Miks salkkareissa osa II
Kommentit (45476)
P.S. Mua ärsyttää, kun videot nykyään tulee tuollain aukinaisena ja isona ketjuun eikä pelkkänä linkkinä.
Nellan kertoma totuus kostautui takaisin Nellalle. Jos hän ei olisi kertonut totuutta Nadjan isästä, Eva ja Jiri sekä Nella ja Ressu olisivat onnellisesti naimisissa, Eva ei olisi käynyt uhkailemassa Aaroa eikä hän olisi joutunut selliin jne.
Oikeasti dissosiatiivisesta muistinmenetyksestä kärsivät saavat psykiatrista hoitoa esim. terapiaa. Aaro kävi kerran tai kaksi Kallen vastaanotolla ihan muuten vaan ja siinä se. Mahtaa olla Aarolle melkoinen shokki, kun joskus muisti palautuu, jos ei sitten vaan esitä. Aarolla on aikaisemmin ollut psykoosi, joka laukesi Pihlajakadun mainitsemisella mielisairaalassa. Silloin Aaro vaan piirteli pelkkiä puita eikä ottanut kontaktia.
Vierailija kirjoitti:
SPOILER
..
..
..
..
..
Mä olisin toivonut takaumaa siitä itse onnettomuudesta, eli kuinka se Aaron ansa laukesi ja Anton jäi vahingossa sinne alle kun oli hakemassa spray-maalia korjaamolta, vai miten se menikään..? Oliko siinä auton alla jokin ansalanka vai miten se oli viritetty, kun en enää muista? Olipa kiva, että se sama naapuria näytellyt sivuroolin vetäjä oli päässyt uusimaan roolinsa. Mistäköhän Aaron ampuja oli saanut päähänsä kysellä tältä naiselta? Olin myös unohtanut tuon Aaron nerokkaan kamalan kuvion, että ilmiantoi tyttärensä lahjuksista, jotta Linda ei pääsisi kuulustelemaan silminnäkijää. Lindahan sitten päätyikin vankilaan, aikamoinen temppu isäukolta! Raivostuttavaa, ettei se oikea Aaro saa tuntea tekojensa seurauksia. Sijaiskärsijänä on tämä muistinsa menettänyt uusi versio. Ei vaan tunnu hyvältä se, ettei oikea Aaro jää kiinni koskaan...
Miksi puhutaan Antonin murhasta. Aaro oli toki tuon ansan virittänyt, mutta se oli suunnattu Karille. Antonin kuolema ei ollut tarkoituksellinen. Eli Aaroa pitäisi syyttää Karin murhayrityksestä ja Antonin kuolemantuottamuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Nellan kertoma totuus kostautui takaisin Nellalle. Jos hän ei olisi kertonut totuutta Nadjan isästä, Eva ja Jiri sekä Nella ja Ressu olisivat onnellisesti naimisissa, Eva ei olisi käynyt uhkailemassa Aaroa eikä hän olisi joutunut selliin jne.
Nella saa kärsiä totuuden kertomisesta. Olisi ollut ihan hiljaa. Nyt on myöhäistä, kun lanta osui tuulettimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SPOILER
..
..
..
..
..
Mä olisin toivonut takaumaa siitä itse onnettomuudesta, eli kuinka se Aaron ansa laukesi ja Anton jäi vahingossa sinne alle kun oli hakemassa spray-maalia korjaamolta, vai miten se menikään..? Oliko siinä auton alla jokin ansalanka vai miten se oli viritetty, kun en enää muista? Olipa kiva, että se sama naapuria näytellyt sivuroolin vetäjä oli päässyt uusimaan roolinsa. Mistäköhän Aaron ampuja oli saanut päähänsä kysellä tältä naiselta? Olin myös unohtanut tuon Aaron nerokkaan kamalan kuvion, että ilmiantoi tyttärensä lahjuksista, jotta Linda ei pääsisi kuulustelemaan silminnäkijää. Lindahan sitten päätyikin vankilaan, aikamoinen temppu isäukolta! Raivostuttavaa, ettei se oikea Aaro saa tuntea tekojensa seurauksia. Sijaiskärsijänä on tämä muistinsa menettänyt uusi versio. Ei vaan tunnu hyvältä se, ettei oikea Aaro jää kiinni koskaan...Miksi puhutaan Antonin murhasta. Aaro oli toki tuon ansan virittänyt, mutta se oli suunnattu Karille. Antonin kuolema ei ollut tarkoituksellinen. Eli Aaroa pitäisi syyttää Karin murhayrityksestä ja Antonin kuolemantuottamuksesta.
Aaro suunnitteli hirmuteon, joka johtaa murhaan. Päivikään ei yrittänyt tappaa Aaroa, vaan luoti. Luoti on syyllinen, mutta ampuja syytön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SPOILER
..
..
..
..
..
Mä olisin toivonut takaumaa siitä itse onnettomuudesta, eli kuinka se Aaron ansa laukesi ja Anton jäi vahingossa sinne alle kun oli hakemassa spray-maalia korjaamolta, vai miten se menikään..? Oliko siinä auton alla jokin ansalanka vai miten se oli viritetty, kun en enää muista? Olipa kiva, että se sama naapuria näytellyt sivuroolin vetäjä oli päässyt uusimaan roolinsa. Mistäköhän Aaron ampuja oli saanut päähänsä kysellä tältä naiselta? Olin myös unohtanut tuon Aaron nerokkaan kamalan kuvion, että ilmiantoi tyttärensä lahjuksista, jotta Linda ei pääsisi kuulustelemaan silminnäkijää. Lindahan sitten päätyikin vankilaan, aikamoinen temppu isäukolta! Raivostuttavaa, ettei se oikea Aaro saa tuntea tekojensa seurauksia. Sijaiskärsijänä on tämä muistinsa menettänyt uusi versio. Ei vaan tunnu hyvältä se, ettei oikea Aaro jää kiinni koskaan...Miksi puhutaan Antonin murhasta. Aaro oli toki tuon ansan virittänyt, mutta se oli suunnattu Karille. Antonin kuolema ei ollut tarkoituksellinen. Eli Aaroa pitäisi syyttää Karin murhayrityksestä ja Antonin kuolemantuottamuksesta.
Aaro suunnitteli hirmuteon, joka johtaa murhaan. Päivikään ei yrittänyt tappaa Aaroa, vaan luoti. Luoti on syyllinen, mutta ampuja syytön.
Oliko pakko paljastaa ampuja?
Pihlajakadulla olisi valtavasti terapian tarpeessa olevia hahmoja, joten kummallista, että jokaista hahmoa auttamaan pystyvä Iida kirjoitettiin ulos. Terapiaa tarvitsee Kari, Miki&Susu, Aki, Sabrina, Eva, Aaro, Lauri ja kaikki muutkin, jotka ovat kokeneet läheisen menetyksiä, kidnappauksia ja muuta tragediaa, sekä he, jotka on näitä tragedioita aiheuttaneet. Eli terapeutti/psykologi olisi oikeastaan Salkkareiden tärkeimpia ammatteja. Iidan vastaanotolle olisi voinut jatkossakin kirjoittaa kenet vaan.
On se vaan, kun mm. Ismo ja Seppo pitävät Akia nilkki-Nikkisenä. Heillä ei taida olla kokemusta lapsuuden seksuaalisesta hyväksikäytöstä, jonka tekijänä toimii oma äiti.
Vierailija kirjoitti:
On se vaan, kun mm. Ismo ja Seppo pitävät Akia nilkki-Nikkisenä. Heillä ei taida olla kokemusta lapsuuden seksuaalisesta hyväksikäytöstä, jonka tekijänä toimii oma äiti.
Se, että sulle on tehty elämän aikana pahoja asioita, ei tarkoita, että voisit sattuttaa muita. Kuten Laurin kosto Sabrinalle ei ole järkevää, vaikka kuinka tuntuisi oikealta. Mirakin kiusasi oman elämän takia Violaa ja se ei missään olosuhteissa ole oikein. Salkkareissa tunnutaan antaman myötätuntoa kaikille näille tarinoille.
Vierailija kirjoitti:
Aaro suunnitteli hirmuteon, joka johtaa murhaan. *Piip* ei yrittänyt tappaa Aaroa, vaan luoti. Luoti on syyllinen, mutta ampuja syytön.
Hohhoijaa mitä saivartelua. Kannattaisi vähän perehtyä rikoslakiin.
Vierailija kirjoitti:
Jep, mutta käsittääkseni Ismo ja Seppo eivät tiedä Akin äidin hyväksikäytöstä. Eikös siitä kamalasta traumasta tiedä vain Camilla, ja ehkä myös Alissa..? Ismon ja Seponkin suhtautuminen saattaisi muuttua, jos tietäisivät enemmän Akin historiasta.
Ääh, en jaksaisi odottaa ensi vuoteen seuraavia jaksoja 😶
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aaro suunnitteli hirmuteon, joka johtaa murhaan. *Piip* ei yrittänyt tappaa Aaroa, vaan luoti. Luoti on syyllinen, mutta ampuja syytön.
Hohhoijaa mitä saivartelua. Kannattaisi vähän perehtyä rikoslakiin.
Vaikka en ole ekspertti lakiasioissa, Aaro on syyllistynyt murhaan, vaikka kohde oli väärä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nella saa kärsiä totuuden kertomisesta. Olisi ollut ihan hiljaa. Nyt on myöhäistä, kun lanta osui tuulettimeen.
Ja kaikki eläisivät valheessa? Kyllä itse arvostan Nellan totuuden kertomista, etenkin Jiriä ajatellen. Aivan hyvin olisi jossain yhteydessä elämänvarrella voinut tulla kuitenkin esiin. Mukavaa kun silloin huomataan, olen elänyt vaikka nyt 20vuotta valheessa. Eteenkin juuri Nadja ja Jiri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että sulle on tehty elämän aikana pahoja asioita, ei tarkoita, että voisit sattuttaa muita. Kuten Laurin kosto Sabrinalle ei ole järkevää, vaikka kuinka tuntuisi oikealta. Mirakin kiusasi oman elämän takia Violaa ja se ei missään olosuhteissa ole oikein. Salkkareissa tunnutaan antaman myötätuntoa kaikille näille tarinoille.
Siinä tapauksessa Akin olisi ollut hyvä antaa anteeksi äidilleen. Hänen olisi pitänyt pelastaa äiti kutsumalla apua, mutta niin hän ei tehnyt. Aki kosti vääryyden. Tämä ei mitenkään eroa esim. Sabrina-tapauksesta, vaikka tilanteet ovat erilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikki eläisivät valheessa? Kyllä itse arvostan Nellan totuuden kertomista, etenkin Jiriä ajatellen. Aivan hyvin olisi jossain yhteydessä elämänvarrella voinut tulla kuitenkin esiin. Mukavaa kun silloin huomataan, olen elänyt vaikka nyt 20vuotta valheessa. Eteenkin juuri Nadja ja Jiri.
Aina ei kannata kertoa totuutta. Nella saa kärsiä sen kertomisesta. Ihan kuin Nella olisi Pyhimys, kun kertoi totuuden.
Aki olisi voinut pyytää Satun oikeuteen, mutta tämä olisi tietysti vaatinut Noran osallistumista kuvauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa Akin olisi ollut hyvä antaa anteeksi äidilleen. Hänen olisi pitänyt pelastaa äiti kutsumalla apua, mutta niin hän ei tehnyt. Aki kosti vääryyden. Tämä ei mitenkään eroa esim. Sabrina-tapauksesta, vaikka tilanteet ovat erilaiset.
Kenenkään ei ole pakko antaa anteeksi, kaikkea ei vaan voi anteeksi antaa. Akin olisi pitänyt itselleen hankkia apua mielenterveyden ammattilaiselta.
Lapsuuden traumat ei todellakaan anna oikeutta olla julma ihmisille.
Tämä on hyvä video pohjalle, jos on Päivi päässyt unohtumaan. Tietysti häntä nähtiin Karin ja Lindan häiden yhteydessä toisen kerran. Hyvin rakennettu tarina noin kokonaisuudessa jo Aaron paluun aikaan. Oikeasti näyttelijä, joka on ollut kertomassa tarinansa Aarosta/Artosta jo melkein 15 vuotta sitten Salkkareisssa.