Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vastaatte, kun teiltä kysytään että millä rahalla?

Vierailija
09.12.2018 |

Joskus aina tätä minulta kysytään, ja ymmärrän tavallaan, miksi. En silti pidä siitä, se on ärsyttävää ja hyvin tungettelevaa, varsinkin kun sitä ei kysytä hyvällä.

"Millä rahalla tekin matkustatte/remontoitte/rakennatte taloa/? "
"Millä rahalla sinäkin matkustat/ravaat teatterissa/syöt jatkuvasti ulkona?"

Ja ei, en ravaa ulkomailla, en teatterissa, en ravintoloissa. En tiedä, mistä muille tällainen kuva syntyy. Mutta mitä vastata? Tänään en vastannut mitään, poistuin vain autolleni vähin äänin kiireeseen vedoten.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rupea koskaan selittelemään. Tuossahan on syyllistävä sävy, koska tuo kysymyshän sisältää myös sen osan, jossa sanotaan "...et varmaan omalla rahallasi kuitenkaan?". En lähde selittelemään että minut on lapsena jo opetettu elämään säästeliäästi, ja niinpä syön 100 eurolla helposti kuukauden, ja sitten lomallani lennän ulkomaille shoppaamaan. Sitähän ei kukaan voi tietenkään tajuta, että siellä ulkomailla hinnat ovat halvempia, ja teen vaateostokset kerran vuodessa, juurikin matkan aikana.

Vierailija
22/33 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tyyppi perheestä tätä kyseli, koska matkustamme usein. En kyllä sinällään ihmettele, meidän tulot varsin naurettavan pienet olleet vuosia.

Kun alkoi kysely ärsyttää, selitin rautalangasta vääntäen, että miten on varaa. Selitin, että ostetaan halvat lennot, mennään hostelliin, ei syödä kaikkia aterioita ulkona.

Arkena kotona rahaa ei mene baariin, shoppailuun tai kalliisiin harrastuksiin, joten voidaan säästää.

Kun kysely silti jatkui, lähetin tälläisen viestin, johon mutina loppui:

Omat tulot 900 e

Puolison tulot 1100 e

Asumistuki 200 e

= 2200 e

- vuokra 850 e

- matkakortit 110 e

- laskut 140 e

- ruoka 400 e

= 700 e ylimääräistä per /kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hop

Vierailija
24/33 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivan lompakosta nipun seteleitä, heiluttelen niitä kysyjän nokan edessä ja kysyn: "mistäs sulle saatais".

Vierailija
25/33 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kuulen tuon jos esim kaveri kitisee että tarvii tuon ja tuon jutun, minä sitten ehdotan että no osta? Niin sitten kaveri kiivastuu ja tokasee "millä rahalla!?!". En ymmärrä miksi kitisee, joka asiasta pitää ongelma tehdä. Välillä tullut sellaiset vibat että minunko se pitää ne jutut ostaa tälle 🤔

Vierailija
26/33 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ei ole kukaan noin kysynyt... mutta vastaisin totuuden:, ihan säästämällä, tai sain synttärirahaa.

N50

Vierailija
27/33 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverit välillä taivastelee miten mulla on rahaa laadukkaaseen kosmetiikkaan ja merkkivaatteisiin..tekisi aina mieli sanoa että huomattavasti halvempaa kun lasten tekeminen..no jätän sanomatta. Itse tienaan rahani ja käytän ne miten haluan. En selittele yhtään mitään.

Vierailija
28/33 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kukaan kysynyt koskaan

Vierailija
29/33 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaverit välillä taivastelee miten mulla on rahaa laadukkaaseen kosmetiikkaan ja merkkivaatteisiin..tekisi aina mieli sanoa että huomattavasti halvempaa kun lasten tekeminen..no jätän sanomatta. Itse tienaan rahani ja käytän ne miten haluan. En selittele yhtään mitään.

Miksi et sano? Että sillä rahalla, millä sä ostat lapsellesi vaippoja.

Vierailija
30/33 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tienaan itse rahani eikä kukaan ihmettele miten meillä on varaa teinien menoihin

Vierailija
31/33 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon että lainarahalla. Eipä ole kyllä montaa kertaa kysytty.

Vierailija
32/33 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Goldman et sucksin pörssikuplarahoilla. Kapitali9smin vanha tapa.

Vierailija
33/33 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen, jos ihmisellä ei ole rahaa. Mihin se on rahansa laittanut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän