Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija
Poiminta

Menin heikkona hetkenä suostumaan ja nyt ahdistaa enemmän ja enemmän ja tekisi mieli perua koko homma. Vieläkö voi? Tekisi vaan mieli sanoa miehelle, että jos hän raahaa sukulaiset meille, niin minä vietän jouluni yksin hotellissa.

Sivut

Kommentit (694)

Vierailija

Mä taas ehdotan sulle, että kun aatto on nyt maanantai, lähde perjantaina töiden jälkeen hotelliin ja tule aattona takaisin kotiin valmiiseen pöytään. Tällä tavalla sukujoulu voi olla jopa ihan mukava ja koska mies sekä lapset sukujoulua haluavat, he luonnollisesti tekevät kaikki järjestelytkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olitte varmasti sopineet kuka tekee mitäkin joulun eteen. JOten ne ketkä sitä sukujoulua halusi hoitavat järjestelyt. Sinä tulet valmiiseen pöytään. Mikäli he odottavat että sinä hoidat kaiken yksin, niin se on kohtuutonta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä taas ehdotan sulle, että kun aatto on nyt maanantai, lähde perjantaina töiden jälkeen hotelliin ja tule aattona takaisin kotiin valmiiseen pöytään. Tällä tavalla sukujoulu voi olla jopa ihan mukava ja koska mies sekä lapset sukujoulua haluavat, he luonnollisesti tekevät kaikki järjestelytkin. 

Ei muuten ollenkaan huono idea!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Enemmistö voittaa. Sori. Millä yksinoikeudella sinä saisit peruuttaa sovitut suunnitelmat joita muut odottavat innoissaan?

Minä en halua enkä jaksa ja silti minun pitäisi kantaa päävastuu järjestelyistä.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmistö voittaa. Sori. Millä yksinoikeudella sinä saisit peruuttaa sovitut suunnitelmat joita muut odottavat innoissaan?

Minä en halua enkä jaksa ja silti minun pitäisi kantaa päävastuu järjestelyistä.

ap

Miksi sun pitäisi päävastuu ottaa? Ja sanoitko miehelle, että hänen pitää myös osallistua? Jos et, niin älä viitsi kantaa mitään tuollaista marttyyrinviittaa, kun olet kerran jo suostunut tuohon.

Vierailija

Kai ne isovanhemmat nyt jotain ruokaa/juomaa mukanansa tuovat myös? Jos ette ole sellaista vielä sopineet, niin nyt olisi viimeistään aika sopia niin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi sun pitäisi päävastuu ottaa? Ja sanoitko miehelle, että hänen pitää myös osallistua? Jos et, niin älä viitsi kantaa mitään tuollaista marttyyrinviittaa, kun olet kerran jo suostunut tuohon.

Mies ilmeisestikin kuvittelee, että kaikki järjestyy itsestään. Ehkä jätän hänelle kaikki, ihmetelkööt sitten että eikö olekaan mitään ruokaa ja missä yövieraat mahtuu nukkumaan.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kai ne isovanhemmat nyt jotain ruokaa/juomaa mukanansa tuovat myös? Jos ette ole sellaista vielä sopineet, niin nyt olisi viimeistään aika sopia niin.

Tuo kyllä, mutta ei se nyt kovin pitkälle auta että tullaan jonkun lanttulaatikon ja sinapin kanssa muuten valmiiseen pöytään.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

ap

Perhejouluissa on mielestäni ihan ok mennä demokratian mukaan. Eli jos suurin osa haluaa kasata suvun yhteen, niin on se vähän häijyä, jos yksi sitten häipyy - etenkin jos sukulaisten ei ole tarkoitus olla ihan koko joulua.

