Kauhea stressi töissä, en saa joulua laitettua kotona!
Työ vie kaikki mehut, koska henkisesti todella stressaavaa huonon ilmapiirin vuoksi. Ja nyt kun vielä joulukiireet pukkaavat siellä päälle, tuntuu etten jaksa tehdä kotona enää mitään, varsinkaan laittaa joulua. Lahjat ostamatta, koristeet laittamatta, kaikki.
Miten saisin itsestäni sen verran irti, että jaksaisin lasten takia valmistella joulua? Muita samassa tilanteessa? Neuvoja, kannustusta?
Kommentit (22)
Mulla on vastaava juttu. Töissä on todella kiire ja njääh ilmapiiri.
Jouluihmisenä taas puskee ärsytys, kun ei saa mitään aikaiseksi, koska ei jaksa ja mikään uni maailmassa ei tunnu riittävän.
Kyse ei ole siitä, että olisi pakko tehdä ja olla jouluista. Vaan kun mä nautin siitä, että olisi. Ihan varmasti lepäisin levollisin mielin, kun olisi jotain, jotain, jotain.... Ostin mä valmiin kranssin oveen, että on jotain ihanaa, kun tulee töistä kotiin. Kuuntelen joululauluja tuskaani ja niin haistelen mausteita edes, kun ei innosta leipominen nyt.
Joulu on niin vahvasti ollut mun juttu, etten mä edes osaa delegoida näitä asioita. Vaikka mulla on jo isot lapset, jotka helposti tekevät yhtä ja toista. Ruoka on ollut monena päivänä valmiina ja siivottu kämppä. En sen jälkeen hentoiskaan joulua tekemään.. Vielä roikun netissä, kun nukkuakin pitäisi. Otin asiakseni miettiä perheen lahjat kuntoon ja huomasin, että ne ovatkin jo hyvällä mallilla olleet. Pientä hienosäätöä vielä, eli herkkuja ja sukkia.
Mut tän kämpän koristelu.... :(
Mukava kuulla🤗