Olen muuttamassa ja mun pitää luopua kirjahyllystä
Haluan uuteen olkkariin sohvan ja sängyn itselleni, jolloin hyllyköstä on päästävä eroon. Mihin mä laitan kirjani? Hyllykössäni on ollut pari laatikostoa ja kaappi, joissa olen säilyttänyt valokuvia, kortteja, kirjeitä ja virallisia papereita. Missä te säilytätte tällaisia?
Kommentit (6)
Kirjahyllyjä on monen kokoisia ja muotoisia. On myös olemassa sängyn alle tarkoitettuja laatikoita. Aivan ääritilanteessa olen joskus pientä osaa kirjoista säilyttänyt leveällä ikkunalaudalla ja osaa käyttänyt sohvapöydän korvikkeena.
Keittokirjoja säilytän keittiössä. Loput kirjat vaatehuoneessa ja eteisen kaapistossa.
On tosi kummallista, että nykyään olohuoneessa ei saa olla kirjahyllyä. Mistäköhän sekin johtuu?
Saisitko kirjahyllyn jonnekin muualle kuin olkkaariin? Esim. jos on leveä eteinen, kirjahyllyn voi laittaa sinne.
Valokuvia ja kortteja voinee pitää seinähyllyllä jos kokonaiselle hyllykölle ei riitä lattiapinta-alaa. Tärkeille papereille vaikka oma mappinsa, kotikansio tms ja sellaisen saa sullottua vaikka keittiön kaappiin? Tai keittiöstä yksi laatikko tärkeille papereille? Tai päällystät sopivan kokoisen laatikon nätiksi ja laitat senkin sinne seinähyllyyn?
Entäs jos sängyn pääty olisi säilytystilallinen, alla laatikot kirjoille? Suosittelen laatikoita, joissa renkaat alla. Sellaisia voi laittaa sohvankin alle, riippuu tietysti vähän kuinka matala sohvasi on. Minä laitoin joskus kirjat hyllylliseen vaatekaappiin ja vaatteet säilytin lipastossa (takit yms naulakossa eteisessä). Se oli ihan toimiva ratkaisu, mutta sinulla ei liene tilaa kaapille ja lipastolle?
Hui, en pärjäisi ilman kirjahyllyä. Mutta jos olisi pakko, niin hankkisin sohvapöydäksi jonkun säilytysratkaisun, tyyliin 1x4 Kallax tai Expedit tms. kaksi vierekkäin.