Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö maidonvalkoista ihoa rumana?

Vierailija
09.12.2018 |

Minä olen punapää, jolla on aina ollut maidonvalkoinen iho. Sitä on moitittu monin kääntein ja avuksi on tarjottu solariumia, itsestäänruskettavia, suihkurusketusta ja maapuuteria.

Olen kokeillut noita ja poltin itseni minimiajan solariumkäynnillä vesikelloille. Kaikista vaaleallekin iholle tarkoitetuista suihkurusketuksista ja itsestäänruskettavista tulee lähinnä luonnoton väri vaikka ohennan itsestäänruskettavaa 50% perusvoiteella.

Törkeimmän näköinen tulos tuli kuitenkin kun laitoin vessassa vaaleinta Suomessa myytävää maapuuteria ennen lapsen koulussa käytävää vuosittaista kehityskeskustelua. Huomasin koulun kirkkaissa valoissa näyttäväni siltä, että kasvoissani olisi haalistumassa olevia mustelmia vaikka käytin ainetta vähän kabukisiveltimellä.

Yritin epätoivoissaan hangata sitä vähemmäksi mutta se ei irronnut. Eli päätin jatkaa valkoihoisena vaikka minulta kysellään usein, että olenko sairas tai aneeminen?

Miksi valkoinen ihoni on ylipääsemätön paikka niin tutuille kuin myös tuntemattomille ihmisille? En kulje edes kesäisin ilman sukkahousuja jos käytän mekkoa tai hametta ja niistä huolimatta ihoni värin kyllä huomaa kasvoista ja käsistä.

Ainoa onni ihossani on se, että siinä ei ole paljaalla silmällä huomattavia virheitä. Se on herkkä ja kuivahko eli perusvoiteella mennään maailman tappiin.

Mikä oikeuttaa toisen huomauttelevat toisen ihonväristä?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän meitä ole ihonväriltämme moneen junaan. Oletko miettinyt aurinkolomalle lähtemistä? Ihosi saisi hiukan väriä.

Vierailija
2/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa harmi että siitä huomautellaan sinulle. Mutta kuten sanoit valkoinen iho näyttää sairaalta ja aneemiselta. Ruskettunut iho taas terveeltä ja kauniilta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen iho on tavattoman kaunis. Vrt lumikki. Sitä kannattaa ennemmin korostaa kuin peittää. Oletko tietoinen mitkä värisävyt vaatteissa, meikeissä ja hiusväreissä sopivat parhaiten ihonvärisi kanssa yhteen? Apua on on saatavissa oman värikartan löytämiseen.

Vierailija
4/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kateellisia. Luultvasti olet kaunis, pitää keksimällä keksiä mollaamista.

Vierailija
5/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän meitä ole ihonväriltämme moneen junaan. Oletko miettinyt aurinkolomalle lähtemistä? Ihosi saisi hiukan väriä.

Saan vain aurinkoallergiaa eli palovammoja vesikellojen kera.

Vierailija
6/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä. Talvella olen valkoinen ja kesällä olen melko ruskea, jos aurinko sattuu paistamaan.

Vierailija
7/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu . Näillä näyttää naama taikinalta.

Vierailija
8/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä on maapuuteri?

Vierailija
9/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidonvalkeahan on juuri parasta. Katso esim. Stoya:

http://www.thehumornation.com/wp-content/uploads/2018/03/10-Things-That…

Vierailija
10/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksista päätellen mielipiteet jakautuu. Minusta valkoinen iho on kaunis. Turha polttaa, eli pilata ihoaan auringossa tai solariumissa. Kaikkia ei voi koskaan miellyttää, joten miksi edes yrittää?

Vierailija
11/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Elizabeth Taylorilla ja monella muulla Hollywood tähdillä on hyvin vaalea iho. Useissa kulttuureissa vaaleaa ihoa ihaillaan ja sitä tavoitellaan. Näin oli ennen länsimaissakin. Omaan ihoon ja hiuksiin sopivat värit kun löytää, niin kaiken väristen ihmisten iho voi näyttää upealta.

Vierailija
12/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosi vaalea iho, koska en halua vahingoittaa sitä auringolla tai käyttää tekoruskettavaa. Joten ei oo ruma väri mun mielestä.

Vierailija
13/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihosi on luultavasti upea, ja minäkin epäilen, että huomauttelun taustalla on jonkinlainen kateus. 

Itse haluaisin valkoisen ja kalpean ihon. Olen yleensä aina punainen, ja siitäkin huomautellaan. 

Vierailija
14/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvin vaalea iho, joka on palanut Kreikassa vesikelloille ja kärventynyt ikuisuus sitten solariumissa, jonka piti olla turvallinen. Käytän korkeaa suojakerrointa ja pysyn varjossa. 

Omaan ihooni olen tottunut, mutta pidän tummemmasta ihosta muilla. Esimerkiksi Välimeren rannoilla kasvaneilla on viehättävä iho ja suomalaisen ja tummaihoisen lapset ovat usein hyvin kauniita. 

Vierailija
15/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla provo taas. Tunnistaa siitä, että ap kirjoittaa pari kärkästä kommenttia alkuun saadakseen vastakkainasettelun aikaan ja ihmiset haukkumaan toisiaan. Kalpea tai ruskettunut, mitä väliä?

Vierailija
16/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla provo taas. Tunnistaa siitä, että ap kirjoittaa pari kärkästä kommenttia alkuun saadakseen vastakkainasettelun aikaan ja ihmiset haukkumaan toisiaan. Kalpea tai ruskettunut, mitä väliä?

Samanlaisia ketjuja on esimerkiksi naisten pituudesta, parilla kommentilla saa lyhyet ja pitkät haukkumaan toisiaan. Samoin vaikka painosta tai rintojen koosta.

Vierailija
17/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi provoilisin koska asia on mietityttänyt minua pitkään? Kasvoni tai vartaloni eivät ole pöhöttyneet eli en nyt itseäni taikinapalloksi luonnehtisi koska veri vielä kiertää ja poskiin tulee väriä ulkona tai tulista ruokaa syödessä.

Eniten näissä kokeilussa on hävettänyt se lapsen kehityskeskustelu. Toivottavasti koulussa ei kuvitella, että meillä kotona harrastettaisiin perheväkivaltaa koska maapuuteri teki minusta kauhean näköisen.

Tietenkin vaaleaihoisella näkyvät kaikki nirhaumat ja mustelmat paremmin kuin muilla. Siksi lapsen mustelmista piti tehdä neuvolassa usein selkoa.

Eniten pelotti kun lapsi oppi kiipeilemään kuin pieni apina joka paikkaan heti kun käänsin selkäni ja keittiöissäkin piti laittaa tuolit narulla kiinni ettei lapsi kiipeilisi. Onnistui kiipeämään lipaston päälle ja putoamaan sieltä ja niitä mustelmia sitten tutkittiin pitkään ja hartaasti neuvolassa. Kerroin kyllä, että lipastokin käännettiin toisinpäin lapsen onnettomuuden vuoksi.

Vierailija
18/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen maidonvalkea, rusketun todella huonosti enkä jaksa välittää siitä jos valkeuteni on jonkun mielestä häiritsevä asia. Solariumit ja rusketusvoiteensa voivat mun puolesta työntää vaikka hanuriinsa.

Vierailija
19/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidonvalkoinen iho on kaunein! Tavoittelin nuorempana sitä kiihkeästi. Ihoni on vaaleahko, mutta ei tarpeeksi.

Vierailija
20/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on valkoine (oikeasti paperinvalkoinen!) iho ja luonnostaan tummanruskeat hiukset. Saan koko ajan kuulla, että näytän sairaalta, rumalta, zombilta, kuolleelta, "onko joku hätänä", "Hyi kun olet valkoinen!" jne... Valkoinen myös korostaa todella mustia silmänympäryksiäni.

Teininä mulla oli pakkomielle olla ruskea ja kokeilin itseruskettavia (uuh se oranssi laikukas iho :D) ja auringonottoa (ei hyvä, koska mulla on myös helkutisti luomia)

Nyt olen lähemmäs 30 ja olen hyväksynyt itseni tällaisena. Valkoinen iho on kaunis ja sopii suomalaiselle. Pakko sanoa, että vähän huvittaa nää "wannabe-ulkomaalaiset" joiden iho on tumma mutta päänahasta kuultaa valkoinen possunpuna läpi. :D Nämä ovat siis yleensä niitä, joille valkoisuuteni on kaikista suurin ongelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä