Miksi toiset ei millään tajua, että vapaaehtoistyöntekijät eivät ole käytettävissä 24/7?
Taas kerran mulle suututtiin, kun en voi tänään tulla hoitamaan erästä asiaa klo 12 ja kun ei se nyt iltaisin käy bussien takia. Valitettavasti nyt en voi työpaikaltan tulla hoitamaan harrastuksia. En saanut millään jakeluun, että olen arkisin palkkatöissä ja että kyseinen homma on minulle harrastus, jonka tekemisen voin lopettaa koska tahansa, koska olen hommassa vain apulainen omasta tahdostani ilman mitään sopimuksia. Jään nyt tauolle joka tapauksessa omien kiireitteni vuoksi ja näiden vaatijoiden vuoksi myös.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Siis toinen osapuoli sanoo, ettei hänelle käy illat, mitkä minulle käy.
Sinuna heittäisin hyvästit tuollaiselle harrastukselle.
minä olen käytettävissä 24/7 jos vain maksetaan ruhtinaallisesti palkkaa €€€
aion nimittäin ostaa uuden auton
vapaaehtoistyöntekijä kirjoitti:
minä olen käytettävissä 24/7 jos vain maksetaan ruhtinaallisesti palkkaa €€€
aion nimittäin ostaa uuden auton
Harvemmin vapaaehtoistyössä palkkaa maksetaan....
SPR:llä on tapana että iltakeikoista pitää olla tuplapalkka
SPR:llä on tapana että iltakeikoista pitää olla tuplapalkka
Toi on ihan järkyttävää, että kun ryhdyt auttamaan ihmisiä, niin osa heistä rupeaa tosiaan kiukuttelemaan sinulle. Jos et välitä p*skaakaan ollaan ihan ihmisiksi. Tämän takia en auta ihmisiä, ja hoidan itsekin omat asiani.
Oletteko kumpikin vapaaehtoistyössä?
Ja nyt ette löydä sellaista aikaa mikä sopisi kummallekin?
Siinä tapauksessa teidän täytyy lykätä se tekeminen tai saada joku muu lisäresurssiksi.
Varmaan ihan hyvä ottaa taukoa jos tuntuu että se kuormittaa liikaa.
Teen itsekin vapaaehtoistyötä oman jaksamisen ja omien aikataulujen mukaan.
Siinä ryhmässä moni tekee vapaaehtoistyötä ainoana työnään, osalle se on myös ainoa sosiaalinen kontakti ja heidän on vaikea ymmärtää miksi kaikki eivät pysty osallistumaan milloin tahansa.
Se aiheuttaa porukan sisällä toisinaan skismaa.
Silloin täytyy vain muistutella, että kyseessä on vapaaehtoistyö ja jokainen osallistuu sen verran kuin pystyy.
Tässä ei varsinaisesti ole kyseessä edes ihmisten auttaminen, siihen en todellakaan lähtisi! Tuokin näyttää olevan tuntematon käsite, että useimmista vapaaehtoistöitstä ei todellakaan makseta penninhyrrää, vaan päinvastoin, siitä tulee itselle kuluja. No jaa, olisin saanut kahvit veloituksessa joulumyyjäisissä, mutta maksoin niistä silti saman kuin muutkin.
Tuo on sellaista hyvän mielen työtä, josta kukaan ei saa mitään palkkaa, eikä edes kulukorvauksia makseta kellekään, lähinnä nyt matkat on sellainen, mistä minimissään kuluja tulee. Se kai se on, että sitä ei tajuta, ettei olla palkkatöissä. Homma on kivaa ja saan tavata ihmisiä, mutta nuo muutamat sitten pilaavat siitä ilon. Siedän töissäni vihaisia asiakkaita, koska siitä maksetaan - joskin nykytöissäni on asiakkaita vähän, mutta vapaaehtoistöistä nämä muutamat äksyilijät ovat karkoittaneet tekijöitä. Suurin osa ihmisistä on kivoja, mutta sitten on muutama, jotka ovat vain vaatimassa. Kyllä mä olen sanonut kaikille, että täällä ei ole yhtään palkattua vapaaehtoista, mutta jotkut eivät usko. Nyt pitää mennä sinne töihin. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko kumpikin vapaaehtoistyössä?
Ja nyt ette löydä sellaista aikaa mikä sopisi kummallekin?
Siinä tapauksessa teidän täytyy lykätä se tekeminen tai saada joku muu lisäresurssiksi.
Varmaan ihan hyvä ottaa taukoa jos tuntuu että se kuormittaa liikaa.Teen itsekin vapaaehtoistyötä oman jaksamisen ja omien aikataulujen mukaan.
Siinä ryhmässä moni tekee vapaaehtoistyötä ainoana työnään, osalle se on myös ainoa sosiaalinen kontakti ja heidän on vaikea ymmärtää miksi kaikki eivät pysty osallistumaan milloin tahansa.
Se aiheuttaa porukan sisällä toisinaan skismaa.
Silloin täytyy vain muistutella, että kyseessä on vapaaehtoistyö ja jokainen osallistuu sen verran kuin pystyy.
Ei kun se toinen on ns. asiakas, mut nyt en ehdi vastata enempää.
Ai joku on vielä yllättynyt, että ihmiset on itsekkäitä, tyhmiä pskakasoja?
Sama pätee erilaisiin harrastusyhdistyksiin. Ns rivijäsenet odottavat "palveluja" aktiivijäseniltä sen sijaan, että osallistuisivat itse toimintaan. Tekeminen yhdessähän on juuri se yhdistyksen tarkoitus.
Sitten valitetaan ja arvostellaan.
Nimim. Ilmaiseksi omalla ajalla yhdistyslehteä tehnyt
Jospa asiakas ei tiennyt, ettet saa palkkaa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Sama pätee erilaisiin harrastusyhdistyksiin. Ns rivijäsenet odottavat "palveluja" aktiivijäseniltä sen sijaan, että osallistuisivat itse toimintaan. Tekeminen yhdessähän on juuri se yhdistyksen tarkoitus.
Sitten valitetaan ja arvostellaan.Nimim. Ilmaiseksi omalla ajalla yhdistyslehteä tehnyt
"Millainen yhdistys teillä on kun ei sitä ja tätä.." "vapaaehtoinen, tervetuloa mukaan toimintaan parantamaan sitä" "no kun en ehdi kun on työ jne.." "meistä kaikki ovat töissä ja jokainen tekee oman jaksamisensa mukaan.." " no en v*ttu mitään ilmaistyötä rupea tekemään" "selvä, mutta tässä ei kenenkään ole pakko olla mukana ja yhdistys voidaan lopettaa koska tahansa, eikä palveluja vaativilta ole pakko kysyä, jos eivät osallistu kokoukseen" Tässä vaiheessa sitten lähdetään raivopäissään pois.
Siis toinen osapuoli sanoo, ettei hänelle käy illat, mitkä minulle käy.