Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaitiolovelvollisuuden rikkominen

Vierailija
10.12.2018 |

Olin useampi vuosi sitten psykologisissa tutkimuksissa ja myöhemmin tapasin saman psykologin lastemme kautta. Hän oli kertonut minusta vaimolleen, se oli selvää heti ensi näkemältä. Vaimon oudot kysymykset ja kommentit sekä vaivaantuneisuus alussa kun tutustuttiin. Tiesin, että hänkin tiesi. Heidän lapsikin kyseli koko ajan ihan ihmejuttuja. Toivottavasti eivät olleet hänen kuulleensa puhuneet. Tosi ikävää.

Minulta ainakin on mennyt tämän jälkeen luottamus terveydenhuollon henkilökuntaan.

Mitä voin tehdä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla harhainen. Luuloharhainen.

Luulo ei ole tiedon väärti. Nääs

Vierailija
2/10 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä kahvit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota asia suoraan puheeksi.

Vierailija
4/10 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla harhainen. Luuloharhainen.

Luulo ei ole tiedon väärti. Nääs

En ole harhainen, eikä minulla ole mielenterveysongelmia. Tutkimuksissa käytiin kyllä läpi muita hyvin henkilökohtaisia ja luottamuksellisia tietoja terveydestäni ja elämästäni.

Psykologin puoliso kysyi minulta asioita, joita hän ei olisi mitenkään muuten tiennyt.

Tuli vaan mieleen, että mitenköhän yleistä tämä on? Kertoisitko itse?

Vierailija
5/10 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä kertoisi itse tunnistettavia tietoja asiakkaista. Välillä kyllä puran asioita miehen kanssa puhumalla, mutta aina yleismalkaisesti tapauksista, niin ettei mies todella voi arvata kenestä yksilöstä tässä kyse on.

Vierailija
6/10 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota asia suoraan puheeksi.

En ole enää tekemisissä näiden ihmisten kanssa. Asia vain muistui juuri mieleeni erästä viestiketjua selatessani ja halusin kuulla, onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Ap

Vierailija
7/10 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitä kahvit.

Näin teen :) lounastauko just lopuillaan, ehtisin vielä... Kiitos kommenteista!

Vierailija
8/10 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ihan yleistä ole. Mulle ainakin yksi tuttu sanoi vaitiolovelvollisia asioita ja totesi sen sitten itsekin, että tuli puhuttua sellaisia.

Vierailija
9/10 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä kertoisi itse tunnistettavia tietoja asiakkaista. Välillä kyllä puran asioita miehen kanssa puhumalla, mutta aina yleismalkaisesti tapauksista, niin ettei mies todella voi arvata kenestä yksilöstä tässä kyse on.

Itsekin teen näin. Puhun lähinnä asioista ilmiöinä, että "sellaista ja sellaistakin" esiintyy tässä maailmassa.

Vierailija
10/10 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on töissä vaitiolovelvollisuus, mutta eräs työkaveri kertoi minulle, että on ainakin kerran puhunut asiakkaasta nimellä omalle puolisolleen. Kerran kun telkkarissa haastateltiin jotain henkilöä, isäni (lähihoitaja) lipsautti tämän olleen heidän osastollaan mt-potilaana. Että tällaisia vajaita näissäkin ammateissa oikeasti on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän