Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"saako" töitä tehdä vain rahan takia?

kyselen huvikseni
11.12.2018 |

Voiko julkisesti sanoa että tekee töitä vain rahan takia (kuten ennen vanhaan)? Tuntuu että nykyään pitää esittää että on esim. "intohimoinen" raportoinnin tekijä, vaikka tekee sitä vain ihan työkseen, mutta auta armias jos paljastaisit oikean asenteen. Saatika sitten jos hakee töitä, pitää tyyliin hengittää sitä toimialaa mitä hakee. Mitä sanotte? Onko missään duunissa, ja millään tasolla, enää sallittua vaan tehdä sitä duunia?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae vaikka roskakuskiksi tai vielmärisukeltajaksi.

Vierailija
2/14 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä nyt voi tehdä ihan mitä itse haluaa. Varmasti osaat itsekin päätellä, missä tilanteissa on OK sanoa ja mitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sitä muuten kuin rahasta. Aina olen tehnyt. Heti jään pois duunista, jos muuten on rahaa.

Vierailija
4/14 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sitä muuten kuin rahasta. Aina olen tehnyt. Heti jään pois duunista, jos muuten on rahaa.

Minä ainakin. Tekisin töitä samalla tavalla kuin ennenkin, vaikka voittaisin miljardin lotossa

Vierailija
5/14 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No helvetti, minä ainakin käyn vain rahan takia ja kollegat myös. Olen sen kyllä ihan ääneen sanonut.

Vierailija
6/14 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin. Tekisin töitä samalla tavalla kuin ennenkin, vaikka voittaisin miljardin lotossa

No yllätys että löytyy tällainen itsekäs paskakin täältä. Luulet että olet korvaamaton ja kukaan muu ei kaipaisi työpaikkaa.

Vierailija
7/14 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa. Mutta onhan sellainen "ammattiylpeys" hävinnyt monelta alalta. Esimerkiksi rakennuspuolella tämä näkyy selvästi. Ennen timpurit tekivät asiat huolellisesti ja hyvin, ja oltiin ylpeitä siitä kuinka hyvä lopputulos saatiin aikaiseksi. Nykyään tehdään kauhealla kiireellä sinnepäin. Rahat taskuun ja karkuun meningillä. Toki on paljon ammatteja, joissa "vain tehdään" sitä samaa asiaa eikä hommat vaadi mitään superinnokkuutta asiaan.

Vierailija
8/14 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen duunia vaan rahan takia ja itseni takia, en muiden ja ei kiinnosta muiden ruikutukset. Töitä teen sen takia, että voin tehdä asioita ja aikoinani luin ammatin missä voin tehdä niitä asioita miettimättä pitääkö jotain jättää ostamatta tai onko johonkin varaa. Töihin en herää kenenkään muun kuin itseni takia, koska minä sitä töitä teen. Olen sellainen työntekijä, joka hoitaa työnsä moitteetta ja hammasta purren. Arvostan työnantajaani, että hän on mahdollistanut tämän elämän mitä elän, joten annan panokseni takaisin hänelle. Minä hyödyn ja hän hyötyy. Minä en myöskään ajattele, että onko naapurilla jotain. Se ei kiinnosta pätkääkään, koska maksan veroja millä avustan hänen toimeentulonsa, kun on työtön. Mutta en mä kuspää ole. Jos hän kysyisi olisko jelppiä parikymmppiä safkaan, niin varmasti antaisin.

Vierailija
9/14 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai saa. Mutta onhan sellainen "ammattiylpeys" hävinnyt monelta alalta. Esimerkiksi rakennuspuolella tämä näkyy selvästi. Ennen timpurit tekivät asiat huolellisesti ja hyvin, ja oltiin ylpeitä siitä kuinka hyvä lopputulos saatiin aikaiseksi. Nykyään tehdään kauhealla kiireellä sinnepäin. Rahat taskuun ja karkuun meningillä. Toki on paljon ammatteja, joissa "vain tehdään" sitä samaa asiaa eikä hommat vaadi mitään superinnokkuutta asiaan.

Rakennuksilla se kiire lähtee kyllä työn tilaajista. Timpurit yrittää parhaansa, mutta jos annettu työ hyvin tehtynä vie tunnin, ja sen tekemiseen annetaan 15 min. voi kai arvata kuinka siinä käy.

Vierailija
10/14 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yllätys että löytyy tällainen itsekäs paskakin täältä. Luulet että olet korvaamaton ja kukaan muu ei kaipaisi työpaikkaa.

No ehkä jotkut ammatit ovat sellaisia, että niiden tekijät tekevät sitä myös omasta halustaan. Otetaan vaikka osa huippu-urheilijoista, näyttelijöistä jne. Ovat tienanneet miljoonia, mutta jatkavat silti hommissa. 

Vierailija
11/14 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakennuksilla se kiire lähtee kyllä työn tilaajista. Timpurit yrittää parhaansa, mutta jos annettu työ hyvin tehtynä vie tunnin, ja sen tekemiseen annetaan 15 min. voi kai arvata kuinka siinä käy.

Totta tämäkin. Mutta paljon on myös sellaisia, jotka toteavat "ei ole oma talo" ja asiat tehdään miten sattuu. Tai sitten tarkoituksella tehdään aivan alakanttiin työtarjous ja tehdään hommat sen mukaan. Kuten esimerkiksi se koulu, missä sisäkatto tuli alas. Kyseisen rakennuttajan tarjous oli miljoonan halvempi. No kannatti säästää.

Vierailija
12/14 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta tämäkin. Mutta paljon on myös sellaisia, jotka toteavat "ei ole oma talo" ja asiat tehdään miten sattuu. Tai sitten tarkoituksella tehdään aivan alakanttiin työtarjous ja tehdään hommat sen mukaan. Kuten esimerkiksi se koulu, missä sisäkatto tuli alas. Kyseisen rakennuttajan tarjous oli miljoonan halvempi. No kannatti säästää.

Noissakin esimerkeissä se timpuri on väärä kohde haukuille. Se timpuri ei niitä urakoita laske, vaan toteuttaa ne tilaajan/firmansa pomojen speksien mukaan, tai vaihtoehtoisesti pyörittelee kotona peukaloitaan kun Viron ja Bulgarian heimoveljet hoitaa hommat.

Vierailija
13/14 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai saa (ja itsekin teen), mutta jos etsii töitä, niin ei kannata liikaa tuoda esiin tuota asennetta. 

Vierailija
14/14 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me rakennetaan talo papereiden mukaan. Jos mestari tulee sanomaan, että hommat menee nyt sit tästä eteepäin näin, niin ne menee siitä eteenpäin näin. Me tehdään niiku sanotaan ja lopputarkastuksessa tulee sit mitä tulee, mutta sehän ei koske meitä, kun me tehdään mitä sanotaan. Se ei ole meidän ongelma.