Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä, miksi ihmiset jäivät facessa vaikka mitä, mutta eivät esim tietoa kenen kanssa (tai ylipäätänsä tietoa siviilisäädystään) naimisissa....

Vierailija
09.12.2018 |

Olen seurannut muutamien tyyppien naamakirja käyttäytymistä. Ei tietoa vaimosta, lapsista, ehkä joku vanha kuva, jos sitäkään perheestä jne. Kuitenkin kirjoitellaan ja jaetaan kaikkea muuta ja kehutaan esim toisia naisia miten mahtavia ja ihania ovat. Minusta olisi outoa, jos mieheni naamakirjassa ei olisi mainintaa, että olen hänen vaimonsa, mutta jakaisi kaikki muut asiat elämästään.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja. Olen sinkku, mutta kun olin suhteessa, ei ollut tietoa asiasta. Ei kuulu kaikille puolitutuille. En muutenkaan postaa mitään henkilökohtaisia tilityksiä tms. 

Vierailija
2/36 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäivät mitä ja mihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naimisissa, mutta en ole laittanut mieheni nimeä facebookiin.

Kaverit tietää sen laittamattakin.

Vierailija
4/36 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa sori virhe. Jakavat.

Siis minusta on outoa, että jotkut tyypit jakavat elämästään vaikka mitä ja todella henkilökohtaisia juttuja, mutta ei mitään vaimoon liittyvää. Vaimot on myös naamakirjassa ja heillä on tieto aviomiehestään. Lisäksi näiden tyyppien päivityksistä saa kuvan tmv miten tärkeitä jotkut muut naiset ovat. Itse ainakin koen mieheltäni rakkauden osoituksena, että joskus esim laittaa meistä yhteiskuvan kun ollaan jossain. Laittaa siis omasta halustaan.

Vierailija
5/36 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen, millainen haloo jostain Trafin rekisteristä tai Terhikistä on noussut samaan aikaan kun ihmiset postaavat paskallakäyntinsäkin someen. 

Vierailija
6/36 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihmettele rauhassa. Osa osaa hoitaa sen parisuhteen nettin ulkopuolellakin, jonne se kuuluu. Hehkutuksista tulee aina mieleen esittäminen ja kulissit. On vähän keskenkasvuista touhua.

Oma puolisoni on facessa ja tutut tietävät että on parisuhteessa mutta statukseen ei ole sitä merkinnyt. Ja   hyvä niin, koska itse olen sitä mieltä että asia kuuluu vain tutuille enkä ole facessa.

Vierailija
7/36 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jaan vain harrastuksiin ja työmatkoihin liittyviä päivityksiä. Kotoa tai läheisistäni en ole kertonut mitään. Fb kaverini ovat kaikki harrastus tai työkavereitani. Ystäviä tai läheisiä ei ole Fb kavereina. Pidän tiukan rajan yksityisyyteni suhteen.

Vierailija
8/36 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen erään miehen, joka jatkuvasti jakaa seinälleen puolialastomien naisten kuvia joissa pyllistelevät ja lisäilee kuviin limaisia tekstejä. Omapahan on asiansa, mutta jos olisin hänen naisystävänsä, en katselisi moista hetkeäkään. Voi olla, ettei tiedä asiasta; ehkä mies piilottaa julkaisut häneltä tai ehkä nainen on vaan totaalinen kynnysmatto joka ei osaa vaatia arvostusta osakseen. 

Vierailija
9/36 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihmettele rauhassa. Osa osaa hoitaa sen parisuhteen nettin ulkopuolellakin, jonne se kuuluu. Hehkutuksista tulee aina mieleen esittäminen ja kulissit. On vähän keskenkasvuista touhua.

Oma puolisoni on facessa ja tutut tietävät että on parisuhteessa mutta statukseen ei ole sitä merkinnyt. Ja   hyvä niin, koska itse olen sitä mieltä että asia kuuluu vain tutuille enkä ole facessa.

En aivan ymmärrä. Miksi parisuhde ei varsinaisesti kuulu muille? Miksi se, että ilmoittaa vain olevansa varattu, pitäisi olla keltään salassa pidettävä tieto? Eri asia on, haluaako jakaa nimeä tai yksityiskohtia liitosta, mutta miksi itse asia pitäisi pitää salassa muilta? Tulee väkisinkin fiilis, että jotain yritetään joltakulta/joiltakin piilotella, jos ei voi myöntää olevansa parisuhteessa kerran oikeasti on. 

Vierailija
10/36 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä maininnut fb:ssä raskaudesta tai lapsen syntymästä, vaikka muita juttuja on. Sellaisia asioita voi joidenkin mielestä myös olla vähän nolo jakaa, itse en ainakaan halua tehdä yhden yhtä tusinamamma #helmkuiset ja muita noloja roskapäivityksiä. Samalla tavalla eivät läheskään kaikki halua jakaa mitään siviilisäätyä, sekin on hieman noloa kuitenkin. Eikä sellaisilla asioilla ole edes merkitystä minkään kannalta, että miksi sellasia yksityskohtia elämästä pitäisi jakaa minnekään.

Vierailija
11/36 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vähän ohi aiheen, mutta jaan joka tapauksessa. Exäni laittoi parisuhteemme näkyväksi julkiseksi tiedoksi kun aloimme seurustella. Myöhemmin eräs ystäväni otti asian kanssani puheeksi, kun oli huomannut yhtäkkiä tuon tiedon hävinneen näkyvistä. Minulle näkyi edelleen, mutta niille ei, jotka eivät olleet hänen kavereissaan. Jäi hetki sen jälkeen kiinni pettämisestä, nainen oli joku joka ei ollut hänen FB-kavereissaan, vaan tunsivat muuta kautta. Oli yrittänyt siis salailla parisuhdettaan muilta naisilta, tai ainakin tältä yhdeltä.

Pointtina oli, että joskus tuollainen tiettyjen asioiden salailu muilta voi olla vilpitöntä, sitä että haluaa suojata yksityisyyttään, mutta toisaalta joskus se voi kertoa siitä, että toinen puuhaa jotain epäilyttävää selkäsi takana eikä siksi halua julkisesti myöntää olevansa parisuhteessa. 

Vierailija
12/36 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En aivan ymmärrä. Miksi parisuhde ei varsinaisesti kuulu muille? Miksi se, että ilmoittaa vain olevansa varattu, pitäisi olla keltään salassa pidettävä tieto? Eri asia on, haluaako jakaa nimeä tai yksityiskohtia liitosta, mutta miksi itse asia pitäisi pitää salassa muilta? Tulee väkisinkin fiilis, että jotain yritetään joltakulta/joiltakin piilotella, jos ei voi myöntää olevansa parisuhteessa kerran oikeasti on. 

Sehän on täysin yhdentekevä tieto. Miksi sellaista pitäisi jakaa? Sitäpaitsi en ole "varattu" kenellekään, vaikka olen parisuhteessa. Parisuhdestatus ei ole kiinnosta asia kenestäkään.

Vierailija
13/36 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole mitään salaamista, ettei jotain postaa someen. En postannut tänään leipomiani pipareitakaan, vaikkei tullut mieleen, että niitä pitäisi hävetä. Jaan mitä huvittaa, milloin huvittaa, eikä minulla ole mitään tarvetta olla looginen jakamisteni suhteen. Jaan kuitenkin niin vähän mitään varsinaista henkilökohtaista faktaa, ettei kukaan pysty vetämään mitää johtopäätöksiä elämästäni somen perusteella. Oikeat ystävät kyllä tietävät kaiken tarpeellisen - some on vain viihdettä.

Vierailija
14/36 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei ole fb:ssä, joten kirjoittele mitään häneen liittyviä asoita, enkä postaa hänen kuviaan.

Vierailija
15/36 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Suomessa se on juoruilun aihe ja työpaikalla näytetään SUN profiilisi muille. Suomessa nykyään kaikki käännetään sinua vastaan. Näin on käynyt ja päätin poistaa kaikki somet.

Kun puoliso on puhenaiheena työpaikalla niin se on liikaa!

Vierailija
16/36 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on täysin yhdentekevä tieto. Miksi sellaista pitäisi jakaa? Sitäpaitsi en ole "varattu" kenellekään, vaikka olen parisuhteessa. Parisuhdestatus ei ole kiinnosta asia kenestäkään.

Ei tietenkään ole yhdentekevä tieto. Itseäni ainakin miehet lähestyvät Facebookinkin kautta paljon herkemmin, jos profiilini ei kerro minun olevan jo varattu. Haluan välttyä näiltä yhteydenotoilta joten kerron mielummin julkisesti olevani suhteessa. 

Vierailija
17/36 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään ole yhdentekevä tieto. Itseäni ainakin miehet lähestyvät Facebookinkin kautta paljon herkemmin, jos profiilini ei kerro minun olevan jo varattu. Haluan välttyä näiltä yhteydenotoilta joten kerron mielummin julkisesti olevani suhteessa. 

Miehiä ei yleensä lähestytä somessa tai ylipäätään missään. Siinä se ero.

Vierailija
18/36 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut muutamien tyyppien naamakirja käyttäytymistä. Ei tietoa vaimosta, lapsista, ehkä joku vanha kuva, jos sitäkään perheestä jne. Kuitenkin kirjoitellaan ja jaetaan kaikkea muuta ja kehutaan esim toisia naisia miten mahtavia ja ihania ovat. Minusta olisi outoa, jos mieheni naamakirjassa ei olisi mainintaa, että olen hänen vaimonsa, mutta jakaisi kaikki muut asiat elämästään.

Mistä Sinä tiedät ko. miesten suhteet? Tai oikeammin jos sinäkin tiedät niin eikö muutkin tiedät? Ja onko ne suhteet kunnossa? Siellä saattaa olla eroprosessi menossa, sairautta, työttömyyttä, tms. Joillekin some on pakoa arjesta. Fantasioinnin alusta. Tai jotain muuta. Harva kait pitää facessa päiväkirjaa tai raportoi elämäänsä.

Vierailija
19/36 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vaimoni ei ole somessa. En siksi laita hänestä tietoja tai kuvia joita hän ei voi kommentoida. Ja kyllä kehun ja kannustan aina kaikkia kavereitani livenä ja facessa kun tekevät jotain erinomaista, niin miehiä kuin naisiakin :)

Vierailija
20/36 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaajat eivät nyt tajunneet ap: n pointtia ja alkoivat vain selostaa, kuinka eivät muutenkaan postaa mitään henkilökohtaista faceen blaablasblaa.

Eihän tässä siitä nyt kyse ollutkaan. Jos ei jaa henkilökohtaisia asioitaan, eikä parisuhdestatustaankaan, mitäpä siitä olisi ajattelemista, ei mitään.

Mutta ap kuvailikin henkilöä, joka jakaa vaikka mitä henkilökohtaisia asioitaan facebookissa, mutta ainoa, mistä ei hiisku, on, että on naimisissa. Se onkin jo ihan eri juttu.

Hieman luetun ymmärtämistä kehiin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi