Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"En mä tajunnut, et sä oikeesti haluut erota..."

Vierailija
09.12.2018 |

... sanoi tuleva ex-mieheni, kun iskin eropaperit käteen. Useampi vuosi alamäkeä takana, riitelyä ja haukkumista. Sanoin miehelle, että jos emme saa tätä toimimaan niin pakko erota. Jotain toimenpiteitä olisi pitänyt tehdä, pariterapiaa tai mitä vaan. Yritin järjestää parisuhdeaikaa ja miehelle omaa aikaa. Alamäki vain jatkui ja jatkui eikä miestä näyttänyt mikään kiinnostanut. Kysyin mieheltä suoraan, että haluaako hän erota. Ei kuulema halunnut, mutta kaikki jatkui entisellään. Lopulta väsyin ja aloin itselleni etsimään asuntoa, josta kerroin miehelle. Ei reaktiota. Nyt löysin asunnon ja samlla printtasin avioeropaperit. Mies on aivan hölmistynyt, koska asia tuli hänelle aivan puskista! Itse olen hölmistynyt miehen reaktiosta! MITEN tämä tuli miehelle yllätyksenä?!
Osaako kukaan kertoa miten mies ei ole tajunnut suorasta ja epäsuorasta puheesta, että meininki johtaa eroon? Mitä minun olisi pitänyt sanoa, että mies olisi ns hyvän sään aikana tajunnut, että olen tosissani?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, ettei löytynyt yhteistä kieltä, mut et voi asiaa kai auttaa. Nyt voit tietysti auttaa miehesikin yli erosta jos vain omat voimavarasi riittävät. Ja siis jos hän tarvitsee siihen apuasi.

Vierailija
2/50 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ei oikeasti tajua. Eivät käytännössä kuuntele lainkaan. Tuleva ex-miehesi ei ole suinkaan ainoa, jolle eropaperit on tulleet kuin salama kirkkaalta taivaalta. Mies on vuosien ajan sivuuttanut sinut ja tarpeesi, lakannut kuuntelemasta sanojasi jo aikoja sitten.

Onnea eron jälkeiseen elämääsi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin eksäni oli aivan flabbergasted, kun läksin. Takana pariterapiaa, aiempi irtiotto, sanelua koska keskustelua ei ollut miehen murjotustavan takia, suoraan puhumista monta kertaa. 

Niin vaan oli että yllätys oli hirveä. 

Vierailija
4/50 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi syyllistyi yhteen parisuhteiden perisynneistä: piti toista itsestäänselvyytenä, juuri noin se ilmenee, vasta silloin kun kakkeli on kilahtanut jo pöksyyn

Vierailija
5/50 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko siitä on aikaa, kun otit eron puheeksi ensimmäisen kerran?

Vierailija
6/50 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tiedäthän, miten käy, jos aina vaan puhuu että jos nyt ei... niin kohta kyllä...

Mun kaveri oli samanlainen, mies tottui siihen että jäkäjäkä mutta mitään ei silti tapahdu.

Vierailija
7/50 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reaktio osoittaa, että erosi on aiheellinen.

Sääli vain että olet tuhlannut elämääsi noin pitkään.

Vierailija
8/50 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lähettää ne paperit käräjäoikeuteen. Miehesi saa sieltä tiedon, että olet hakenut eroa.

Ei ero sillä lähde vireille, että isket paperit miehen kouraan.

Vai oliko tämä viimeinen herätysyritys?

Vierailija
9/50 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yllätyin samasta kun ex-vaimo teki samoin. Uhkaili erolla suhteen alkuajoista lähtien ja olin jo oppinut vuosien saatossa jättämään nuo omaan arvoonsa. Minä olin periaatteessa ihan tyytyväinen suhteessa, vaikka rahallisesti siinä ei ollut järkeä. Lapsilla oli kuitenkin eheä koti missä ei heidän aikana riidelty. Olen aina tehnyt osani kotitöistä ja enemmänkin, jos olen saanut ne omalla tavallani tehdä. Jos taas en, niin en sitten ole tehnyt, en minäkään sanele muille tapoja miten tehdä, kunhan jälki on siedettävää ja tekee. Kuitenkin henkinen yhteys oli loppunut aikoja sitten ja olimme kämppiksiä, ja tämä oli minulle ok. Tästä ei kuitenkaan koskaan isommin riidelty. Joo oli yllätys kun vuosia jatkunut tasainen ihan hyvä elämä loppui ja tilalle tulikin parempi. Nykyinen kumppani ei ole uhkaillut erolla ja on muutenkin henkisesti kypsempi, vaikka onkin huomattavasti exää nuorempi. Lasten päitä on yritetty aivopestä eron jälkeen siihen kuinka huono ihminen olen. Tällä tarkoitan vain että asiat eivät koskaan ole niin yksinkertaisia mitä annetaan ymmärtää.

Vierailija
10/50 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viesteistänne! Ajattelinkin, että tuskin tilanteemme on ainutlaatuinen. Mielestäni erolla uhkailu on alhaista ja nostin eron mahdollisuuden ensimmäistä kertaa esille vuosi sitten. Siis tyyliin, "jos asia  xyz ei muutu, niin voi olla, että ero on ainoa mahdollisuus". En siis ole joka riidan yhteydessä uhannut erolla, vaan niissä vaikeissa tilanteissa, kun on noussut itselle tunne ettei tästä tule enää mitään. 

Ja tämä oli nyt tässä! En huvikseni järjestänyt asuntoa itselleni.

ap

Vierailija
11/50 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos viesteistänne! Ajattelinkin, että tuskin tilanteemme on ainutlaatuinen. Mielestäni erolla uhkailu on alhaista ja nostin eron mahdollisuuden ensimmäistä kertaa esille vuosi sitten. Siis tyyliin, "jos asia  xyz ei muutu, niin voi olla, että ero on ainoa mahdollisuus". En siis ole joka riidan yhteydessä uhannut erolla, vaan niissä vaikeissa tilanteissa, kun on noussut itselle tunne ettei tästä tule enää mitään. 

Ja tämä oli nyt tässä! En huvikseni järjestänyt asuntoa itselleni.

ap

Entä erohakemus oikeuteen?

Osituksen kanssa ei kannata aikailla.

Vierailija
12/50 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuin miehesi... Minulle kävi noin ja ymmärsin sen kun tosiaan ne paperit oli edessä. Olin niin tyhmä, että aidosti vähättelin vaimoani. Hän teki kaikkensa ettei erottaisi. Hän toi esiin ongelmia ja sitä aitoa halua korjata asiat. Minä en pitänyt sitä minään vaan ajattelin, että ok. Jos se tekee tota, niin miksi se muka haluaisi erota. Sehän on selkeästi aktiivinen korjaamaan tilanne.. Ja oli se, mutta en aidosti edes ajatellut, että jonain päivänä hänen mitta on täysi, kun minä en ymmärrä koko asiaa ja olen kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kun se paperi oli edessä, niin siinä vaiheessa ymmärsin mitä menetän.

Oli se shokki, mutta en ollut vihainen enkä alkanut meuhkata. Tiedostin samalla heti, että hän teki kaikkensa meidän eteen ja minä olin todellakin syyllinen siihen, että se paperi oli mun nenän edessä. Ainoot sanat siinä paniikissa mitä sain sanottua oli ANTEEKSI. Seuraavana päivänä sanoin, että olet hieno ihminen, mutta en osaa arvostaa sinua se on jo selvää. Sitten sanoin, että elä elämääsi ja hoidetaan nämä lapsiasiat kypsästi ja ei aleta vihata toisiamme, kun siihen vihaan ei ole syytä.

Mun vaimo meinas perua sen eron. Ei olisi ikinä uskonut minun reaktioon siinä mielessä kuinka kypsästi hänen mielestään otin asian... Sanoin kuitenkin, että älä peru eroa, koska miksi muuttuisin tästä. Jos muuttuisin, niin se olisi sen takia mitä odotat ja minä en olisi aito siinä suhteessa.

Ollaan ystäviä nykyään ja hoidetaan lapsen asiat niinku pitää. Opinko tästä... Opin, uskokaa että opin.

Vierailija
13/50 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut käyttävät eropapereita kiristykseen, eivät oikeasti halua erota.

Vierailija
14/50 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vielä etten käytä eropapereita mihinkään kiristykseen. En todellakaan halua jatkaa tätä liittoa enää, vaikka mitä tapahtuisi. Vuosien alamäen jälkeen mikään ei voi pelastaa suhdettamme. Seuraavaksi alkaa riitely omaisuudesta. Enhän ole perheemme eteen näiden vuosien aikana mitään tehnytkään...

ap

Vierailija
15/50 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, ne naiset vaan jäkättää. Päläpälä, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tuossa se silti vielä häärää, pisti just lapset nukkumaan ja taidanpa alkaa vokottelemaan. Ja jos taas tulee pakit, niin lähden kapakkaan. 

Vierailija
16/50 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-vaimonikin taisi luulla noin. Lähti käräjäoikeuteen kyllä ensimmäinen tuloste.

Vierailija
17/50 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex-vaimonikin taisi luulla noin. Lähti käräjäoikeuteen kyllä ensimmäinen tuloste.

Palasin lukemaan aloittamaani ketjua. Siis todellakaan kyse ei ole mistään jatkuvasta uhkailusta, vaan tarkoitus oli herätellä miestä pohtimaan suhteen tilaa. Jälkiviisaana olisi pitänyt ymmärtää, että miehen saama kuva avioliitosta oli vähintään omituinen. Hän ilmeisesti kuvitteli, että avioliitossa voi elää miten vain.

ap

Vierailija
18/50 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoin exälleni, että haluan erota. Vastaus oli, ok no heippa ja sinä lähdet en minä, että hoida muuttoapu itsellesi. Ei sen enempää kiinnostanut. Yritin puhua, niin totesi vain meinaatko, että alan itkemään polvillani. Sinä olet päätöksen tehnyt selkeästi, joten sinä elät sen päätöksen kanssa ja jos sinä et muuta, niin sitten ollaan kämppiksiä. Sitten muutin pois ja yritin soittaa kuukauden päästä muutamasta asiasta ja yhteisestä tilistä, mutta oli estänyt minut kaikkialta. Kun kävin sitten nettipankissa katsomassa yhteistä tiliä, niin oli sentilleen siirtänyt puolet omalle tililleen. 

Vierailija
19/50 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

20/50 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh!

Miten se voi olla niin vaikeaa huomata eron merkkejä, miehet!

Ei se ole mitään rakettitiedettä.