Suosittele Ikean paistinpannua, sielläpä on paljon vaihtoehtoja! Miten noita vertailee?
Vanha Hackman polttaa nykyään kaiken pohjaan. Halkaisija olisi hyvä olla 24 cm niin menee vanha kansi.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Jos kelpaa pinnoittamaton, Sensuell on helkkarin hyvä. Mitään en ole vielä onnistunut pohjaan polttamaan ja kananmuniakin olen sillä paistanut.
Mulla ei ole ennen ollut pinnoittamatonta, miten tuon käyttö eroaa perinteisestä teflonpannusta? Käytätkö paljon rasvaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kelpaa pinnoittamaton, Sensuell on helkkarin hyvä. Mitään en ole vielä onnistunut pohjaan polttamaan ja kananmuniakin olen sillä paistanut.
Mulla ei ole ennen ollut pinnoittamatonta, miten tuon käyttö eroaa perinteisestä teflonpannusta? Käytätkö paljon rasvaa?
Voita käytän paistamiseen, mutta en paljoa. Riittää että sitä on tasainen kalvo pannun pohjalla. Tietysti jos pidemmän kypsennysajan vaatii joku tuote, siihen laitan vähän enemmän, mutta paistaminenhan siinä on kyseessä, ei rasvassa keittäminen.
Jos nyt mietin mitä eniten paistan niin esim. paistetut perunat pyttipannun tapaan, wienerleike tai joku fileepihvi, kalapuikot, kermainen kastike jne. Onnistuvatko nämä pinnoittamattomalla?
Niin, ja pinnoittamaton puhdistetaan keittämällä siinä vettä ja klaappimalla pannun pohjaan takertuneet kököt paistolastalla sen keiton aikana irti. Helppo putsatakin siis.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt mietin mitä eniten paistan niin esim. paistetut perunat pyttipannun tapaan, wienerleike tai joku fileepihvi, kalapuikot, kermainen kastike jne. Onnistuvatko nämä pinnoittamattomalla?
Onnistuu. Puhtaalle lihalle mahdollisimman korkea lämpötila, aremmin kiinni palaville (jauhot, kuorrutteet, kermat) matalampi lämpötila.
Okei kiitos vastauksista, täytyy huomenna varmaan käydä punnitsemassa miten tuntuu kädessä :)
Suosittelen ettet osta Ikeasta paistinpannua
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen ettet osta Ikeasta paistinpannua
No eipä tuo Hackmankaan ikuinen ollut. Edellisestä irtosi teflonpinnote, tämä nykyinen polttaa pohjaan. Onkohan mulla nyt nuo 2 ollut tässä parinkymmenen vuoden aikana kun olen asunut pois kotoa.
Tuo Sensuell on meillä ollut pian kymmenen vuotta miltei päivittäisessä käytössä, ja vielä pelittää kuin uusi. Pohjassa (ulkopinnalla) on vähän tummumista havaittavissa, mutta muuten kuin olisi juuri hyllystä otettu. Ja se putsaaminen tosiaankin kannattaa tehdä siinä vaiheessa kun se pannu on vielä kuuma. Loraus vettä ja antaa sen kiehua siinä liedellä. Siinä yleensä jo irtoaa kaikki. Jos jotain näyttää jäävän, kaaputtaa vain paistolastalla sen siinä samalla. Sitten vain kuivaa sen pannun hyvin.