Gallup: Kuinka monella eka raskaus johtanut keskenmenoon?
Kommentit (41)
Km 01/98, eka raskaus alkutekijöissään. Yritystä oli ollu takana 8 kk. Sen jälkee meniki vuos enne ku tärppäs, terve tyttö synty 09/99. Veljiä sai 10/01 ja 10/03. Viimesin raskaus meni kesken 03/06.
Ekan km:n aikaa oltii miehen kaa 24v., nyt " jo" 32.
ja sen jälkeenpä ei olekaan mitään kuulunut. Yrityksen aloittamisesta nyt aikaa 3,5 vuotta. Minä nyt 28 v, mies 38 v. Syksyllä aloitetaan hoidot lapsettomuuspolilla.
ja yks kemiallinen raskaus myös... En muuten oikein tiedä, lasketaanko kemiallinen keskenmenoksi. Kyllä ilmeisesti, koska sairaalan papereissa mulla on 4 km... Se vaan tuntuu niin omituiselta kun raskaus päättynyt heti kun on alkanutkin. Sellaisiahan voi olla tässä 3,5 vuoden aikana useampiakin. Monta kertaa on ollut menkat myöhässä (mulla on epäsäännöllinen kierto) ja en ole aina jaksanut testata...
Lapsettomuutta takana 3,5 vuotta ja ikää 28.
Eka km oli tosin jo 8 v sitten.
eli eka raskaus keskenmenoon vk 8+5
Olen ollut neljä kertaa raskaana ja kaikki tähän mennessä ovat menneet kesken, 1. keskeytynyt keskenmeno 05/01 vko 9+3, joka huomattiin viikolla 13 np-ultrassa, toinen tuulimuna vko 7+ (08/01), kolmas taas keskeytynyt keskenmeno 12/01 diagnoosi vko 8+, neljäs spontaani km 11/05 (5+0).
Nyt olen jälleen raskaana (5+2) ja kauhunsekaisin tuntein odotan mitä tästä seuraa... tällä hetkellä rinnat ovat arat ja pikkuisen on kuvottava olo koko ajan, joten sen perusteella kaiken pitäisi olla ok. Aiemmissa keskenmenoissa raskausoireet ovat hävinneet yhtäkkiä kokonaan ja siitä olenkin sitten melko varmasti itse tiennyt, että kaikki ei ole hyvin.
mä olen nyt 24 v ja mieheni 27v meillä on neljä ensimmäistä mennyt kesken rv 10-14. Nyt meillä on puoltoista vuotias poika ja toinen tulossa rv 34.
Eka raskaus oli tuulimuna viikoilla 9+3. Tapahtui 10.2005. Nyt onnellisesti uudelleen raskaana, 22+6 kasassa. Olen 25, mies 30. Tuulimuna havaittiin ultrassa. Sitä tosin oli edeltänyt 2,5 viikkoa tuhruvuotoa ja enenevässä määrin supistelua. Tuli lopulta spontaanisti pois, kunnon vuotoa 1 vrk (olikin sitten runsasta ja supistelu yllättävän kovaa) ja sen jälkeen tuhrua 3-4 viikkoa. Menkat alkoi 4 päivää tuhrun loppumisesta :)
Eka raskaus meni kesken rv8 vuonna 2001. Ikää silloin 26, miehellä 27. Toinen raskaus noin vuoden kuluttua. Kaikki meni hyvin ja pikkuveli tuli odotettua nopeammin. Pojat 07/03 ja 11/04.
Ilmoitan, että meillä ei mennyt eka raskaus kesken, eikä toinen, mutta kolmas meni. Sen jälkeen taas yksi onnistunut raskaus.
ja silloin olin ite 23 ja mies 25.
Halusin kertoa oman tarinani, ehkä se lohduttaa... Minun eka raskaus päätyi keskenmenoon rv 12, toinen raskaus päätyi keskenmenoon rv 14 ja nyt kolmas raskauteni on edennyt jo rv 26, kaikki on ihan hyvin alku vaikeuksien jälkeen. Mulle todettiin joskus 15 ikäisenä kohtusyöpä, munasarja poistettiin ja kohtuun tehtiin jotain. Sanottiin etten voisi ikinä saada lapsia, mutta tässä sitä nyt ollaan. Ikää minulla on 20 ja miehellä 23. Toivotan teille kaikille paljon onnea yrityksiin, kyllä te vielä oman vaavin saatte..
Toivottavasti tästä oli apua jollekkin. Keskenmeno on aina raskas kokemus, mutta se myös vahvistaa. Ja sitten kun se vaavi viimein siunataan niin sitä osaa arvostaa, ei ainakaan pidä itsestään selvyytenä. Koittakaa pärjätä :) VOIMIA!!
myös kesken meni eka raskaus ikä oli silloin 19v. het koitettiin uutta ja parin kuukauden päästä tärppäs. Nyt on poika 4kk ja syntyi muuten päivälleen tasan vuosi sen jälkeen kun ensimmäinen " poistettiin" . Olin silloin rv 12. Oli lopettanut kehittymisen jo n.5 viikon jälkeen...
Eilen meni ensimmäinen raskaus kesken. Heti kun tästä toipuu niin pitää yrittää uudestaan. Toipuminen voi kyllä olla raskasta, en todella ymmärtänyt aiemmin että niinkin lyhyen (8vk) raskauden jälkeen voi sattua näin paljon sydämeen.
meillä tärppäsi ekalla kierrolla o4 syksyllä, mutta km tuli rv 7. sen jälkeen pieni tauko yrittämisessä, viime heinäkuussa aloitettiin " tekeminen" uudestaan. itku meinas moneen kertaan tulla, vielä kun alko sellanen uus vaiva et aina kierron puolivälissä oksetti. sikspä se menkkojen alkaminen oli aina yhtä ikävä yllätys. nyt plussattiin toukokuun alussa, ja eilen tuli tasan 11 rv täyteen. neuvolassa oon käynyt, lääkäri ja ultra vielä ennen juhannusta, eli täysi varmistus sitten siellä. nyt ollut selkeä ero olossa, ällöolo vaivaa jatkuvasti. seiskaviikon jälkeen huokasin jo vähän helpotuksesta, mutta ei tuon yhden keskenmenon jälkeen oikeen voi olla satavarma että kaikki menee hyvin.
mutta kaikille vastaavan kokeneille onnea uuteen yritykseen
tikru ja simppanyytti
eka raskaus kesken viime vkolla häämatkalla. rv 9+6. suru on suuri, kovasti oltiin jo pieneen ehditty kiintyä. :(
kai tästä vielä noustaan, nyt tuntuu vaan tosi pahalta.
ikää meillä molemmilla 29v.
päättyi keskenmenoon, samoin toinen ja kolmas. Neljännen raskauden tulos nukkuu tuolla parvekkeella, ikää 4 kk. Neljäs raskaus alkoi suoraan kolmannen km:n jälkeen, ilmeisesti jälkitarkastuspäivänä! Eli toivoaan ei kannata heittää useammankaan km:n jälkeen!
Mulla päättyi ensimmäinen raskaus keskenmenoon 3/01 ikää silloin 16v. nyt ikää 21v. ja kaks pientä poikaa 2v. ja 5kk nuorin poika syntyi rv. 23+1...
Minulla ensimmäinen kohdunulkonen -00, 03 syntyi tyttö, taas odotellaan, tutkimuksiin mennään taas(ei löytynyt syytä viimeksi).
Elikäs olen elämäni aikana tiettävästi ollut 3 kertaa raskaana ja kaikki on päättyneet keskenmenoon,noin rv8 tienoilla. Ensimmäinen oli spontaani raskaus,toinen ja tämä kolmas+viimeinen ICSI:llä aikaansaatu. Kunhan selviän tulevan perjantain kaavinnasta niin alan laittaa elämääni uuteen uskoon,kaikki haaveet omasta lapsesta haudataan ja todennäköisesti päädyn eroon avopuolisostani jotta pääsen todella eteenpäin elämässä.
Ikää mulla nyt 35,avokilla 56.
-eternal-