millainen äiti hakee roskiksesta lapsilleen ruokaa :o
Kommentit (38)
Minusta on hieman sairasta kerätä lapsille roskiksesta ruokaa... että itse pääsee matkalle :0 lapsen terveydestä piittaamatta... Itse en uskaltaisi omalle lapselleni antaa mitään roskiksesta kerättyä ruokaa...
Vierailija kirjoitti:
Minusta on hieman sairasta kerätä lapsille roskiksesta ruokaa... että itse pääsee matkalle :0 lapsen terveydestä piittaamatta... Itse en uskaltaisi omalle lapselleni antaa mitään roskiksesta kerättyä ruokaa...
No voi herranjumala :DD Pelokas ja uusavuton ihminen, parempi toki ettet mitään tee mistä et ymmärrä ja uskalla.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin vanhainkodissa töissä vähän aikaa ja valtava määrä ruokaa meni aina lounaan jälkeen roskikseen. Se oli todellista tuhlausta.
Joo on tuhlausta johon pitäisi puuttua. Söisit sä silti siellä roskiksessa jo olevaa ruokaa?
Dyykkaamalla saa aivan täysin syömäkelpoista ruokaa. On ihan uskomatonta mitä kaupat heittää roskiin.
Talvella kylmäketju ei edes pääse katkeamaan ja kyllä haistamalla selviää onko ruoka pilaantunutta.
Paras tietty olisi, että hävitettäväksi menevä tavara menisi ruokajonoihin tai näihin ruokahävikki'kauppoihin'.
Dyykkaajat tekee hyvää työtä jo sen takia, että tämä ruoan haaskaaminen pysyy tapetilla ja kauppoihin kohdistuu painetta asian muuttamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Outo tarina. Syömäkelpoinen eikö mene hyväntekeväisyyteen ja loput puristimeen? Mistä tuollaisia roskiksia edes enää löytyisi.
Meidän kaupan roskikset on täynnä hyvää tavaraa joka päivä.
Myyntipakkauksen päiväys on moninkertaisilla turvamarginaaleilla virkamiespohdiskeltu byrokraattinen merkintä, joka ei sinänsä vielä kerro ruoasta yhtikäs mitään. Irtoruoalla on vastaavia byrokraattisia aikarajoja ilman erillisiä leimamerkintöjä. Lisäksi kappojen valtavat valikoimat ja runsaat saman tuotteen tarjonta johtavat siihen, että irtotavarastakin iso osa täysin kelvollisista tuotteista jää myymättä. Esimerkiksi täysin harmiton tummuman tuottanut kolhu hedelmän kuoressa johtaa siihen, että kukaan ei kikinä osta kyseistä hedelmää, koska laarissa on laatikkokaupalla kolhimattomiakin, ja niitä kärrätään koko ajan lisää tarjolle sitä mukaa kun tavaraa myydään.
Roskisruokaa siis kyllä voi huoletta syödä, kunhan ymmärtää itse perusasiat elintarviketurvallisuudesta, hygieniasta ja ylipäänsä ruoan laadusta. Roskisruoassa ei ole virkatakuita, eli keneltäkään ei voi vaatia korvauksia ja viraltapanoa jos itse tyhmyyksissään syö huonoksi mennyttä ruokaa, mutta muuta eroa sinänsä ei ole. Roskisruoka on siis fiksujen ruokaa, ei nollapäiden.
Mielestäni on fiksua dyykata leipää, vihanneksia, kasviksia, juureksia jne. mutta lihatuotteet ja varmaan maitotuotteetkin jättäisin kyllä roskiin.
Kauppojen ruokaroskiksessa vallitsee samat tai jopa paremmat olosuhteet kuin omassa kauppakassissanne. Todennäköisesti kylmäketjun katkeaminen ja erilainen kontaminaatio johtaa siihen, että kun mätätte auton takakontissa tai bussissa jalkojen välissä tai fillarin tarakalla hieman reikäisessä muovikassissa sekamelskana matkanneet ostoksenne kotona jääkaappiin, ne ovat mikrobiologisesti huonompilaatuisia kuin roskiksesta kaivellut. Puhumattakaan kestokasseista, joita ette lähes koskaan pese, vaan joihin kertyy ihan oma kauppareissubakteerikantansa, sopivasti yhdistellen kaikkea sitä, mitä kotonanne sekä kaupan kassan pakkaustasolla vuosien mittaan piipahtaa.
Itsekin voisin aatteen kannalta, mutta olen liian häveliäs
Vierailija kirjoitti:
Outo tarina. Syömäkelpoinen eikö mene hyväntekeväisyyteen ja loput puristimeen? Mistä tuollaisia roskiksia edes enää löytyisi.
Ihmisten pihoilta. Montako kymmentä kiloa syömäkelpoista safkaa meneekään roskiin per nenä? 50 kg?
Älkää snobbailko pöljät. Voi tulla teillekin tilanne, ettei rahaa ole.
Kertoo paljon millaiseksi suomi on mennyt. Ruokaa joutuu "hyvinvointivaltiossa" dyykkaamaan roskiksesta.
Monet koiranomaistajat heittelee meillä päin ainakin säännöllisesti koirankakkapussinsakin yleiseen yhteiseen roskikseen. Ällöttää jopa roskiksen avaaminen kun siinä nököttää kakkapussit, mutta parempi toki sekin että keräävät pois kuin jättävät tielle. Kuinka joku voi kaivella noista roskiksista ruokaa lapsilleen? Täytyy olla kyllä iso hätä.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo paljon millaiseksi suomi on mennyt. Ruokaa joutuu "hyvinvointivaltiossa" dyykkaamaan roskiksesta.
Suomi on hyvinvointivaltio vain näille susannakoskille.
Monet myyntiartikkelit ovat ihan tarkoituksella heitetty roskiin koska niissä on jotain "vikaa". Miettikää kaksi kertaa ennenkuin syötätte niitä lapsillenne. Leipäjonon ruokatarvikkeet ovat turvallisempia koska ne ovat lahjoitusvaiheessa käyty läpi.
Vähän kateeksi käy, kun näkee mitä aarteita dyykkaajat löytää. Kyllä itsellenikin kelpaisi ilmainen ruoka, mutta valitettavasti täällä ei ole jätetty roskiksia helposti tongittavaksi. Jos jonkin portin taa menee, sehän olisi kai rikos? Eli pitäisi olla avoin pääsy, jotta itse menisin.
Dyykkarien ja kauppojen kannalta on toki hyvä, ettei ihan jokainen ole saanut samaa säästöideaa. Jonkun on sitä ruokaa ostettavakin.
En tunne yhtäkään. Siksi on vaikea sanoa millaisia he ovat.
Mä olin vanhainkodissa töissä vähän aikaa ja valtava määrä ruokaa meni aina lounaan jälkeen roskikseen. Se oli todellista tuhlausta.