Vauvan kasvoille roiskahti Voltaren emulgel kipurasvaa, nyt poski ja silmän vierusta turvoksissa ja punainen, lääkäriin?
On itkenyt tauotta siitä saakka n. 30 min, eikä ole nälkä/kiukkuitkua vaan erilaista. Päivystykseen vai ei?
Kommentit (25)
Ei tosiaan tarvitse lääkäriin viedä, jos vauvan poskelle mennyt pikkuisen geeliä. Naurettavaa.
Jos Voltaren geeliä on roiskahtanut vauvan poskelle (ei silmiin) hieman ja se on heti otettu pois ja vielä huuhdeltu vedellä, ihokohta saattaa hetken punoittaa ja vauva saattaa itkeä em käsittelyn vuoksi, lisäksi geeli on saattanut tuntua viileältä. Miten tässä kävi? Kuulisin ihan mielenkiinnosta?
Olen lääkäri ja tulen mielenkiinnolla seuraamaan mitä kollega päivystyksessä tuohon keksi. Mä varmaan käskisin laittaa tänään ja huomenna jotain 0,5% hydrokortisonia jos tilanne jotain hoitoa vaatisi. Omalleni en laittaisi mitään. Tietty pääasia että on kunnolla huuhdottu pois ihoa ärsyttämästä, sen vois vielä toistaa.
Minä (vastaaja 22 ja 23) olen proviisori ja jos tosiaan jollain haluaa välttämättä vauvan poskea hoidella, niin mieto hydrokortisonivoide tai perusvoide riittää, mitään ei tarvitse laittaa. Kunhan tosiaan poistaa sen Voltaren emulgel rasvatahran.
miten kävi? Onko tietoa vielä?