Lapselle raudat, voiko laittopäivänä menmä kouluun, vai onko kovinkin kipeä?
Tuli mieleen, tietää varautua vähän. Ei tule kiskoja eteen vaan raudat asetetaan hampaiden sisäpintaan.
Kommentit (16)
Siis tarttuuko hänelle joku sairaus rautojen laiton yhteydessä?
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen, tietää varautua vähän. Ei tule kiskoja eteen vaan raudat asetetaan hampaiden sisäpintaan.
Voi mennä jos ehtii. Riippuu moneltako aika ja kauanko menee?
Pahin kipu tulee vasta myöhemmin, mutta pärjää varmaan särkylääkkeillä koulussa.
Voi mennä kouluun. Eihän se nyt sentään mikään kirurginen toimenpide ole. Vähän voi tuntua leuassa ja ikenissä mutta ei missään nimessä niin paljon etteikö pystyisi koulutunneilla istumaan ja opettajaa kuuntelemaan. Vai mitä ajattelit? Että lapsi huutaa kivusta ja kouristelee lattialla?? Vähän rauhoitu nyt.
Anna sille joku kipulääke , mieto, mukaan että voi ottaa jos jomottaa...
Ja älä tee tuommoista numeroa joka kerta kun lapselle tapahtuu jotain pientä tavallisuudesta poikkeavaa. Turhaan vaan lietsot pelkoa ja teet siitä epävarman .
Vierailija kirjoitti:
Voi mennä kouluun. Eihän se nyt sentään mikään kirurginen toimenpide ole. Vähän voi tuntua leuassa ja ikenissä mutta ei missään nimessä niin paljon etteikö pystyisi koulutunneilla istumaan ja opettajaa kuuntelemaan. Vai mitä ajattelit? Että lapsi huutaa kivusta ja kouristelee lattialla?? Vähän rauhoitu nyt.
Anna sille joku kipulääke , mieto, mukaan että voi ottaa jos jomottaa...
Ja älä tee tuommoista numeroa joka kerta kun lapselle tapahtuu jotain pientä tavallisuudesta poikkeavaa. Turhaan vaan lietsot pelkoa ja teet siitä epävarman .
Mulla ainakin tuli hammasraudoista aivan s-tananmoinen särky. Vanhempani edustivat sinun laillasi ihanaa sodanjälkeistä kasvatusfilosofiaa: epävarmahan siitä lapsesta tulee, jos teet minkäänlaista numeroa hänen kivuistaan.
Kuinka pieni se lapsi on kun ei osaa ilmeisesti itse ilmaista kipua???
Lapsi ei voi mennä enää ikinä kouluun koska raudat on niin NOOOOLOOOOT :CCCCCCCCCCcccccccc (siis jos lapselta itseltä kysytään)
Tämä ketju kertoo taas kaunista kieltä porukasta, joka täällä pyörii. Se, että joku tuiki tuntematon miettii lapsensa mahdollista kipua, saa aikaan primitiiviraivon.
Minä olen kyllä niin hellämielinen, että antaisin lapsen pitää vapaapäivän.
Ottaisin lomapäivän ja tekisin lapsen kanssa jotain kivaa kotona. Harjoiteltaisiin yhdessä rautojen kanssa olemista.
Lapset ovat niin vähän aikaa pieniä, vähän hellyyttä kehiin!
Ei kai rautoja edes laiteta kovin nuorille nykyään? Olettaisin että on vähintään 10 v? Varmasti osaa itse kertoa olostaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju kertoo taas kaunista kieltä porukasta, joka täällä pyörii. Se, että joku tuiki tuntematon miettii lapsensa mahdollista kipua, saa aikaan primitiiviraivon.
Kertoo myös kuinka uusavuttomia jotkut ovat nykyisin. Täyspäinen ihminen kysyy varmasti siltä lapseltaan rautojen laittamisen jälkeen että kuinka paljon sattuu, koska sitähän nyt vaan ei voi tietää. Kipu on yksilöllistä. Mutta ei, AV-palstalle rynnätään ensimmäisenä kysymään että mitähän mä ton lapsen kanssa teen.... Huokaus.
Jos pelkästään käsiin niin, kyllä. Jos myös jalkoihin niin ei.
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeen kohdassa näät primitiiviraivon?
Itsellä oli raudat ja eivät ikinä tulleet niin kipeäksi että olisi normaalia arkea häirinnyt.
Voi tulla päänsärkyä ja on ne kipeät. Itse sain olla kotona kun laitettiin ja aina isompien operaatioiden jälkeen, jos esimerkiksi kiristettiin tai laitettiin jotain ylimääräistä. Hammaskipu on pahinta kipua mitä tiedän, ehdottomasti antaisin jäädä kotiin jos siltä tuntuisi ekana päivänä.
Voi mennä kouluun. Hampaat kyllä kipeytyvät ja voivat olla arat joitakin päiviä, mutta se ei estä koulunkäyntiä. Pahimpaan särkyyn buranaa ja kotiin keittoruokia.
T. 3 lasta oikomishoidossa ja omatkin hampaat oiottu