Olen HR-rekrytoija: jos näen jossain saksanpaimenkoiran piirteitä, en häntä valitse
Inhoan saksanpaimenkoiria yli kaiken. Niissä on sellaisia itsekkyyden ja omahyväisyyden piirteitä, joita en voi sietää. Jos näen saksanpaimenkoiran piirteitä haastateltavissa, sanon suoraan, että et meille sovi. Minä palkkaan lauhkeiden koirarotujen edustajia. Jos näen ihmisessä labradorinnoutajaa tai newfoundilaista, hän on minun työntekijäni.
Nöyryyttä pomon edessä
Kommentit (22)
En tiennytkään että sunny car centeri edelleen pyörii. Hyvähän se on että on lahjattomille puuhastelupailka
Sellaista se on kun jää Haldolit ottamatta, kuvittelee olevansa rekrytoija ja näkevänsä koiria hakijoina.
Mä näen sieluni silmin ap:n heittämässä tennispallon työhaastatteluun tulleen ohi ja huutavan Nouda! Jos tämän selvittää, sitten katsotaan Istu! Anna tassu! ja Kieri! -komennot😂😂😂
Aivan hyvä periaate erotella jyvät akanoista.
Mussa onkin rottiksen piirteitä: Vit..maisen haastattelijan kurkkuun tekis mieli hypätä suoraan kiinni ;)
En voi mitään liuskaperseelleni, ihmiset jalostivat minusta tämän näköisen. Esi-isilläni oli upeat suorat selkärangat! Wuf🐶
Saksanpaimenkoiran työmoraali ja lojaalius ovat paljon suuremmat kuin noutajalla.
Ai kun ihanaa löytää toinen samansieluinen HR-dirikka! Meidänkin firman politiikkana on palkata mahdollisimman samaan muottiin kloonattuja, symmetrisesti irvisteleviä, miellyttämiseen koulutettuja ja mahdollisimman ruskeakielisiä ihmisiä. Osaamisella ei niin väliä, pääasia, että päivät sujuu mukavasti hyvässä seurassa.
Olemme muuten BestPlaceToWork-kisassa olleet aina ykkösenä. Siihen voi toki vaikuttaa sekin, että ennen kyselyä kerromme irtisanovamme kaikki jotka eivät anna täysiä pisteitä.
Juo kolmaskin siideri. Ota vaikka snapsin kera.
Saksanpaimenkoirathan ovat mainioita palvelukoiria ja lisäksi ennakkoluulottomia ja älykkäitä.
Minä en palkkaisi räksyttävää terrieriä muistuttavaa hakijaa.
Kultaisennoutajan tyyppinen hakija olisi tietysti paras, mutta heitä ei ole kovin paljon.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Jos tuolla termistöllä puhutaan, niin rekrytoisin tehtävään parhaiten sopivan. Asiantuntija-ammateissa harvemmin ne kultsut ja labbikset pärjää, koska ovat tasaisia, keskinkertaisen hyviä taapertajia. Jos haluan jollain osa-alueella parhaan, niin voin tinkiä muista. Eli jos tarvitsen kyseiseen työhön rotikan, niin palkkaan rotikan silläkin uhalla, että se ei ehkä olekaan sitten jollain muulla osa-alueella paras vaihtoehto. Tiimit vaati toimiakseen erilaisia persoonia, siksi lauma kultsuja ei saa kokonaisuutena yleensä yhtä hyvää tulosta aikaiseksi kun porukka, jossa on kultsu aspana, terrieri myyjänä, rotikka esimiehenä, bertsu varastossa ja sakemanni analyytikkona. Näin yksinkertaistettuna esimerkkinä.
HR ei tee mitään päätöksiä, ihan sama mitä mieltä olet
Entä kun ei ole koiraa? Entä jos on maatiaiskissa?