kertoa jos on elämässä sellaisia asioita, jotka vaikuttaa lasten elämään.

Vierailija
12/18 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nain sen parasta kaveria nykyään ;DDDDDDD

Kuulee jos kuulee. Ei kiinnosta.

Vierailija
13/18 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaan ihan täysin siitä, millainen se ex on ja miten ero on tapahtunut. Mun ex näki sattumalta mut ja uuden, kun oli ensin itse jättänyt mut mutta siitä lähtikin helvetti irti sitten. Tosin mulla ei edes ollut mitään vakavaa meneillään, koska ex jätti mut ihan yllätyksenä vuosikausien jälkeen ja yhtäkkiä. Silti ex suuttui, vaikka itse lähti toisen naisen perään. Suuttumuksen osoituksena oli sitten elareitten maksamatta jättäminen, lastensuojeluilmoitukset jne.

Jos ei ole lapsia, ei mielestäni ole pakko kertoa. Toisaalta, jos on tekemisissä vaikkei ole lapsia, on kai sitten kavereita tai jotain, eli silloin varmaan kertoo vaikke "tarvitsisi"..? 

Jos ex on taipuvainen käyttäytymään tällä tapaa kuin yllä lainatussa, niin reiluinta olisi kertoa, etteivät lapset joudu vaikeaan tilanteeseen kun kaheli isukki tai äityli selvästi kiukustuu ja alkaa lypsää tietoja. 

Vierailija
14/18 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään tarvitse kertoa jos ei ole eksän kanssa väleissä/kaveri. Mutta siinä tapauksessa jos on lapsia, niin täytyy lasten takia kertoa jos on elämässä sellaisia asioita, jotka vaikuttaa lasten elämään.

Miten mies vaikuttaa lasten elämään? Niin kauan kuin äiti hoitaa lapsensa.

Itse elän uusperheessä, enkä ymmärrä, miten minun aviomieheni vaikuttaisi lasteni elämään niin, että eksälle olisi pitänyt erikseen kertoa. En keksi yhtään tilannetta, ellei yhteisiä lomamatkoja oteta huomioon... mutta olenhan ollut kaveriporukankin kanssa lomalla, enkä ole sitä eksälle tilittänyt.

Enkä näe, miksi minun pitäisi kuulla eksäni naisasioista etukäteen.

Vierailija
15/18 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin, jos uusi kumppani olisi tekemisissä lasten kanssa. Kun omalle kohdalle ajattelee, niin tuntuisi hankalalta jos lapset yhtäkkiä alkaisivat kertoa että kun se Mirkku nukkui iskän vieressä. Ihan siis tuntuisi hyvältä tietää, että lasten elämässä on nyt mukana tällainen ihminen, ettei tarvitsisi miettiä mikä ihmeen Mirkku viettää öitä saman katon alla lasteni kanssa.

Vierailija
16/18 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisin, jos uusi kumppani olisi tekemisissä lasten kanssa. Kun omalle kohdalle ajattelee, niin tuntuisi hankalalta jos lapset yhtäkkiä alkaisivat kertoa että kun se Mirkku nukkui iskän vieressä. Ihan siis tuntuisi hyvältä tietää, että lasten elämässä on nyt mukana tällainen ihminen, ettei tarvitsisi miettiä mikä ihmeen Mirkku viettää öitä saman katon alla lasteni kanssa.

Tota, eiköhän nyt ihan täysjärkinen ihminen tajua lauseesta "Mirkku nukkuu iskän kanssa" että se on todennäköisesti tyttöystävä. Miksi sinä sen jälkeen alat viettää unettomia öitä miettien mikä ihmeen Mirkku? Onkohan se kissa, kameli vai työkalu?

Toki voi kertoa eksälle kumppaneistaan jos luulee sen parantavan jotain ilmapiiriä. Yleensä ei paranna, yleensä seurauksena on lähinnä ajatus että mitä hittoa joku exä alkaa yhtäkkiä avautumaan jostain sukupuolielämästään, onkohan sillä oikeesti kaikki ihan hyvin vai kaipaako se jotain erityistä tukea?

Vierailija
17/18 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exällä, lasten isällä oli uusi naisystävä yökylässä jo 2 viikon kuluttua erilleen muuton jälkeen. Ja lapsille esitteli heti hänet.

Että en todellakaan tilittele parisuhdettani exälle. Vaikja menisin naimisiin uudelleen, niin en kerro exälle. Tulkoon tieto mistä on tullakseen..

Vierailija
18/18 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista väkeä vastailemassa.

Mä kertoisin jos ollaan niin paljon yhdessä että lapset kertoisivat jos minä en kerro.

Toisekseen, etenkin jos se uusi suhde olisi myös osa lasten elämää ja jos vaikka kyläiltäisiin lasten kanssa tai muutettaisiin yksiin, niin keskustelisin ihan jo sujuvan yhteishuoltajuuden vuoksi että mikä tyyppi on tulossa kuvioihin ja millä panoksella.

Sit jos ei keskustella niin käy niin kuin muutamankin kerran että olen lupaillut että kohta on sovittu hakuaika, isä tulee kyllä ja sitten hakija onkin se isän nyksä. (Tuon jälkeen olen toki sanonut että saattaa olla isä tai neiti X).

Ei hirveän reilua lasta kohtaan tuollainen minusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän