Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään loppui tupakointi. Ajattelin käydä hakemassa nicorette suusumutteen korvaavaksi aineeksi, kokemuksia?

Vierailija
10.12.2018 |

Siis olen eilen viimeksi tupakoinut ja olen päättänyt että siihen saa jäädäkin. Nikke iskee kuitenkin kohta ja meinasin korvaushoidoksi tuota suu suihketta. Olisi kiva lukea kokemuksia siitä. Onko auttanut?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toimi hyvin ja sain sen avulla lopetettua. Purkasta, imeskelytableteista tai laastarista sen sijaan en saanut apua.

Tuossa on parasta se, että auttaa jo minuutissa. Tarvittaessa voi ottaa kaksikin suihkausta jos yksi ei tuo riittävää helpotusta.

Vierailija
2/39 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai nikotiini auttaa nikotiinin vieroitusoireisiin. Tee nyt itsellesi palvelus ja lopeta nikotiinin käyttö kokonaan. Helppoa ja mukavaa se ei hyvin todennäköisesti ole, kannattavaa? Erittäin.

Eikä sitten edes sitä yhtä, jos meinaat päästä irti. Varsinkin jos on yhtään ketjupolttajan ominaisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

polttamatta 2 vuotta kirjoitti:

Tottakai nikotiini auttaa nikotiinin vieroitusoireisiin. Tee nyt itsellesi palvelus ja lopeta nikotiinin käyttö kokonaan. Helppoa ja mukavaa se ei hyvin todennäköisesti ole, kannattavaa? Erittäin.

Eikä sitten edes sitä yhtä, jos meinaat päästä irti. Varsinkin jos on yhtään ketjupolttajan ominaisuutta.

Nikotiini itsessään on yhtä haitallista kuin kofeiini, jota sinäkin ryystät kahvin seassa. Savukkeiden savu on se haitallinen osa.

Vierailija
4/39 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sumutteet vaikuttaa heti, joten toimivat hyvin. Itse lopetin viihderöökaamisen sumutteella, sillä ulkona ollessani poltin aina vaikka kuinka piti olla polttamatta. Sumute vei sekunneissa tupakanhimon pois, käytin sitä aina suhkauksen kun kaveri laittoi röökin palamaan.. ja kerrat väheni kokoajan. Puolisen vuotta kannoin sumutetta mukanani, jotenkin pelkkä sen läsnäolo sai mieleni rauhalliseksi...

Nyt olen ollut n. 1,5v täyssavuton ja mieliteot on mennyt oikeastaan kokonaan pois.

Suosittelen siis juuri sumutetta, kunhan pyrit heti vähentämään sen käyttöä kun mahdollista. Ota joku aikahaarukka vaikka, esim juhannukseen tai ensi jouluun asti saat kantaa suihketta mukana. Toivottavasti auttaa sulla yhtä hyvin kuin itselläni, mulle tosiaan pelkkä tieto suihkeesta riitti useat kerrat.

Tsemppiä!

Vierailija
5/39 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, lisää kokemuksia, minuakin kiinnostaa savuton elämä. Ja kuinka kauan tollanen suihke sitten kestää ? Itse poltan noin 10 röökiä päivässä ja viihteellä menee helposti tuplat...

Vierailija
6/39 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin tupakoinnin ja siirryin nikotiinipurkkaan. 6 vuotta nyt purkkaa jauhettu. Milläköhän tämä addiktion voisi lopettaa.

Vierailija
7/39 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikisaddikti kirjoitti:

Lopetin tupakoinnin ja siirryin nikotiinipurkkaan. 6 vuotta nyt purkkaa jauhettu. Milläköhän tämä addiktion voisi lopettaa.

Tupakalla :D

Vierailija
8/39 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoinnin lopettamisessa oli aikanaan kaksi ongelmaa toinen oli tapa ja toinen nikotiiniriippuvuus. Yleensä ihmisällä tuo ensimmäinen on vaikeammin hallittavissa, koska jälkimmäisestä pääsee eroon parissa päivässä. Nikotiinivalmisteiden käyttö vain lisää ja pitkittää nikkiksiä ja repsahtaminen tapahtuu kun käyttö pitkittyy. Itse käytin nikotiinivalmistetta vain nukkumaan mennessä ja siitäkin luovuin muistaakseni viidentenä päivänä. Muuten olin ajoittanut lopettamisen lomaviikolle joilloin olin yksin kotona. Lähdin aina kävelylle kun teki mieli tupakkaa ja lisäksi söin porkkanoita. kuudessa päivässä loppui "Lopttaminen" oli ohi ja tupakkaa en ole polttanut vuoden 2006 jälkeen.

Vierailija
9/39 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä onnistuin purkan avulla, tosin siitä oli sit kans vaikee päästä eroon. Mutta nyt jo 10 vuotta savukkeetta ja purkatta.

Vierailija
10/39 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nikotiinivalmisteiden käyttö vain lisäsi tupakanhimoa. Repsahduksia sattui ensimmäisinä viikkoina muutamia, mutta ei enää yhtään kun lopetin säännöllisen nikotiinikorvaushoidon. Vieroitusoireet ikäänkuin paheni aina nikotiinivalmisteen käytön jälkeen. Pari viikkoa meni ennen kuin tajusin että oloni on parempi, jos yritän vain päästä hetkittäisen himon yli ilman nikotiinia. Kuitenkin kannoin noita mukanani puolisen vuotta ja joskus tiukan paikan tullen otin aina yhden, tavallaan se pelasti repsahtamiselta siinä hetkessä, mutta lisäsi himoja seuraavina päivinä sekä aiheutti päänsärkyä ja jotenkin ”tunkkaisen” olon. Eli tavallaan korvaushoidosta oli sekä hyötyä että haittaa, vaikea selittää asiaa.

Tsemppiä lopettamiseen!

Ps. Itseä auttoi myös puhelimeen ladattava sovellus, joka kertoi kuinka monta tuoakkaa olen jo jättänyt polttamatta, kuinka paljon rahaa on säästynyt ja miten elimistön toiminta on parantunut.

Vierailija
11/39 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin aina, että itselleni toimivin olisi se inhalaattori (ehkä vähän siis sama toimintaperiaate kuin tuo suihke) koska vihaan purkkaa muutenkin. Ja edelleen saisi imeä keuhkoihinsa jotakin ;-) Niin vain kuitenkin kävi, etten tarvinnut mitään (en siis ostanut edes varuiksi) vaan oma tahto olikin niin voimakas, että lopettaminen onnistui ilman ainuttakaan repsahdusta. Nyt jo yli 5 vuotta savuttomana vaikka kuvittelin aivopestynä, että röökinpolton lopettaminen olisi (minullekin) lähestulkoon mahdotonta ja ainakin ihan älyttömän v*ttumaista.

N41

Vierailija
12/39 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita suihkeita käytetään esim. mt-osastoilla ja niiden avulla moni pääsee eroon tupakasta kokonaan. Harvoin pelkät purkat tai laastarit auttavat. Useimmilla on käytössä esim. purkka ja suihke. Tuo suihke vie tupakantuskan ihan sekunneissa.

Vierailija
13/39 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole vaikeaa tai epämukavaa, jos ihan aidosti ja omasta tahdosta haluaa lopettaa. Silloin ei tosiaan tee enää edes mieli vaan rööki pitäisi polttaa ikään kuin väkisin ja pakolla. Eihän ihminen syö vaikka suklaatakaan jos sitä ei tee yhtään mieli. Se siis kääntyy tavallaan just päinvastoin, aiemmin et vaan pystynyt olla polttamatta ja sitten et vaan pystykään polttamaan.

Ihana tunne.

Vierailija
14/39 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla nikotiinivalmisteiden käyttö vain lisäsi tupakanhimoa. Repsahduksia sattui ensimmäisinä viikkoina muutamia, mutta ei enää yhtään kun lopetin säännöllisen nikotiinikorvaushoidon. Vieroitusoireet ikäänkuin paheni aina nikotiinivalmisteen käytön jälkeen. Pari viikkoa meni ennen kuin tajusin että oloni on parempi, jos yritän vain päästä hetkittäisen himon yli ilman nikotiinia. Kuitenkin kannoin noita mukanani puolisen vuotta ja joskus tiukan paikan tullen otin aina yhden, tavallaan se pelasti repsahtamiselta siinä hetkessä, mutta lisäsi himoja seuraavina päivinä sekä aiheutti päänsärkyä ja jotenkin ”tunkkaisen” olon. Eli tavallaan korvaushoidosta oli sekä hyötyä että haittaa, vaikea selittää asiaa.

Tsemppiä lopettamiseen!

Ps. Itseä auttoi myös puhelimeen ladattava sovellus, joka kertoi kuinka monta tuoakkaa olen jo jättänyt polttamatta, kuinka paljon rahaa on säästynyt ja miten elimistön toiminta on parantunut.

Huh, kuinka hankalaa ja monimutkaistakin se lopettaminen voi olla ;-) Kertoo myös siitä, kuinka monella eri tavalla voi lopettamisessa onnistua ja kuinka paljon siihen on apukeinoja olemassa, jokaiselle siis jotakin.

Hieno homma, että sait lopetettua mutta mulle tuo taas olisi ollut aivan liian työläs tapa.

Vierailija
15/39 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköhöyrykkeellä pääsin tupakasta eroon viikossa. Nyt maistuu kessu pahalta. 35v kerkesin poltella, nyt yli kolme vuotta ilman.

Vierailija
16/39 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kokemusta, mutta halusin vain tulla sanomaan, että hyvä sinä ja kovasti tsemppiä!

Vierailija
17/39 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jäin koukkuun nikotiinipurkkaan vaikka olin ollu polttamatta jo pari vuotta. 3purkkaa menee 2tunnissa :0 hyvänmakusta ja varasin tavallisia purkkia että voisin lopettaa ja vihdoin savuton kirjan.

Vierailija
18/39 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle toi oli muuten ok mut alkoi närästää pirusti ja tuntu inhottavalta suussa. Oon sittemmin lopettanut ja siirtynyt nuuskaan.

19/39 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakasta pääsee helpoiten eroon kun ei käytä mitään nikotiinituotteita, jotka ylläpitää nikotiiniriipuvuutta. Seinään lopetus ilman korvikkeita on ehdottomasti paras tapa ja tutkimusten mukaan johtaa pysyviin lopputuloksiin todennäköisemmin kuin korvikkeilla lopettaminen. 

Luomuna paras

Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta

Vierailija
20/39 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nikotiini itsessään on yhtä haitallista kuin kofeiini, jota sinäkin ryystät kahvin seassa. Savukkeiden savu on se haitallinen osa.

Nikotiinin riippuvuutta aiheuttava osa ei voi olla yhtä haitatonta kuin kofeiinin, eli sikäli se on taatusti ainakin lompakolle haitallisempaa kuin kofeiini.