Mutta *missään nimessä* ei ole yhden ihmisen vastuulla hoitaa järjestelyitä, varsinkin jos tämä yksi ihminen ei nimenomaisesti haluaisi suurellisia joulujuhlia. Eli mies ja lapset hommiin vaan. Senkin puoleen että ehkä vuoden kuluttua heilläkin on toinen ääni kellossa, jos ovat kerrankin saaneet kantapään kautta kokemusta, miten paljon työtä joulukemujen järkkääminen vaatii. Helppoahan sitä on kaikenlaista vaatia ja ehdotella, jos joku muu on aina nähnyt vaivan heidän puolestaan.

Muista ap, että et ole mikään kotitonttu ;) Pysy lujana!

Vierailija

Kasvot kohti sitä toista aikuista joka teillä asuu. Olet hänet valinnut asuinkumppaniksesi ja lastesi isäksi. 

Suu auki. Kysyt mites tämä joulu nyt sitten järjestetään. Kerrot että olet tosi poikki ja mieluiten nukkuisit viikonlopun ja pyhät, mutta toki autat miestä väsymyksestäsi huolimatta, kunhan mies hoitaa järjestelyt ja kertoo missä asioissa haluaa sinun auttavan itseään. Ja toki, jos lapset ovat sen ikäisiä että heistä on jotain hyötyä, niin hekin auttavat.

Kyl se siitä.

Vierailija

Mies ostamaan kaupasta valmiit laatikot ja jälkkärit. Valmislaatikoihin kun mies laittaa päälle lorauksen kermaa ja ehkä vähän voita ennenkun tyrkkää oomiin läpenemään niin hyvä tulee.
Kinkun kanssa varmaan kannattaa vähän neuvoa, ehkä kirjoittaa vaikka ohjeet jos ei mies ennen ole tehnyt, niin saat mieleistä.

Suursiivoukset voi unohtaa ja ihan peruskoristeet riittää mitä lapset muutenkin olisi laittanut.

Jos ei tulijoille kelpaa niin seuraavana vuonna joku muu kuin miehesi järkkää.

Vieraat voi sitten tuoda vaikka kalat ja juomat niin ei tule teille kalliksi.

Hyvää joulunodotusta kuitenkin, yritetään olla ressaamatta :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

ap

Älä suostu! Sano ihan selkeästi, että mies saa järjestää joulun teillä jos haluaa, mutta sinä et aio tehdä mitään järjestelyjä. Että kaikki ruokien suunnittelu, hankkiminen ja valmistus on hänen vastuullaan. Samoin nukkumajärjestelyt. Jos olet anteliaalla tuulella niin voit luvata, että teet yhden ruokalajin, kunhan mies kertoo minkä yhden ruoan haluaa sinun tekevän ja tuo ainekset kotiin. Varaa vaikka kaikessa hiljaisuudessa itsellesi hotelli 22.-24. päiviksi ja jos mitään ei ole tapahtunut miehen toimesta 22.12 mennessä niin häivy sinne hotelliin ja sano, että kiva tulla sitten sukujoulua viettämään, että ilmestyt paikalle n. klo 17 jouluaattona.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Menin heikkona hetkenä suostumaan ja nyt ahdistaa enemmän ja enemmän ja tekisi mieli perua koko homma. Vieläkö voi? Tekisi vaan mieli sanoa miehelle, että jos hän raahaa sukulaiset meille, niin minä vietän jouluni yksin hotellissa.

Hyvä idea. Vietä joulu hotellissa. Kaikilla on hauskempi joulu.
Sinun ei tarvitse nähdä heitä eikä tehdä mitään, itse voit olla rauhassa ja hemmotella itseäsi. Ja kenekään ei tarvitse nähdä happamaa naamaasi.

Miehen ei tarvitse kuunnella jälkeen päin valitustasi.
Rauha maassa sekä jouluna että sen jälkeen.

Rauha maassa ja ihmisillä hyvä tahto.

Vierailija

Eipä tarvitse sitten vastaavasti muun perheenkään tehdä YHTÄÄN MITÄÄN mitä aloittaja haluaa.

Tasapeli. Tämä palsta on syöpää.

Jopa lasten toiveilla ei ole mitään väliä, kunhan palstamamma saa vain maata niin halutessaan

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat