Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä tai hyvin vähätuloinen: mitä annat joululahjaksi?

Vierailija
09.12.2018 |

Annan köyhänä itse tehtyjä kynttilöitä tai ei itse tehtyjä kynttilöitä, itse ommeltuja servettejä, itse tehtyä sinappia...

Itse, vaikken osaakaan, mutta saajat ehkä ymmärtävät tilanteeni, etten voi osta legoja enkä hienoa kukka-asetelmaa...

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/201612180120125

15 000 euroa/kk tuli yllätyksenä Kelan uudelle pääjohtajalle

(IL 18.12.2016)

Mediatietojen mukaan palkka on 15 000 euroa kuukaudessa.... Kelan pääjohtajan työsuhde-etuihin kuuluu auto-, ruoka- ja puhelinetu, joista hän aikoo ottaa käyttöön vain kaksi jälkimmäistä.

Vierailija
2/24 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna lahjoja koska  ensin  pitää laittaa happinaamari  omalle nassulle ja vasta sitten alkaa lahjomaan muita. Sen kun muutkin pienituloiset muistaisivat niin ei tarttis porukoiden ottaa pikavippejä muiden miellyttämisen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En niin mitään.

Vierailija
4/24 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaarasiat lapsille. Muille en osta mitään. Lapset 15v ja 17v. Näin on menty aina.

Vierailija
5/24 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Olen monena vuonna lahjonut ihmisiä joilta en itse ole saanut mitään. Nyt loppui. Viime vuonna jo suurin osa jäi lahjomatta, tänä vuonna kaikki muut oman perheen ulkopuoliset.

Vierailija
6/24 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää köyhä. Kummitädilleni annan uuden, talvitakin, johon hällä ei ole varaa. Ja olen ikionnellinen saadessani häneltä rakkaudella tehtyä mallasleipää pari limppua. Vähintään yhtä arvokas lahja.

Vierailija
7/24 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsee se, ettei mitään annettaisi...

ap

Vierailija
8/24 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin arvostan itse tehtyä enemmän kuin ostettua. Joten ap:n lahjat kuulostavat hyviltä! On paljon arvokkaampaa antaa aikaansa lahjojen tekoon kuin käyttää huikeaa summaa kaupassa.

Vierailija
9/24 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehtyjä asioita, mitä milloinkin

Vierailija
10/24 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule_Joulu_kultainen kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/201612180120125

15 000 euroa/kk tuli yllätyksenä Kelan uudelle pääjohtajalle

(IL 18.12.2016)

Mediatietojen mukaan palkka on 15 000 euroa kuukaudessa.... Kelan pääjohtajan työsuhde-etuihin kuuluu auto-, ruoka- ja puhelinetu, joista hän aikoo ottaa käyttöön vain kaksi jälkimmäistä.

olisihan kiva jos jouluna saisi kelan johtajan vuosipalkan käteisenä, punaisella paperilla käärityssä kauniissa lahjapaketissa

Vierailija
11/24 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vippejä tai muita lainoja en ole koskaan tarvinnut ottaa, enkä lahjomiseen todellakaan ottaisi. Villasukkia olen tehnyt, keitän sinappia ja leivon vaikka jotain pientä. Pelit, kirjat ja sellaiset voi löytyä kirpparilta. 

Vierailija
12/24 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei tarvitse ostaa onneksi kuin lapsilleni, koska en itse saa keltään lahjoja.

Lapsillekin ajattelin nyt että n. 20€/pää riittää. Juuri nyt eivät onneksi tarvitse kipeästi mitään, puhelimet ovat ok ja näin, joten en ala keksimällä keksiä mitään "tarpeetonta" vain siksi että pitäisi jotain olla. Saavat kyllä isältään ja tämän suvulta jotain.

Katsotaan sitten pitkin vuotta kun tarpeita ilmenee.

Vierailija
13/24 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ei tarvitse ostaa onneksi kuin lapsilleni, koska en itse saa keltään lahjoja.

Lapsillekin ajattelin nyt että n. 20€/pää riittää. Juuri nyt eivät onneksi tarvitse kipeästi mitään, puhelimet ovat ok ja näin, joten en ala keksimällä keksiä mitään "tarpeetonta" vain siksi että pitäisi jotain olla. Saavat kyllä isältään ja tämän suvulta jotain.

anna heille silti joulukortti

Vierailija
14/24 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

anna heille silti joulukortti

Lapsille vai kenelle?

Vierailija
15/24 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sedälle neuloin sukat, tädille ristipistotyö, jota hän on kaivannut (valmiiksi tehtynä, siis tein sen hänelle), äidille suklaata (hänen oma toiveensa) ja kummipojalle heijastin (jota hän on toivonut). Meneehän noihin muutama euro, mutta enemmän aikaa kuin rahaa.

Vierailija
16/24 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen perheelle ja ystäville koristeelliset piparitalot. Onneksi olen näppärä käsistäni.

Vierailija
17/24 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on köyhä? Olenko esimerkiksi minä perustoimeentulotuella elävä oikea henkilö vastaamaan tähän?

Vierailija
18/24 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummitytölle 30 v 200 euroa ja illallinen valitsemassaan ravintolassa.

Ystävälle hopeiset korvakorut, jotka sain tilaajalahjana

Pikkusiskolle Dead Sea Premium jalka-ja käsivoide. Thats all.

Pojan perheen lahkoon, kun olin heidän luonaan lokakuussa.

Asuvat Israelissa, eivät vietä joulua.

Vierailija
19/24 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varsinaisesti köyhä mutta säästeliäs jotta minusta ei tulisi köyhää.

Olen tehnyt lahjaksi erilaisia käsitöitä, usein materiaalit lähes ilmaisia. Esim. maanomistajan luvalla olen kerännyt käpyjä, varpuja ja havuja metsätyömaalta, näistä tehnyt kransseja. Kävyistä + vanhoista kynttilänjämistä olen myös tehnyt sytytyspaloja, lasipurkkiin ja nauha ympärille niin se on hyvä lahja sellaiselle jolla on takka/puuhella/puukiuas.

Kauratyynyjä (lämpö/kylmähauteeksi) olen tehnyt useamman, ostan kaurat suoraan viereiseltä tilalta 50c/kg. Villasukkia ja pipoja neulon. Jämälangoista rintakoruja, patalappuja.

Syömistä olen myös antanut, esim. kuivattuja yrttejä, nokkosjauhetta, yrttiteetä, itse leivottua limppua, kotikaljaa, vapuksi simaa. Olen myös tehnyt marinoituja valkosipuleja, kuivattua lihaa (beef jerky), suolakurkkuja, likööriä (kirsikka, karviaimarja) ja erilaisia aromisuoloja sekä ruoanlaittoon että kylpysuolaksi tarkoitettuja.

Jotain mielenkiintoisia/harvinaisempia siemeniä ja taimia (joita omasta puutarha löytyy) olen kerännyt/jakanut ja lahjoittanut puutarhaihmisille.

Linnunpönttöjä ja hyönteishotelleja olen rakentanut ja antanut sellaisille joilla tiedän olevan paikka jonne sen voi laittaa, vaikkapa mökki.

Vierailija
20/24 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on köyhä? Olenko esimerkiksi minä perustoimeentulotuella elävä oikea henkilö vastaamaan tähän?

Köyhyyden raja Suomessa menee n 1100 nettotuloissa kuukaudessa, pikaisella googlauksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän