Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverini alkoi itkeä, kun kerroin olevani raskaana

Vierailija
10.12.2018 |

Olisin ymmärtänyt itkureaktion, jos hän olisi itkenyt sen takia, että on niin onnellinen puolestani. Kyseessä on esikoiseni. Itku tuli osittain siksi, että kaverini ei heikon terveystilansa ja lääkityksensä takia pysty saamaan lapsia, no tämäkin ymmärrettävää. Sitä en oikein pysty hyväksymään, että hänen itkussaan oli suuressa osassa surun ja luopumisen lisäksi myös sysimustaa kateutta. Ikään kuin minun onneni ja odotukseni olisi häneltä pois.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa ottaa etäisyyttä kyseiseen kaveriin.

Vierailija
2/27 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta se on täysin ymmärrettävää: jos nyt vaikka itse sairastuisit parantumattomaan syöpään niin olisit taatusti kateellinen terveille, myös ystävillesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti lopettaa sun kaltasen ällötyksen kanssa kaveeraamisen. Sulla on varaa olla ymmärtäväinen kaverisi hankalaan tilanteeseen mutta sen sijaan olet moukkamainen.

Vierailija
4/27 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottava tilanne. Minunkin eräs ystävä sanoi suoraan olevansa kateellinen. Ei myöskään pystynyt aidosti iloitsemaan ja kielsi myös hieman puhumasta asiasta etten triggeröi häntä. Kateus on ymmärrettävää, mutta kertoo lähinnä vain siitä, miten synkässä paikassa ystäväsi on nyt. Se ettei voi iloita ystävän puolesta, kertoo paljon. Tunnistan tuon ilmiön..jotain todella läheistä kenen puolesta aidosti olen onnellinen, en kadehtisi. Vieraampia ystäviä ehkä. Ehkä tämä on myös ystävyyden mittari?

Vierailija
5/27 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin opin suremaan kun kaverit ilmoitti olevansa paksuna.

Sen oli jo oppinut, että se on jäähyväiset kaikenlaiselle kivalle tekemiselle ja yhdessäololle.

En nyt sentään itkenyt. Mutta mielellään kuulee vauvauutiset puhelimessa. Livenä on vaikeampi peittää pettymystä.

Vierailija
6/27 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä olla ottamatta sitä henkilökohtaisesti. Ihminen on sellainen, että se peilaa itseään ja omia asioitaan toisen ihmisen kautta. Toiset ihmiset toimivat meille ikään kuin peileinä, jotka paljastavat meille omat kipumme ja puutteemme ja niiden syvyyden. Anna aikaa, yritä ymmärtää. Vaikka ei varmasti tunnu mukavalta eikä helpolta sustakaan. 

Vierailija
7/27 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se mikään kiva uutinen ole.

Vierailija
8/27 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ymmärrän kyllä. Pitäisi silti onnitella ja olla jonkin verran iloinen, jos ystäviä ollaan.

Vierailija
9/27 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella inhottavaa käytöstä sinulta AP, olet todella itsekäs.

Vierailija
10/27 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tuo tunne ja reaktio mikään kaverillesikaan mieleinen oli. Vähän siimaa, hei.

Vierailija
11/27 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni tämä on kuvailemassasi tapauksessa suht. normaali reaktio. Oli ehkä hieman liikaa odotettu että, faktat huomioonottaen, odotit toisenlaista reaktiota.

Vierailija
12/27 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo minun kaveri alkoi itkemään kun kerroin menneeni kihloihin. Ja sen jälkeen alkoi vamppailemaan miestäni. Varo sitä "ystävääs"

Vierailija
13/27 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelepa itseäsi ystäväsi paikalla. Miltäs tuntuisi? Vai pyöritkö niin sen oman navan ympärillä, ettei empatiakykyä ole?

Vierailija
14/27 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit aika kohtuuton odottaessasi toisenlaista reaktiota. Tosin, ystävälläsikin on tavoissan parannettavaa.

Olen itse tuossa tilanteessa, missä ystäväsi on: raskautuminen ei ole helppoa, sillä pitkäaikaisen sairauden vuoksi käyn säännöllisillä polikäynneillä, ja niin kauan, kunnes arvot ovat ok kunnossa, ei lupaa lastenhankinnalle heru. Lisäksi gynekologi oli sitä mieltä, että lastenhankkiminen ei tule olemaan helppoa erinäisistä syistä johtuen.

Olen tämän vuoden aikana itkenyt monet itkut, kun lähipiirissä 7 on tänävuonna kertonut saavansa lapsen/saanut lapsen. Ikinä en silti ole asiasta kuullessani ollut tökerö, vaan onnitellut lapsesta ja itkenyt vasta kotona.

Vierailija
15/27 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi itkeä sympatiasta, kun mietti sitä tulevaa univelkaa ja vaipparallia.

Vierailija
16/27 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on oikeus tunteisiinsa siinä missä sinullakin.

Mä muuten aikuisen äitinä onnittelen odottajia aina oikein sydämeni pohjasta, nyt kun sen tietää, että onnea todella tulevat tarvitsemaan matkallaan.

Vierailija
17/27 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhottava tilanne. Minunkin eräs ystävä sanoi suoraan olevansa kateellinen. Ei myöskään pystynyt aidosti iloitsemaan ja kielsi myös hieman puhumasta asiasta etten triggeröi häntä. Kateus on ymmärrettävää, mutta kertoo lähinnä vain siitä, miten synkässä paikassa ystäväsi on nyt. Se ettei voi iloita ystävän puolesta, kertoo paljon. Tunnistan tuon ilmiön..jotain todella läheistä kenen puolesta aidosti olen onnellinen, en kadehtisi. Vieraampia ystäviä ehkä. Ehkä tämä on myös ystävyyden mittari?

Helppo se on sanoa, ettei olisi kateellinen/surullinen, kun oma tilanne on hyvä. Ei voi sanoa, ettei vastaavassa tilanteessa tuntisi kauteutta ja pettymystä

Vierailija
18/27 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on arka aihe ja paljon riippuu siitä miten kerroit. on raskasta olla ns varpaisillaan koko ajan, miettiä että mistä voi puhua ja mistä ei, mutta tietty hienotunteisuus vaikeiden asioiden edessä kuuluu myös ystävyyteen.

Vierailija
19/27 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkitset aika tavalla. Kertoiko ystäväsi todellakin tuntevasi "sysimustaa kateutta" jne vai pistätkö nyt itse tunteita niinsanotusti hänen suuhunsa?

Vierailija
20/27 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta en ymmärrä kuinka ystävälleen voi olla tuosta kateellinen. En tosin ymmärrä kateutta ollenkaan muuten kuin että toisen onni olisi toiselta pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän