Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itäkeskuksen elokuvateatterin desibelit kuuloa vahingoittavia

Vierailija
11.12.2018 |

https://yle.fi/uutiset/3-10548531

Kuuloliitto varoittaa

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, en mene. Elokuvateattereissa on jo muutenkin aivan liian kovat desibelit. En ymmärrä miksi, ennen ei ollut ja silti ei koskaan tuntunut liian hiljaiselta.

Vierailija
2/5 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kuuroutuvia teinejä

Sitten

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ottanut sellaiset korviin tungettavat keltaiset tulpat jo vuosikausia elokuviin. Kun tosiaan normiteattereissakin pää halkeaa ilman niitä. Tulppia saa myös leffateatterista, mutta kun otat itse sellaiset mukaasi, ei tarvitse kärsiä. Varma on aina varma. Suosittelen kaikille.

4/5 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisissakin teattereissa on välillä liian kovalla kajarit. 

Vierailija
5/5 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää paikkansa. En suosittele kenenkään lapsille.

Kävimme Itiksen IMAX teatterissa ja tiesin jo asiasta, joten otin yhteyttä Finnkinoon, jossa nainen kylläkin vastasi minulle että voi joko käyttää korvatulppia (yrittää saada lapsensa käyttämään siis) tai käydä pyytämässä henkilökuntaa alentamaan äänenvoimakkuutta (en uskonut todeksi) jo mainosten aikana.

Päätin käyttää korvatulppia (ihme että pitää maksaa suuren hinnan saadakseen käyttää korvatulppia suojellakseen kuuloaistinsa ja saadakseen aivan järkyttävän huonon äänikokemuksen) ja saimme henkilökunnalta paikan päältä. He olivat hyvin avuliaita, mutta en vieläkään usko, että säätävät äänenvoimakkuutta pyytäessä koska äänitaso on standardi.

Ressukka poloinen oli siinä käpertyneenä tuolissaaan pitämässä käsiään korvien päällä kaksi tuntia tauotta!