Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä käytännössä tapahtuu kun äiti ei enää jaksa?

Vierailija
10.12.2018 |

Terapia käyty, sen avulla jaksoin lähteä todella painajaismaisesta liitosta. Viisi vuotta olen sinnitellyt uuden elämän alkuun, mutta exä on laittanut kapuloita rattaisiin, lapset oireilleet ym. että elämä on yhä ollut erittäin raskasta. Nyt huomaan, että pintaan puskee hirveä trauma siitä miten arvaamattomasti exäni 15 vuoden ajan minua kohtaan käyttäytyi. Se vei täysin ihmisarvoni ja itsekunnioitukseni. Joudun olemaan exän kanssa tekemisissä säännöllisesti, ja lähes joka kerta saan jälkeen päin outoja tuntemuksia, vartaloani alkaa pistellä ja se puutuu, huimaa, tulee epätodellinen ja sekava olo, ja sisältäni vyöryy paha olo, joka on täysin hahmoton ja määrätön. Katoan tavallaan joksikin aikaa kokonaan.

Nyt alkaa tuntua, etten jaksa enää tehdä mitään. En käydä töissä, en hoitaa kotia, en lapsia, en itseäni. En halua kuolla, mutta en jaksa hengittää tai olla olemassa. Mitä minulle tapahtuu? Olin jo vuosi sitten 3 viikon saikulla, enää en kehtaa jäädä. Kaadun suorilta jaloilta sitten kun kaadun. :(

Olen saanut elämän kuntoon muilta osin. Minulla on kaunis koti, hyvä työ, kavereita ja harrastuksia. Perhekin tukee ja auttaa. Mutta silti sekoan. Silti.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eksälle tai huostaan.

Mitäs kuvittelit?

Vierailija
2/11 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vapaaehtoistyöhön jossa autat vielä huonommassa tilassa eläviä. Näin omat ongelmat pikkuhiljaa hälvenevät. Sekoamine on se mitä vanha mies haluaa sinulle käyvän. Laillisin keinoin tuskin pääset hänestä valitettavasti lopullisesti eroon. Voit tietysti palkata pari hemmoa kovistelemaan hänet hiljaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa auttaa tai edes neuvoa, mutta toivon sydämestäni, että saat apua jostain. Tiedän tuon kuvottavan tunteen mikä tulee jonkun paljon pahaa tehneen ihmisen tapaamisen jälkeen, itse pystyin (monen saman kohtelun saaneen tavoin) poistamaan hänet elämästäni, mutta sinulla ei taida olla mahdollisuutta samaan. Pystyisikö lastensuojelu jotenkin tutkimaan lasten oireilua ja syytä, ja asettamaan jonkinlaisen edunvalvojan sinun ja exäsi väliin?

Virtuaalinen halaus ja voimia kuitenkin!

Vierailija
4/11 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu jollekin läheisellesi juuri tuosta ex puolisostasi. Olet joutunut kantamaan pitkään raskasta taakkaa, ja nyt se kaikki alkaa tulla ulos. Olisiko mitenkään mahdollista, että joku toinen hoitaisi pakolliset asiat ex puolisosi kanssa? Tarvitset omaa aikaa ja henkistä tilaa toipuaksesi vaikeasta liitosta. Luultavasti hän kaikin keinoin pyrkii manipuloimaan sinua. Ehkä terapian aloittaminen olisi järkevää. Tarvitset jonkinlaisen tukihenkilön. Mieti, missä tilanteissa ahdistuskohtaus tulee.

Vierailija
5/11 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joudut oleen exän kanssa tekemisissä? Itse en suostu ollenkaan. Onneksi lapset jo teinejä, mutta jos olisivat pienempiä niin sitikään en olisi. Kukaan ei voi pakottaa.

Vierailija
6/11 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketään jolle voisit antaa oheishuoltajuuden? Itselläni on oheishuoltajuus lapselle, jonka äiti ei jaksanut ja isä ei huolinut. 

Tukiperhe, tukihenkilö?

Vierailija
7/11 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteishuoltajuus vuoroviikoin. Siksi. Lisäksi exä välillisesti sekaantuu koko ajan. Mitä tahansa teen lasten kanssa, hänen täytyy pistää paremmaksi. Haukkuu minua lapsille, ja lapset kertovat minulle, mutta kun otan asian puheeksi exän kanssa niin kieltää kaiken. Ap

Vierailija
8/11 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteishuoltajuus vuoroviikoin. Siksi. Lisäksi exä välillisesti sekaantuu koko ajan. Mitä tahansa teen lasten kanssa, hänen täytyy pistää paremmaksi. Haukkuu minua lapsille, ja lapset kertovat minulle, mutta kun otan asian puheeksi exän kanssa niin kieltää kaiken. Ap

Teidän tapaus on melko selvä, jos sinä et jaksa. Lapset jää isälle.

Vierailija
9/11 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistien uhrien tuki.

Mut älä silti ole uhri. Toi vuoroviikkoilu ei kyl toimi.

Voit vaihtaa asennetta tai osoitetta.

Vähän its3kunnioitusta nyt. Ei kukaan taistele sun taisteluita.

Vierailija
10/11 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistien uhrien tuki.

Mut älä silti ole uhri. Toi vuoroviikkoilu ei kyl toimi.

Voit vaihtaa asennetta tai osoitetta.

Vähän its3kunnioitusta nyt. Ei kukaan taistele sun taisteluita.

Tuskin isän tapaamisia tullaan vähentämään sillä perusteella, että äiti on jaksamisensa äärirajoilla ja mielenterveyskin rakoilee. Eiköhän se ole toisinpäin.

Vierailija
11/11 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain sinun nyt vaan pitää saada sitä voimaa jaksaa. Lasten takia. Jos nyt annat periksi ja murenet niin exä voittaa ja saavuttaa sen minkä halusi. Exä voi sitten kertoa kaikille että oli oikeassa...hullu se akka on.

Liian kiltit ja nössöt nujerretaan joten opettele pistämään vastaan ja pidä puolesi. Ole reilusti vihainen sillä siitä saa voimaa. Mennyttä et voi muuttaa mutta tulevaisuuden teet sinä itse. 

Ei kannata olla katkera tai rypeä itsesäälissä sillä se vaan vie loputkin voimat.

Ei ole helppoa mutta nyt kun jaksat vielä taistella niin joku kaunis päivä helpottaa. Viimeistään silloin kun lapset ovat aikuisia. Miestä et voi muuttaa mutta itseäsi voit. Sekoaminen ei ole vaihtoehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi