Autoton kaveri pummii kyydit
Autoton kaverini kehuskelee pärjäävänsä ilman autoa, mutta hanakasti yrittää järkätä itsensä muiden kyytiin aina tilaisuuden tullen. Ei koskaan maksa kyydeistä, eikä odota kyytitarjousta, vaan tosiaan itse ehdottaa. Mitä mieltä?
Kommentit (34)
Näitä piisaa. Pitävät toisia ilmaisina takseja. Miksikö? Kun kerran ottaa kyytiinsä niin nämä tekevät siitä käytännön. Siispä älä ota kyytiisi, keksi muita menoja ajon yhteyteen. Eikö olekin hullua että itserakkaan hyypiön tähden sun pitää keksiä ja kiemurrella? Joten sano ettes ole taksi. Suuttuis hän kuiteskin. Parempi ennemmin kuin myöhemmin.
Kun yrittää pummia kyytiä niin ota heti "jos hinnasta sovitaan" asenne. Tyhmähän olet jos ilmaiseksi kuskaat porukkaa.
Tuttua. Ja niin rasittavaa. Samaa jatkunut jo 40 v. Olen se saastuttaja, jonka autoa (ja kuskia) kaikki tarvitsevat milloin mihinkin. Joskus joku peräti tarjonnut kahvit kuskaamisesta, mutta ne kerrat voi laskea yhden käden sormin.
Sitten nämä kehuvat miten selviävät ilman autoa medioissa.Lyön vetoa että kaverisi on myös vegaani :)
Sano ettei nyt sovi, olet lähdössä paikkaan x tai y ja varmaan vielä z:n kautta. Että nyt ei kannata tulla kyytiin, bussilla pääsee nopeammin.
Luovuin omasta autostani taannoin, koska ei vain ole varaa sitä pitää. liikun paljon kävellen ja pyöräillen, pitemmille matkoille bussilla.
Ei tulisi mieleenkään pyydellä kyytejä tutuilta milloin minkäkin asian varjolla. Toki joskus on tilanteita joissa turvaudun toisiin, mutta silloinkin kyllä korvaan aiheuttamani vaivan.
Joo tiedän. Ollaan ylpeitä autottomuudesta ja paasataan miten urbaani ihminen ei tarvii autoo ja vihreys ja ympäristöarvot ja parempi ihminen.
Sitten kun jonnekin pikkasenkun hankalamman matkan päähän pitäis päästä, niin kyytiä ollaan vailla.
Vierailija kirjoitti:
Joo tiedän. Ollaan ylpeitä autottomuudesta ja paasataan miten urbaani ihminen ei tarvii autoo ja vihreys ja ympäristöarvot ja parempi ihminen.
Sitten kun jonnekin pikkasenkun hankalamman matkan päähän pitäis päästä, niin kyytiä ollaan vailla.
Cityvihreä tuttu haluaa tänä jouluna käydä mummonsa luona peräti Keravalla. Kyseli, että enkö minä olekin sielläpäin viettämässä joulua, voisin noutaa hänet asemalta ja käyttää mummon luona 8 km päässä keskustasta. Taksit on kuulemma kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Sitten nämä kehuvat miten selviävät ilman autoa medioissa.Lyön vetoa että kaverisi on myös vegaani :)
Miksi asiaa ja omaa reittiä pitää selittää? Mitä ihmettä se toiselle kuuluu? Sanoo vain, että et ota kyytiin ja se riittää. Jos menee selittelyn tielle, niin saa selitellä joka ikinen päivä, mutta kun sanoo että ei käy, niin se on siinä. Ihan turhaa luimistella, aikuinen ihminen.
Aikuisen ihmisen on hyvä jossain vaiheessa oppia sanomaan EI ilman sen kummempia, keksittyjä selittelyjä ja syitä. Nyt voisi olla ap:lla se hetki.
Kyllähän tässä tarinassa on yksi höntti ja se on ap.
Jos ei suutaan saa auki, niin hyväksikäyttäjät käyttää hyväkseen. Ilmainen buffet.
No minkä takia kuskailet ilmaiseksi?
Mutta saahan pummilta matkan aikana luennon auton omistamisen tyhmyydestä, kalleudesta ja haitallisuudesta. ;-)
Toisen autohan on tietysti pummin käytettävissä koska maksaahan se omistajalleen kuitenkin saman verran. Höveli pummi maksaa "puolet bensoista".
Pakettiauto on vielä parempi! Saat paljon uusia ystäviä ja puhelimesi soi jatkuvasti. Ja sinun on tiedettävä jo viikkoja aikaisemmin milloin et tarvitse autoasi. Ja tokihan tulet kuskiksi kun auto on niin iso. Ja kai nyt osallistut kantoonkin kun kerran olet mukana.
Minä olen kuulemma vittumainen saituri kun en lainaa asuntoautoamme. Kun emme itse "näytä sitä käyttävän".
Itsekkyyden multihuipentumia.
Usein vegaaneja mutta lentomatkailee.
Ilman autoa mutta pummii kyytin muilta.
Toiset olettaa saavansa täyden palvelun ilmaiseksi. Jos leikkii viherpiipertäjää niin hyvää se vaan tekee kävellä mummon luo, jos ei raski taksia ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Luovuin omasta autostani taannoin, koska ei vain ole varaa sitä pitää. liikun paljon kävellen ja pyöräillen, pitemmille matkoille bussilla.
Ei tulisi mieleenkään pyydellä kyytejä tutuilta milloin minkäkin asian varjolla. Toki joskus on tilanteita joissa turvaudun toisiin, mutta silloinkin kyllä korvaan aiheuttamani vaivan.
Entä jos tiedät, että toinen on menossa säännöllisesti samaan paikkaan - pyydätkö kyytiä, vai odotatko toisen tarjoavan ja jos ei tarjoa, tyydytkö osaasi ja menet julkisilla? Nämä on just hankalia tilanteita, kun ei halua kyydittää pummia, mutta pummin kysyessä ei ole mitään oikeaa syytä kieltää tulemasta autoon, vaikka ahdistaa siitä seuraava rutiini ja oman vapauden menetys. Miten siinä tilanteessa pitäisi toimia?
Sanoisin, että pärjäät ilman autoakin, myös minun.