Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

340€ käytettävissä loppukuun. 2 henkilöä. Riittääkö?

Vierailija
10.12.2018 |

Eli tuollanen summa ois käytettävissä meidän taloudessa ja tämän kuun viimeseen päivään asti pitäs sillä pärjätä. Eli tuosta summasta ei tartte maksaa mitään laskuja eikä tankata autoa eli tuo on se _rahamäärä_ mikä on jäänyt menojen jälkeen.

Taloudessa 2 aikuista ja yksi koira. Koiralla on ruoat, herkut ym. Eli koiraankaan ei tuosta mene tämän kuukauden aikana mitään.

Ja kun palstalla aina on idiootteja, jotka haukkuu, niin sen verran sanon että itse sairastuin vakavasti ja jouduin työttömäksi. Siinä yksi syy, miksi rahat nyt tiukilla. Sen enemmän elämäntarinaani en jaksa tähän rustata.

Mitäs tuumitte, pärjääkö tuolla? Se ois suunilleen 100€/viikko ja kuulostaa ainakin mun mielestä ihan riittävältä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulua ilmeisesti ette vietä? Lahjoja jollekulle, joulupöytä? 

Jos ei niin toki riittää. Mikä idea edes kysellä? 

Etkö pysty ihan itse arvioimaan, mitä syötte per päivä ja muut mahdolliseti kulut?

Vierailija
2/17 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

no hyvänen aika,ihan hyvin! 150 jaettuna 20päivää,7.50 per pvä niin elätte ruhtinaallisesti. Kunn tarkkaan katsot,mitä ostat ruokiakin,ettei mene haaskuuseen,niin hyvin riittää.

Vierailija
4/17 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat tiukilla? Mun huushollissa satanen viikossa on ihan normia, keskituloinen yksinhuoltaja ja kolme elätettävää.

Vierailija
5/17 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai te nyt itse tiedätte paremmin kuin me. Hölmö kysymys.

Vierailija
6/17 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en tiedä riittääkö meillä. 1700€ loppukuun elämiseen.

Vierailija
7/17 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti riittää. Mulla on alle satanen yksinään.

Vierailija
8/17 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 2 henkilön ruoka- ja taloustavarabudjetti on 400e/kk. Kun syö arkipäivinä jotain vaatimattomampaa, niin saa pyhiksi vähän parempaa. Kyllä tuo hyvällä suunnittelulla syömisiin riittää. Vaan entä jos tulee pakollinen tarve ostaa lääkkeitä?

Vierailija
9/17 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella helposti riittää, eikä tarvii edes mitään makaroonilaatikkoa joka päivä syödä.

Vierailija
10/17 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvin riittää!

Vierailija
11/17 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en tiedä riittääkö meillä. 1700€ loppukuun elämiseen.

voi olla, et mikään raha teillä riitä loppukuun elämiseen. Noutaja kun tulee, ni se ei kysele.

Vierailija
12/17 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

saitaiita kirjoitti:

no hyvänen aika,ihan hyvin! 150 jaettuna 20päivää,7.50 per pvä niin elätte ruhtinaallisesti. Kunn tarkkaan katsot,mitä ostat ruokiakin,ettei mene haaskuuseen,niin hyvin riittää.

Nimenomaan, varmasti pärjäätte!

Meillä on joulu ja pakolliset kulut poislukien rahaa kahdelle ihmiselle ja kahdelle koiralle 200euroa. Miehelle jäi 100euroa ja minulla jäi menojen jälkeen palkasta 950 euroa. Kuitenkin sovitetaan elintaso miehen menoihin, eli rahaa on 200euroa. Hyvin pärjätään. Joulu suunniteltu jo aiemmin. Tämä systeemi on aivan loistava, minulla jää rahaa säästöön. Ne aion käyttää sitten kyllä molempien yhteiseen hyvään, esim.kun saadaan vauva.

Vierailija
13/17 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäselväksi hieman jäi, mitä kaikkea tuolla rahalla pitäisi kustantaa ja maksaa.... Mutta jos pelkästään ruokaa, niin puoletkin riittänee. Mutta jos tarvitsisi hankkia pakollisia lääkkeitä ja moraalisesta velvollisuudesta useampi Joululahja niin toki haatetta saattaa olla. Eli ei kun selvittällä ensin odotettavissa olevat ja pakolliset menot ja aina aempi, jos voi etukäteen tietää niiden suuruuden (, kuten lääkkeiden hinnan) ja tehdä ero vapaa valintaisiin, ei ohittamattomiin ja pakollisiin menoihin.        

Vierailija
14/17 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sairastuit ja jouduit työttömäksi, niin kehotan elämään niin, että tuosta jää vielä säästöönkin.

Yritä vaikka nipistää ruokabudjetti 75 euroon viikossa, niin 75 e jäisi vielä pahemman päivän varalle.

Vierailija
15/17 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sairastuit ja jouduit työttömäksi, niin kehotan elämään niin, että tuosta jää vielä säästöönkin.

Yritä vaikka nipistää ruokabudjetti 75 euroon viikossa, niin 75 e jäisi vielä pahemman päivän varalle.

Pessimisti ei pety vai kuinka se meni. Mutta yhtä kaikki hyä huomio. Silloin on kannattavampaa säästää kun vielä voi ja pystyy sen tekemään vaivattomasti tai vain vähällä vaivalla, kuin silloin kun muuta vaihtoehtoa ei ole tai paremmin: vaihtoehdot ovat hyvin rajalliset.

Helpost käy niin, että menot kasvavat tulojen kasvaessa. Oikeastaan sitä toisinaan ihmettelee, miten toiset onnistuvat selviämään ja pärjäämään hyvin pienellä rahamäärällä kun taas toisille ei riitä isompikaan rahamäärä, vaikkei mitään erityistä ja ohittamatonta menoa (,kuten lääke ja terveydentilasta johtuvia) menoja ei olisikaan. 

Joskus myös tuntuu, että osa ei edes tiedosta mihin raha heidän kauttaa virtaa. En tiedä tiedostaisinko itsekään täysin. Luultavasti en, mutta pitämällä kirjaa menoistani, niin voin luntata, että milloin ja mihin olen rahani käyttänyt. En tiedä pitäisikö minun osata olla huolissani, koska olen joitain kertoja hämmästynyt ja yllättynyt. Esimerkiksi olisin voinut uskoa käyttäneeni rahojani enempi ruokan, kuin mitä todellisuudessa käytin.  

Vierailija
16/17 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röökeihin riittää. Ei muuhun.

Vierailija
17/17 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän