Vauvan kasvoille roiskahti Voltaren emulgel kipurasvaa, nyt poski ja silmän vierusta turvoksissa ja punainen, lääkäriin?
On itkenyt tauotta siitä saakka n. 30 min, eikä ole nälkä/kiukkuitkua vaan erilaista. Päivystykseen vai ei?
Kommentit (25)
Nyt ja heti lääkäriin, keksi joku hyvä selitys ettei lastasi huostaanoteta.
Vierailija kirjoitti:
Soita sinne päivystykseen ja kysy neuvoa.
Huuhtelit kai kasvot heti kun tuo tapahtui?
Tietenkin. Ei tuon voiteen kuitenkaan pitäisi kaiken järjen mukaan ehjälle iholle tehdä vahinkoa, niin mietin nauretaanko meidät päivystyksestä pihalle.
ap
Soita nyt ainakin. Jos kerran tuosta jäi jälki ja etenkin kun lapsi vain itkee, niin tietenkin toimit jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin. Ei tuon voiteen kuitenkaan pitäisi kaiken järjen mukaan ehjälle iholle tehdä vahinkoa, niin mietin nauretaanko meidät päivystyksestä pihalle.
ap
Itse aina soitan ensin. On tullut hyviä neuvoja eikä ole tarvinnut lähteä paikan päälle.
Epäilen itse että on vaan allerginen reaktio. Vai menikö jotain silmään? Esim siinä huuhdellessa? Onko minkä ikäinen vauva? Onko voinut pelästyä sinun reaktiota?
Auttaisko joku hydrokortisoni rauhoittamaan ihoa?
Neuvovat varmasti vähintäänkin puhelimitse.
Päivystykseen tai myrkytystietokeskukseen yhteys heti. Esim. minä aikuinen en kestä edes puolta tablettia Voltarenia! Oksetti, pyörrytti, näkökyky hävisi...Ehkä minulla verenpaineen laskusta johtuvaa, en tiedä? Yksilöllistä, mutta kyseessä on nyt vauva! Voidetta en ole testannut. Imeytyy ihon lävitse?
Voi vauvaa. Varmaan polttelee kovasti. Vauvoilla on todella ohut iho.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Itse aina soitan ensin. On tullut hyviä neuvoja eikä ole tarvinnut lähteä paikan päälle.
Epäilen itse että on vaan allerginen reaktio. Vai menikö jotain silmään? Esim siinä huuhdellessa? Onko minkä ikäinen vauva? Onko voinut pelästyä sinun reaktiota?
Ei mennyt silmään, näin selvästi että roiske osui poskeen. Huuhdoin heti poispäin silmästä. Itku on tosiaan erilaista ja hätääntyneempää kuin kiukku- tai nälkäitku. Nyt itku alkaa pikkuhiljaa hiipua, mutta poski selkeästi kosketusarka. Päivystyksessä sanottiin että pitää käydä näyttämässä, nyt menossa.
ap
No en usko että kukaan nauraa jos haluaa vauvan terveyteen liittyvää asiaa kysyä! ei kaikki lääkkeet ja rasvat sovi pienelle lapselle, ja jos on vaikka allerginen jollekkin ainesosalle kun vauvaikäisiä ei varmaan ole vielä hirveesti testailtu? en tiedä kun ei ole omia lapsia, mutta kyllä nyt maalaisjärkikin sanoo että vähintään soittaa sinne päivystykseen tuollaisessa tilanteessa jos naama on jo punainen ja musta ja itkee tauotta?! mitä hel-vettiä nyt taas. Kyllähän se rasva aikuisellakin tuntuu jonkunverran, ihan paksulle selkäihollekkin niin mites nyt sitte pienen lapsen ohut iho KASVOISSA...?! Ei tulisi mieleenkään alkaa jonnekkin foorumeille kirjottelemaan tuollaisessa tilanteessa. voi tätä nykymaailmaa...
Voi pientä. :( Hyvä että menette näytille. Toivottavasti helpottaa pian.
voltaren gel
”Allergisen reaktion oireita voivat olla: hengityksen vinkuminen tai hengitysvaikeudet (astma), rakkulainen
ihottuma tai nokkosihottuma, kasvojen tai kielen turvotus, nuhaisuus”
”Jos sinulla ilmenee jokin seuraavista allergiaoireista, LOPETA Voltaren Forten käyttö ja ota heti yhteyttä lääkäriin tai apteekkihenkilökuntaan:
- Rakkulainen ihottuma; nokkosihottuma (saattaa esiintyä 1–10 käyttäjällä 10 000:sta).
- Hengityksen vinkuminen, hengenahdistus tai puristava tunne rinnassa (astma) (saattaa esiintyä alle 1
käyttäjällä 10 000:sta).
- Kasvojen, huulten, kielen tai nielun turpoaminen (saattaa esiintyä alle 1 käyttäjällä 10 000:sta).
Muut mahdolliset haittavaikutukset ovat yleensä lieviä ja ohimeneviä (jos olet huolissasi jostakin haittavaikutuksesta, ota yhteys lääkäriin tai apteekkihenkilökuntaan).
Yleisiä haittavaikutuksia
(saattaa esiintyä 1–10 käyttäjällä 100:sta)
- Ihottuma, ihon kutina, punoitus ja kirvely.
Hyvin harvinaisia haittavaikutuksia
(saattaa esiintyä alle 1 käyttäjällä 10 000:sta)
- Iho saattaa tulla herkemmäksi auringonvalolle. Mahdollisia oireita ovat kutiseva, auringon polttama iho, turvotus ja rakkulat.”
”
Jos olet vahingossa niellyt tai lapsi on niellyt Voltaren Forte -geeliä, ota aina yhteyttä lääkäriin, sairaalaan tai Myrkytystietokeskukseen (puh. 09 471 977) riskien arvioimiseksi ja lisäohjeiden saamiseksi.”
Voltarenhan on aika tujua tavaraa! Sitähän ei saa lapsille laittaa tai käyttää edes raskaana ollessa.
Onneksi lähdet näyttämään. Tulevaisuudessa soita vaikka myrkytystietokeskukseen vastaavanlaisissa tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei mennyt silmään, näin selvästi että roiske osui poskeen. Huuhdoin heti poispäin silmästä. Itku on tosiaan erilaista ja hätääntyneempää kuin kiukku- tai nälkäitku. Nyt itku alkaa pikkuhiljaa hiipua, mutta poski selkeästi kosketusarka. Päivystyksessä sanottiin että pitää käydä näyttämässä, nyt menossa.
ap
Veikkaisin kolmen lapsen kokemuksella, että vauvasi itkee siksi että vaistoaa sinun olevan hädissäsi. Ei se roiske ole ehtinyt mihinkään imeytyä jos heti pyyhit pois. Mene vain päivystykseen jos se sinua rauhoittaa, mutta koita tosiaan pysyä itse rauhallisena niin vauvakaan ei hätäänny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Veikkaisin kolmen lapsen kokemuksella, että vauvasi itkee siksi että vaistoaa sinun olevan hädissäsi. Ei se roiske ole ehtinyt mihinkään imeytyä jos heti pyyhit pois. Mene vain päivystykseen jos se sinua rauhoittaa, mutta koita tosiaan pysyä itse rauhallisena niin vauvakaan ei hätäänny.
Ömm aloituksessa luki että poski on punainen ja silmäkulma tumma/musta? eli ei taida ihan vaan hätääntyneenä itkeä. on se voltaren sen verran voimakasta tavaraa, joka imeytyy syviin lihaksiin että ihan hyvin voi imeytyä vaikka heti pyyhkisi tai vedellä pesisi. varsinkin jos kylmällä vedellä huuhtoo niin eihän se rasvaa kauhean hyvin poista, kun ei rasva liukene veteen helposti. vaikka tottahan äidin hätä vauvaakin stressaa mutta jos poski selkeästi punottaa yms. niin on siinä jotain muutakin kuin tuo itku äidin hädissään olosta. Varsinkin jos on normaalista poikkeavaa itkua vielä.
Ei tarvitse olla allerginen reaktio. Reaktio voi olla, että vauva on saanut lääkeainetta liikaa. Voltaren on ehtinyt imeytyä jonkin verran ennen huuhtelua.
Tietysti lääkäriin. Kerro, mitä sanottiin.
Pienikin tippa silmässä voi kirvellä kovasti.
Minulla on aikuisen paksu iho, enkä ole allerginen, mutta Voltaren Forte -geeliä päiväkausia käytettyäni nousee polven ympärille ihottuma, on vahvaa ainetta.