Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minua vaivaa outo jännittyneisyys ja vaivaantuneisuus..

Vierailija
11.12.2018 |

Eli siis olen todella kova jännittämään pieniäkin asioita esim. kassatilanteita kaupassa ja lisäksi saatan jännittyä/vaivaantua yhtäkkisesti ihan tutussakin tilanteessa ja tuttujen ihmisten kanssa. Mistäköhän tällainen voisi johtua? Olen mt-ongelmainen, jos se jotain selventäisi. Voisiko olla jotain skitsofreenisyyteen viittavaa? Minua hävettää tämä jos muut huomaavat ja ihmettelevät mikä minulle tuli ja pitävät ihan outona. :(

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän lääkärit ovat heti tyrkyttämässä masennuslääkkeitä? Eräällä tutullani oli väsymystä rauta-arvojen alhaisuuden vuoksi. Ennen tämän selviämistä lääkäri oli jo tarjoamassa masennuslääkitystä.

Vierailija
22/49 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän lääkärit ovat heti tyrkyttämässä masennuslääkkeitä? Eräällä tutullani oli väsymystä rauta-arvojen alhaisuuden vuoksi. Ennen tämän selviämistä lääkäri oli jo tarjoamassa masennuslääkitystä.

Kuinkahan paljon Suomessa on näitä tapauksia, että syödään masennuslääkkeitä ihan vain johonkin vitamiinin puutokseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako udella minkäluonteista päihteidenkäyttösi on? Tällä nimittäin on merkittävä vaikutus kuvailemiisi oireisiin. 

Täällä toinen samoin oireileva, enkä käytä alkoholia.

Tämähän ei kuitenkaan tarkoita sitä etteikö päihteidenkäyttö yleisesti ottaen pahenna mielenterveysongelmia. Kokeileppa itse. 

Tuloksena masennus, motivaation puute, itsetunnon lasku, epävakaus, et cetera... Päihdetyöntekijänä voin sanoa että enemmänkin sääntö kuin poikkeus, että kun poissuljetaan runsaahko päihteiden käyttö pois, niin alkaa olla yksilöllä kuin yksilöllä huomattavasti suurempi potentiaali edellämainitun kaltaisten oireiden päihittämiseen.

Vierailija
24/49 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Nykyään en tosin kaupan kassalla jännitä, yleensä. Vain hyvin läheisten ihmisten kanssa voin olla ilman epämääräistä hankaluuden tunnetta. Rakastan olla kotona, koska silloin voin olla oma itseni. Minulla on estynyt persoonallisuushäiriö ja sosiaalisten tilanteiden pelko.

Vierailija
25/49 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
26/49 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tutulta. Nykyään en tosin kaupan kassalla jännitä, yleensä. Vain hyvin läheisten ihmisten kanssa voin olla ilman epämääräistä hankaluuden tunnetta. Rakastan olla kotona, koska silloin voin olla oma itseni. Minulla on estynyt persoonallisuushäiriö ja sosiaalisten tilanteiden pelko.

Ja jatkan vielä, että olen sairastanut masennusta ja minulla on huono itsetunto ja liiallisia häpeän tunteita. Alkoholia en ole ikinä käyttänyt juurikaan.

Vierailija
27/49 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka kuvailette oireita tuonkaltaisiksi täällä: onko muuten elämässä asiat tolalla, eli on tieto siitä mitä halua saavuttaa elämässä, ja tahdo viedä näitä tavoitteita eteenpäin? 

Onko elämällänne jokin tarkoitus siis? Kuulostaa siltä, että logoterapialla olisi käyttöä teidän kohdalla.

Vierailija
28/49 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häitritsee usein ajatus, että toiset ajattelevat minun olevan mt-ongelmainen. Se pilaa kaiken. Olen sita mieltä etta asia on monien mielessä, ja pitavat minua siis todella alempiarvoisena.

Mutta olen varmasti vain hullu. Siis tasa-arvoinen kaikkien kanssa.

AP

Vierailija
29/49 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tärkeä video teille, jotka puhutte edellämainitun kaltaisista oireista.

Vierailija
30/49 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka kuvailette oireita tuonkaltaisiksi täällä: onko muuten elämässä asiat tolalla, eli on tieto siitä mitä halua saavuttaa elämässä, ja tahdo viedä näitä tavoitteita eteenpäin? 

Onko elämällänne jokin tarkoitus siis? Kuulostaa siltä, että logoterapialla olisi käyttöä teidän kohdalla.

Olin itse kymmenisen vuotta opetustyössä, joka piti kuitenkin jättää, kun kuormituin liikaa. Opiskelin sen jälkeen uuden ammatin ja olen tällä hetkellä työnhakijana. Eli tavoitteita on ja tahtoa toteuttaa niitä on kyllä. Elämän tarkoituksesta en ole niinkään varma.

t. Se, jolla on estynyt persoonallisuushäiriö ja sos. tilanteiden pelko

Vierailija
31/49 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse kymmenisen vuotta opetustyössä, joka piti kuitenkin jättää, kun kuormituin liikaa. Opiskelin sen jälkeen uuden ammatin ja olen tällä hetkellä työnhakijana. Eli tavoitteita on ja tahtoa toteuttaa niitä on kyllä. Elämän tarkoituksesta en ole niinkään varma.

Minkä ammatin opiskelit?

Vierailija
32/49 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka kuvailette oireita tuonkaltaisiksi täällä: onko muuten elämässä asiat tolalla, eli on tieto siitä mitä halua saavuttaa elämässä, ja tahdo viedä näitä tavoitteita eteenpäin

Ei, ei ja ei. Ei ole. 

Vierailija
33/49 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ammatin opiskelit?

En sen tarkemmin halua paljastaa, mutta ammatin, jossa ei tarvitse olla niin paljon huomion keskipisteenä kuin opettajan työssä. Se jatkuva huomion keskipisteenä ja esillä olo on väsyttävää (ja ahdistavaa ja pelottavaakin).

Vierailija
34/49 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka kuvailette oireita tuonkaltaisiksi täällä: onko muuten elämässä asiat tolalla, eli on tieto siitä mitä halua saavuttaa elämässä, ja tahdo viedä näitä tavoitteita eteenpäin

Ei, ei ja ei. Ei ole. 

No niin. Eli tässä on jo alku sille, mihin asioihin kiinnittää huomiota. Voin luvata, että kun löydät harrastuksen joka vie ajatukset muualle ja saa innostuksen kipinän aikaan, tai jonkinlainen asia mitä voisit alkaa harjoitella - oli se sitten uuden kielen opiskelu, instrumentin opettelu, kamppailulajiharrastus, historian opiskelu, kirjoittaminen - niin tulet huomaamaan järisyttäviä muutoksia omassa itsetunnossa ja psyykkeessä. Elämä, joka ei pidä sisällään mitään sisältörikasta, ei valitettavasti kanna ihmistä. Pienistä asioista liikkeelle, pikkuhiljaa. Keskity yhteen asiaan kerrallaan jonka aiot muuttaa. Ota tämä puolen vuoden tavoitteeksi. Lupaan, että jos pidät kiinni tekemistäsi suunnitelmistasi, aika on hujahtanut ennen kuin huomaatkaan ja olet kehittynyt valitsemissasi asioissa enemmän kuin olisit voinut kuvitella. Se kehitys kumuloituu.

Usko pois. Päivä kerrallaan, ja selkeästi ylös kirjoitetut tavoitteet ja suunnitelmat. 

Nimim. kokemusta on.

Vierailija
35/49 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan 'normaalia' ahdistuneisuutta, ei ole oire mistään vakavasta mielisairaudesta. 

Ota asia esille hoitokontaktisi kanssa, tähän vaivaan löytyy kyllä apua.

Tsemppiä!

T. samasta kärsinyt

Vierailija
36/49 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mt-ongelmainen tarkoittaa kohdallasi? Oletko muuten herkkä?

Epävakaa persoonallisuushäiriö. Ajoittaisia psykoottisia oireita. Vuosia kestänyttä masennusta. Ja joo, olen herkkä. Ap

Saako udella minkäluonteista päihteidenkäyttösi on? Tällä nimittäin on merkittävä vaikutus kuvailemiisi oireisiin. 

En käytä mitään päihteitä. Ap

Vierailija
37/49 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hullu-mt kirjoitti:

Minua häitritsee usein ajatus, että toiset ajattelevat minun olevan mt-ongelmainen. Se pilaa kaiken. Olen sita mieltä etta asia on monien mielessä, ja pitavat minua siis todella alempiarvoisena.

Mutta olen varmasti vain hullu. Siis tasa-arvoinen kaikkien kanssa.

AP

Ei ollut oikealta ap:lta tämä. Ap

Vierailija
38/49 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro muita oireita, kun skitsofreenia epäilet? Harva nuin pienestä epäilee skitsoa. Onko joku antanut ymmärtää näin.

Hmm.. no esim. epäilen aivan jatkuvasti että minusta puhutaan pahaa. Tarkkailen myös jatkuvasti ihmisten ilmeitä ja eleitä ja ajattelen että ne liittyvät minuun negatiivisessa mielessä. Ja sitten sellaista että joskus tuntuu kuin joku keskustelupalstoilla oleva teksti koskisi minua. Minulla on ollut myös psykoosi joskus ja myöhemmin sitkeitä harhaluuloja vaikka psykoottinen en silloin ollut muuten. Siinä nuo miksi olen miettinyt tuota skitsofreenisyyttä. Harha-aistimuksia ei ole koskaan ollut. Ap

Vierailija
39/49 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisko vielä kommenttia tuon viimeisen kommenttini jälkeen? Ap

Vierailija
40/49 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkihäiriö.