Pihi anoppi tempaisi taas. Lähetti meille kuoressa kaikkien tällä paikkakunnalla asuvien tuttujensa joulukortit
Soitti kyllä ja mainitsi tästä etukäteen. On kuulemma näppärää kun minä voin sitten jakaa ne eteenpäin ja menee vain yksi postimerkki.
Bensa ei vissiin maksakaan mitään...
Kommentit (25)
Trine kirjoitti:
Kuulostaa uskomattomalta, mutta ihan oikeasti mekin olemme saaneet nipun hääkutsuja toimitettavaksi lähipiirille. Eikä siinä nipussa ollut kutsua meille....
Minä olen joskus TEHNYT kiitoskortit jollekin, enkä itse saanut kiitosta/korttia.
Vierailija kirjoitti:
Ne kortit ovat kalliimpia kuin merkit. Jättämällä pari korttia väliin olisi säästynyt ne merkkirahat. En sinänsä usko tuota juttua.
No eipä todellakaan pidä paikkaansa. Kortteja saa monessa paikassa 10 kpl 10 eur tms. Mun matematiikalla yhden postimaksun hinnalla saa jopa kymmenen korttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuuppaa ennen joulua postilaatikkoon, kyllä ne perille menee.
Meinaat että posti ihan hyvää hyvyyttään jakaa ne vastaanottajille vaikka niissä ei ole postimerkkejä? No ei kyllä varmasti jaa. Posti on liikeyritys ja ei takuulla tee mitään ilmaiseksi.
Vastaanottajat saavat aikanaan postista ilmoituksen että heille on tullut lähetys jossa ei ole ole tarpeeksi postimerkkejä (tässä tapauksessa ei ollenkaan). Lähetyksen voi lunastaa postista maksamalla postimaksun sekä käsittelykulut. Mikään pakko ei toki ole lunastaa.
Siksi juuri ne pitääkin panna postilaatikkoon ja kertoa anopille tehneensä niin. Varmaan anoppi alkaa hankkia postimerkkejä kuten muutkin seuraavina vuosina.
Ja lisäksi kannattaa lähettää anopille joulukortti ilman postimerkkiä, jonka hän saa köydä lunastamassa postista.
Tollasessa tilanteessa laittaisin anopille mun tilinumeron ja sanoisin, että pistää parikymppiä bensarahaa kun olen lähdössä kortinvientikierrokselle.
Roskikseen.