Minkä joululahjan muistat lapsuudestasi?
Kommentit (32)
Äidin ompelema pehmokoira. Olisinko ollut viiden ikäinen tuolloin.
En saanut joululahjoja. Sain todella pienenä mutta en mitään erityistä, ne olivat joitain tarpeellisia asioita vain.
Tulen köyhästä perheestä ja arvostan kouluruokaa syömällä sitä ja valittamatta siitä.
Stiga, nukkekoti, luistelijabarbi, luistimet.
Nukenvaunut ja kouluikäisenä ensimmäiset valkoiset kaunoluistimet.
Ne sellaiset korvikset, joissa pitkä ketju vedettiin läpi :D Saako niitä vielä?
Lankaohjattava panssarivaunu, joka ampui muoviammuksia.
Punaiset oikeat nukenvaunut ja kultatukkainen nukke. En ollut uskoa silmiäni. Myös yhtenä jouluna sain rapisevan laatikon jonka sisällä oli harmaa hamsteri. Sai nimekseen vili ja oli ihana pieni ja ystävällinen nöpönenä.
Nukenvaunut minäkin muistan, väritys oli suoraan 70-luvulta. Ka sitten lelupuhelimet mullä voitiin kaksoissiskon kans soitella toisillemme eri huoneista.
Isäni omavalmistama nukkekoti huonekaluineen.
Kaunoluistimet ja prinsessayöpaita. Olin ekaluokkalainen.
Sain mun pikkuveljeltä kamman ja kiiltokuvan. Olin 11-vuotias, veli 7-v. Vuosi oli 1971.
Posliininen My little pony figuuri
Semmoinen pieni lelulinna, mikä aukes ja mukana tuli pieniä prinsessoja, joilla leikkiä siinä linnassa.
Viisivuotiaana Fortuna-peli, myöhemmin ratsastusbarbi ja My little pony -talo poneineen.
Yöpaidan, jossa oli kellon kuvia. Nukkekodin, isän tekemän.
Kummituslinna-lautapeli. Oli hieno!
Muistan sen etten koskaan saanut baby bornia vaikka toivoin sitä vuosia. Myöhemmin teini-ikäisenä muistan miten sain aina lahjoja joita en todellakaan toivonut, esim kännykän, pianon (?), nightwishin cd:n (???), hierontalaitteen (???????)... roskiin lensivät kaikki sillä en tehnyt niillä mitään.
Sellainen lelusetti johon kuului iglu, pari eskimonukkea, kaksi huskya, merileijona ja jääkarhu. Muistaakseni merileijona jopa äänteli jotenkin. Saatiin siskon kanssa tuo yhteiseksi ja oli kyllä hieno. Taisin olla joku 3v silloin. Toinen oli kun sain ihanan prinsessapeilipöydän ehkä 8-vuotiaana, sinne oli laitettu vielä pinnejä ja pompuloita sisälle laatikkoon. Olin todella onnellinen. Muistan myös ensimmäisen hajuveteni ala-asteelta, isä oli ostanut hienon pakkauksen johon kuului myös suihkugeeli ja kosteusvoide. Se tuoksui vaniljalta ja marjoilta, en muista nimeä, mutta käytin joka päivä sitä. Saippuan ja voiteen säästin erityisiin hemmotteluhetkiin, kun yleensä käytän peseytymiseen sebamediä.
Pienehkö pehmolelu dalmatialainen koira. Olin ehkä 8v Barbie jolla rattaat ja niissä lapsi.. skippo pelikortit 😁