Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teetkö joulukattauksesi valkoisilla Teema-astioilla ja Savonia-aterimilla?

Vierailija
11.12.2018 |

Minä vietän wt-joulua ja laitan näiden lisäksi vaaleansiniset Kartio-lasit ja Taika-mukit - omnomnomnom-nom!!

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä arvasit?!

Vierailija
2/59 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiesit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hopeiset aterimet ja kuuskytluvun kultareunaiset omenankukkakuvioiset lautaset. Lasit ovat halpistavavaa.

Vierailija
4/59 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kuten arkenakin on samat iittalat ja savoniat käytössä.

Vierailija
5/59 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Sekä lautaset että aterimet olen ostanut Ikeasta.

Vierailija
6/59 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita samoja wt-aterimia on käytetty perheessäni jo  melkein 40 vuotta. En näe järkeväksi hankkia uusia aina sen mukaan mikä av-mammain mielestä sattuu olemaan wt.

Vierailija
7/59 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vietän wt-joulua ja laitan näiden lisäksi vaaleansiniset Kartio-lasit ja Taika-mukit - omnomnomnom-nom!!

Meillä on tosiaan valkoiset Teema-lautaset, leipälautaset on punaista Teemaa. Mutta Savoniasta en ole koskaan pitänyt, sen sijaan meillä on Carelia-sarja. Lasit on Kartiot, mutta savunharmaat.

Glögiä juodaan ihan vaan tavallisista Ikea-mukeista, mutta puurokupit tosiaan on Taika-sarjaa. Minulla punainen ja miehellä valkoinen. :-)

Vierailija
8/59 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, valkoiset teemat ja savoniat on todella wt. Häpeällistä. 

Vierailija
9/59 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Toimivat.

Erilaisina tarjoiluastioina meillä on Taikaa (mustavalko), Satumetsää, kirkasta Kastehelmeä kuten myös lasit. Sekä muumisarjaa.

Olkoot wt, ihan sama.

Olen töissä Iittalassa, joten työpaikkaetuja.

Vierailija
10/59 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoiset Teemat on, juu, mutta aterimina Mangot. Laseina kirkkaat Kartiot ja kahvikuppeinakin Teemaa. Tänä vuonna näin, koska Teemaa meillä on eniten, ja nyt on tulossa iso sukujoulu. Perheen kesken tykkään käyttää vähän erilaisia ja erivärisiä lautasia :)

Vierailija
11/59 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neip. Löytyy jotain keltaisilla ruusukuvioilla koristeltuja, ehkä joskus 70-luvulla ostettuja "parempia" lautasia, ovat siis mielestäni nättejä, tuskin minkään arvoisia. Lasit Ikeasta, kahvikupit samaa sarjaa lautasten kanssa. Aterimet tilasin joskus halvalla nettikaupasta, mun rosteriset "pöytähopeat". Ovat siis koristeelliset, mutta voi huoletta pestä tiskikoneessa.

Arkena syödään teemalta ja kahvi juodaan kokoista. 😅kyllä suomenkieli on hauska kieli.

Vierailija
12/59 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on upea Ikean Skyn astiasto  ja punaiset vesilasit (samanlaiset kuin Iittalan, vain halvemmat ja kestävämmät). Kristalliset viinilasit ja hopeiset aterimet.

Vierailija
13/59 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jouluna ja muina erityisinä juhlapäivinä käytössä tutulta saadut valkoiset, kultareunaiset Arabian Siro-sarjan(?) lautaset. Alkupalalautasena vaaleanvihreää tai tummansinistä Kastehelmeä, toinen väri sitten jälkiruualle. Snapsille, vedelle ja oluelle on niin ikään kierrätyksen seurauksena meille päätynyttä kirkasta Ultima Thulea. Ruokailuvälineinä ja ottimina äidiltä ja kummeilta saadut hopeat.

Viinilasit on olleet vähän mitä sattuu, mutta nyt ajateltiin panostaa ja ostaa itsellemme joululahjaksi Villeroy & Bochin Vieux Luxembourg Brindille -sarjasta 6 viinilasia. Jälkiruokaviini tarjotaan äidiltäni saaduista laseista, joiden varsinaista nimeä en valitettavasti tiedä. Ovat peräisin jostain suomalaisesta huutokaupasta, ihan ohutta lasia, jossa on jonkinlaisella kaiverrustekniikalla tehtyjä kuvioita. Pitäisi joskus googlailla siltä varalta, että menevät rikki, ovat ihan suosikkejani astioidemme joukossa... 

Lisäksi kattaukseen tulee anopin meille "konmarittamat" lautasliinat (kokovalkoiset, mutta kudonnassa joku kukkakuvio). Pöytäliinaa pitää vielä vähän miettiä, mutta tod. näk. valkoista. Kahvikuppeina on kihlalahjaksi saadut Arabian Tunturit, joihin suhtauduin vähän varauksella, mutta käyvät hienosti yhteen Kastehelmen lautasten kanssa (joista niistäkään en olis uskonut pitäväni 15 vuotta sitten).

Joo, kuulostaa varmaan monen mielestä järkyttävältä yhdistelmältä, mutta meille toimii:) Ei meillä muutenkaan ole kaikki astiat samaa sarjaa.

Vierailija
14/59 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, tuollaisilla on porttikielto meidän huusholliin.

Vierailija
15/59 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Meillä on sekalaisia joulukuvioisia astioita esim. maailman monin poni joulumuki <3 Puurolle tonttulautaset jne.

Vierailija
16/59 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mulla on kirpparilta ostettu 70-luvulta peräisin oleva Arabian Ruska-sarja toiminut jo useamman vuoden ihan joka tilanteessa niin arkena kuin juhlana. :) 

Vierailija
17/59 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaa Teemaa ja Hackmanin ruokailuvälineet. Iittalan viinilasit.💪

Vierailija
18/59 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kyllä mulla on valkoiset Arabian Arctican lautaset.

Vierailija
19/59 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lautasina Arabian Ruskaa, laseina punaiset Arcorocin Sierrat ja aterimina Hackmanin Polar. Lasivalinta siksi, että ateriallamme juodaan vettä/kotikaljaa. Jälkkäriksi otamme lasilliset calvadosta, joka nautitaan tarkoituksenmukaisesta korkeasta aromilasista.

Vierailija
20/59 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaa teemaa, Ultima Thule -lasit, Elegia aterimet.