Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minua vaivaa outo jännittyneisyys ja vaivaantuneisuus..

Vierailija
11.12.2018 |

Eli siis olen todella kova jännittämään pieniäkin asioita esim. kassatilanteita kaupassa ja lisäksi saatan jännittyä/vaivaantua yhtäkkisesti ihan tutussakin tilanteessa ja tuttujen ihmisten kanssa. Mistäköhän tällainen voisi johtua? Olen mt-ongelmainen, jos se jotain selventäisi. Voisiko olla jotain skitsofreenisyyteen viittavaa? Minua hävettää tämä jos muut huomaavat ja ihmettelevät mikä minulle tuli ja pitävät ihan outona. :(

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä paniikkihäiriöstä kärsineenä, alan joskus kuvittelemaan, että kaikki huomaa ja näkee vain minut. Siitä ei ole tietoa, miten psykoosi tai pitkän ajan masennus, voivatko aiheuttaa skitsofrenian puhkeamisen. Asiantuntija tietäisi paremmin sanoa.

Vierailija
42/49 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yleistynyt ahdistuneisuushäiriö sekä sos. tilanteiden pelkoa, oireilee juuri noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mt-ongelmainen tarkoittaa kohdallasi? Oletko muuten herkkä?

Epävakaa persoonallisuushäiriö. Ajoittaisia psykoottisia oireita. Vuosia kestänyttä masennusta. Ja joo, olen herkkä. Ap

Äääh, olet ihan normaali suomalainen nuori - kyllä se ujous siitä ikää myöten karisee.

Tai jos haluat ujoudesta eroon jo aikaisemmin, suosittelen ulkomailla esim Amerikoissa joitain kuukausia - mieluiten väh. vuoden  - ja hupsista, ujoudet karisee kuin itsestään, kun rohkeus ja iloisuus tarttuu kummasti.

Tämä on niin monta kertaa nähty -  vaihto - oppilaat tulevat Suomeen takaisin jenkeistä vuoden kuluttua ihan eri ihmisinä.

Vierailija
44/49 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mt-ongelmainen tarkoittaa kohdallasi? Oletko muuten herkkä?

Epävakaa persoonallisuushäiriö. Ajoittaisia psykoottisia oireita. Vuosia kestänyttä masennusta. Ja joo, olen herkkä. Ap

Äääh, olet ihan normaali suomalainen nuori - kyllä se ujous siitä ikää myöten karisee.

Tai jos haluat ujoudesta eroon jo aikaisemmin, suosittelen ulkomailla esim Amerikoissa joitain kuukausia - mieluiten väh. vuoden  - ja hupsista, ujoudet karisee kuin itsestään, kun rohkeus ja iloisuus tarttuu kummasti.

Tämä on niin monta kertaa nähty -  vaihto - oppilaat tulevat Suomeen takaisin jenkeistä vuoden kuluttua ihan eri ihmisinä.

Sama homma. Itsellehän kävi näin, olin vuoden Hong Kongissa vaihto-oppilaana ja siitä suoraan lähdin Brasiliaan asumaan kahdeksi vuodeksi. Syy miksi alunperin päätin lähteä, oli se kun tuntui siltä että elämäni oli jumittunut itseään toistavaan kierteeseen. Kaveripiirini oli jämähtänyt, olin eronnut pitkäaikaisesta parisuhteesta ja tuntui siltä että muutoksen sijaan oli vian harmautta näkyvissä  horisontissa. 

Tämä oli elämäni paras päätös. Muutuin ihmisenä niin paljon, että sitä on vaikea pukea sanoiksi. Sain ison kasan hyviä ystäviä maailmalta, ja uuden parisuhteen. Sen lisäksi sain vielä duunipaikan Berliinistä, jonne muutan nyt alkuvuodesta. Kaikki se ahdistuneisuus ja ujous mitä minusta oli jäljellä, karisi noiden 3+ vuoden aikana.  

En tiedä mitä olisin tehnyt, jos olisin jäänyt mätänemään suomeen. Ei koskaan kannata jättää mahdollisuuksia ottamatta, se tuli ainakin opittua. Olen ollut onnellisempi kuin koskaan päätökseni jälkeen. En uskalla edes ajatella, mitä olisi tapahtunut jos olisin jäänyt ja ollut pelkuri. Maailma avartui, sydämeni avartui ja löysin niin paljon uudenlaista kauneutta itsestäni ja maailmasta, niin kliseiseltä kuin se saattaakin kuulostaa.

Oikeasti, yritä kovemmin. Ei maailma muutu omaa napaa tuijottamalla ja surkuttelemalla pahaa oloa. Se muuttuu muuttamalla itseään ja omaa asennoitumista maailmaan. Kannattaa aina muistaa, että kun katsot toista ihmistä silmiin, katsot oikeasti itseäsi. 

Vierailija
45/49 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, aloittaja kertoi olevansa mt-ongelmainen, psykoosia ja muuta. Harvemmin niihin auttaa muutto ulkomaille tuossa tilassa. Hups vaan, kaikki diagnoosit häviää, kun vaihtaa maata. Jos olisi vain kova jännittämää, asia olisi toisin.

Vierailija
46/49 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yleistynyt ahdistuneisuushäiriö sekä sos. tilanteiden pelkoa, oireilee juuri noin.

Sama mulla. Onko sulla mikä lääkitys?

Vierailija
47/49 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako udella minkäluonteista päihteidenkäyttösi on? Tällä nimittäin on merkittävä vaikutus kuvailemiisi oireisiin. 

Täällä toinen samoin oireileva, enkä käytä alkoholia.

Ja täällä kolmas, en käytä mitään muitakaan päihteitä. En myöskään tupakoi.

Vierailija
48/49 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti, aloittaja kertoi olevansa mt-ongelmainen, psykoosia ja muuta. Harvemmin niihin auttaa muutto ulkomaille tuossa tilassa. Hups vaan, kaikki diagnoosit häviää, kun vaihtaa maata. Jos olisi vain kova jännittämää, asia olisi toisin.

Monessa tapauksessa "diagnoosit" ja "mt-ongelmat" ovat keinotekoisesti luotuja. Nehän on ihmisen konstruoimia karsinoita ja kategorioita. Ei ole hyödyllistä ajatella olevansa niiden determinoima orja. Ellei puhuta oikeasti vakavista diagnooseista, kuten paranoidisesta skitsofreniasta, tai pahasti oireilevasta kaksisuuntaisesta - johon toki on lääkitykset olemassa.  

Tällaiset epämääräiset "ahdistuneisuus" -häiriöt ovat omasta mielestäni aika pitkälle ihmisen omien valintojen ja olosuhteiden muokattavissa. Ja ihminenhän on vastuussa tiettyyn pisteeseen asti omista olosuhteistaan. Suomessa tunnutaan ajatella, että kaikki mitä lääkäri sanoo on jumalan sana ja mitään ei ole tehtävissä. Muut kuin surkutella ja tunkea mielialalääkkeitä naamaan. Mikäpä siinä sitten, eihän sitä kannata yrittää muuttaa oman elämänsä kurssia kun kuitenkin kaikki menee lopulta päin vi**ua - eiks je? 

Hyvä asenne!!

Vierailija
49/49 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykoosi on ollut joskus. Eihän psykoosi ole ikuisesti päällä.