Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"En mä tajunnut, et sä oikeesti haluut erota..."

Vierailija
09.12.2018 |

... sanoi tuleva ex-mieheni, kun iskin eropaperit käteen. Useampi vuosi alamäkeä takana, riitelyä ja haukkumista. Sanoin miehelle, että jos emme saa tätä toimimaan niin pakko erota. Jotain toimenpiteitä olisi pitänyt tehdä, pariterapiaa tai mitä vaan. Yritin järjestää parisuhdeaikaa ja miehelle omaa aikaa. Alamäki vain jatkui ja jatkui eikä miestä näyttänyt mikään kiinnostanut. Kysyin mieheltä suoraan, että haluaako hän erota. Ei kuulema halunnut, mutta kaikki jatkui entisellään. Lopulta väsyin ja aloin itselleni etsimään asuntoa, josta kerroin miehelle. Ei reaktiota. Nyt löysin asunnon ja samlla printtasin avioeropaperit. Mies on aivan hölmistynyt, koska asia tuli hänelle aivan puskista! Itse olen hölmistynyt miehen reaktiosta! MITEN tämä tuli miehelle yllätyksenä?!
Osaako kukaan kertoa miten mies ei ole tajunnut suorasta ja epäsuorasta puheesta, että meininki johtaa eroon? Mitä minun olisi pitänyt sanoa, että mies olisi ns hyvän sään aikana tajunnut, että olen tosissani?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on käynyt tuo kolmasti. Ilmeisesti olen liian epäuskottava ja pehmeä. Mies kuvittlee, että se kaikki on jotain tyhjää valitusta, jonka voi ignoorata ja jatkaa kuten ennenkin. Kummasti ne korvat ovat avautuneet eron koittaessa.

Vierailija
22/50 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se varmaan yllättävää, jos toinen saa lopultakin aikaiseksi erota siinä vaiheessa kun sitä on edeltänyt vuosien vatulointi. Siinä vaiheessa voisi ajatella että sellainen se on, lupaa mutta ei koskaan toteuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoin miehelleni kerran että olisi parempi erota. Pyörittelin varmaa puolivuotta sitä asiaa päässäni pystynkö eroamaan vai voiko mikään muuttua. Annoin paperin eteen eräs aamu, kun joi aamukahvia. Ei sanonut yhtään mitään. Allekirjoitti sen ja lähti töihin. Eikä enää takasin tullut. Yritin saada kiinni, että voitaisiin keskustella asioista, niin yhden ainoan viestin laittoi takasin. Voit pitää kaiken. Se asia ja lähtö vaivaa edelleenkin minua, kun olisin halunnut jutella asioista. Kuukauden päästä hän oli käynyt hakemassa pelkät omat vaatteet ja jättänyt avaimen pöydälle, kun olin töissä. En ole nähnyt häntä sen aamun jälkeen enkä saa enää kiinni sitä mistään.

Vierailija
24/50 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoin miehelleni kerran että olisi parempi erota. Pyörittelin varmaa puolivuotta sitä asiaa päässäni pystynkö eroamaan vai voiko mikään muuttua. Annoin paperin eteen eräs aamu, kun joi aamukahvia. Ei sanonut yhtään mitään. Allekirjoitti sen ja lähti töihin. Eikä enää takasin tullut. Yritin saada kiinni, että voitaisiin keskustella asioista, niin yhden ainoan viestin laittoi takasin. Voit pitää kaiken. Se asia ja lähtö vaivaa edelleenkin minua, kun olisin halunnut jutella asioista. Kuukauden päästä hän oli käynyt hakemassa pelkät omat vaatteet ja jättänyt avaimen pöydälle, kun olin töissä. En ole nähnyt häntä sen aamun jälkeen enkä saa enää kiinni sitä mistään.

Päätit jättää miehesi, hänelle asia oli ok, mutta sinä olisit halunnut vielä keskustella. Miksi ja mistä? Ymmärrän, että jätetty voi haluta kuulla eropäätöksen syyt, mutta tässä tapauksessa jätetty ei katsonut sitä tarpeelliseksi.

Vierailija
25/50 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

SaaTehdäPerässä kirjoitti:

Huh huh!

Miten se voi olla niin vaikeaa huomata eron merkkejä, miehet!

Ei se ole mitään rakettitiedettä.

Kai siinä on sellainen juttu, että kun se toinen osapuoli (voi olla mieskin) lakkaa viimein valittamasta ja yrittämästä aloittaa keskustelua asioiden korjaamiseksi, se toinen helpottuu kun saa olla viimein rauhassa sen sijaan että tajuaisi toisen luovuttaneen ja eron olevan lähempänä.

Naisena olen itse suhteissani todennäköisimmin tuo välttelijä ja joutunut opettelemaan asioiden käsittelyä.

Vierailija
26/50 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se varmaan yllättävää, jos toinen saa lopultakin aikaiseksi erota siinä vaiheessa kun sitä on edeltänyt vuosien vatulointi. Siinä vaiheessa voisi ajatella että sellainen se on, lupaa mutta ei koskaan toteuta.

En ole koskaan esittänyt tyhjiä uhkauksia miehelle ja mies tasan tarkkaan tietää että teen just sen mitä sanon. Yhden kerran olen sanonut, että jos mies ei vähennä työntekoa ja ala osallistua lastensa elämään, niin haen eroa koska mun on helpompi elää yksin lasten kanssa. Järkyttyi kyllä selkeästi ja muutti tapansa. Esikoiseen miehellä ei ollut oikein minkäänlaista suhdetta kun hän oli alle 10 v. Kahden pienemmän kanssa taas on hyvinkin läheinen ollut kun on osallistunut kunnolla heidän elämäänsä.

Vierailija
27/50 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin yllättyminen on ymmärrettävää, jos toinen on riidellessä erolla uhkailevaa tyyppiä (mikä on kyllä jo henkistä väkivaltaa.) Mutta täytyyhän siinä jonkinlainen varoaika olla eronkin kanssa, ettei esitä kaiken olevan kunnossa ja sitten täräyttää jonain päivänä että nyt erotaan, kokemuksesta sanon että tuosta vasta tulee petetty olo. Sitten on oma vika jos jo lähtökohtaisesti suhtautuu kaikkeen kumppaniin sanomaan vain uhkailuina ja tulee yllätyksenä kun se olikin tosissaan.

Vierailija
28/50 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa exältäni. Sanoi myös tuon klassisen ”enhän mä uskonut, että olit tosissasi?”, kun puhuin erosta useamman vuoden. Viimeisen puoli vuotta ihan tosissaan, järjestelin eroa ja asioita. Sitten kun vihdoin oli lähdön aika, tuo oli sanoma, vaikka kaikesta olin puhunut. Selitti kyllä sen, miksei mikään koskaan parantunut. Lupasi kaiken mahdollisen tuossa vaiheessa, mutta se oli jo aivan lian myöhäistä.

Vierailija
29/50 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leidit, mies on rakennettu niin automaattiseksi että kun nainen avaa suun ja päästää ensimmäisen äänen, miehen korvat menee lukkoon. Ettekö tätä ole vielä huomanneet? Minulle tuo selvisi aika pian. Eihän sitä koulussa opeteta eikä tästä taida olla tieteellisiä tutkimuksiakaan mutta näin vaan käy.

Vierailija
30/50 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen kokenut sen niin, että kerron että meidän pitäisi saada asia x kuntoon tai tilanne tulee johtamaan eroon. Ei se ole mitään vatulointia vaan keskustelua ja oman osuutensa kantamista.

Vierailija
31/50 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin yllättyminen on ymmärrettävää, jos toinen on riidellessä erolla uhkailevaa tyyppiä (mikä on kyllä jo henkistä väkivaltaa.) Mutta täytyyhän siinä jonkinlainen varoaika olla eronkin kanssa, ettei esitä kaiken olevan kunnossa ja sitten täräyttää jonain päivänä että nyt erotaan, kokemuksesta sanon että tuosta vasta tulee petetty olo. Sitten on oma vika jos jo lähtökohtaisesti suhtautuu kaikkeen kumppaniin sanomaan vain uhkailuina ja tulee yllätyksenä kun se olikin tosissaan.

Mikä ihmeen varoaika. Siinä vaiheessa kun se toinenkin lakkaa yrittämästä ja alkaa hankkia asuntoa ja muuta, niin pitäisi ymmärtää, ettei se hiljaisuus tarkoita että kaikki on hyvin vaan että se toienkin on luovuttanut eikä enää yritä korjata suhdetta.

Vierailija
32/50 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leidit, mies on rakennettu niin automaattiseksi että kun nainen avaa suun ja päästää ensimmäisen äänen, miehen korvat menee lukkoon. Ettekö tätä ole vielä huomanneet? Minulle tuo selvisi aika pian. Eihän sitä koulussa opeteta eikä tästä taida olla tieteellisiä tutkimuksiakaan mutta näin vaan käy.

No sen olen huomannut, että jotkut miehet, tai ylipäätään ihmiset, ei edes ekoilla tapaamiskerroilla oikein kuuntele. Sellaisiin ei kannattane tuhlata enempää aikaa.

Vierailija
33/50 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen varoaika. Siinä vaiheessa kun se toinenkin lakkaa yrittämästä ja alkaa hankkia asuntoa ja muuta, niin pitäisi ymmärtää, ettei se hiljaisuus tarkoita että kaikki on hyvin vaan että se toienkin on luovuttanut eikä enää yritä korjata suhdetta.

No tuo on jo varoitus. Kuten kirjoitin, "ettei esitä kaiken olevan kunnossa ja sitten täräyttää jonain päivänä että nyt erotaan".

Vierailija
34/50 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostain et ns narsistisesti käyttäytyvä ihminen parisuhteessa on just tuollainen. Ero tulee hänelle aina puskista, koska hän ei yksinkertaisesti koskaan kuuntele muita, välitä muiden toiveista ja tarpeista eikä asetu heidän asemaansa. Ei tarvitse olla sen dramaattisempaa, ei vain ole kiinnostunut muuta kuin itsestään ja omista tarpeistaan. Sit tulee yllätyksenä et jollain on oma tahto ja tarpeet eikä ole olemassa vain luodakseen hänelle ihanteellisen elämän. Vuorovaikutus puuttuu.

Vierailija
35/50 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti mies saa puolet omaisuudesta

Vierailija
36/50 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mt-häiriöinen mies ja lapsen isä on kanssa usein ollut lähdössä ja missään ei näe itsessään mitään vikaa. On ytittänyt minusta leipoa suhtren pahista vuosia. Oikeasti tinder yms.munan jatkeena juokseminen houkuttaa. Tiedän asiat joilka hän syyttrlrr.Olen yrittänyt MINKÄ PYSTYN (ilmannettä vaadin häntä ollenkaan muuttamaan todella häiritseviä asioita) tehdä asiat pelkästään hänen toivomalla tavalla ja hymyillä vaikka vi.tuttaisi. Olen kuin orja. Kaikkia asioita ei voi muuttaa kun pikkuasunnossa ei yksinkertaisesti ole 4:n ihmisen tavaroille säilytystilaa, mirhellä paljon myös harrastuskamaa. Uutta eroyritystä taas odottaen kun uskalsin näyttää tunteeni 1.kertaa puoleen vuoteen. Rn silloin ole hänestä täyspäinen(täyspäiset naiset varmasti tappelisovatkin juuri hänestä...)

Arki sujuu ihan hyvin ja näen usein hänenkin hymyilevän ja olevan lnnellinen mutta kun uusi syyttelyinto ym.tuöee tai pikkumoka jossain niin..

On kunutt miten naiset on hänen perään mutta uskon liioitteluksi osittain. Peruskoulu käyty ja ei ro.antiikan ym.tajua eikä hellyyttä, huonot välit vanhempiinsa ja mt-ongelmat näkyy mutta ei pintaraapaisulla.. Ei ole komeakaan kasvoista..

Vierailija
37/50 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin jostain et ns narsistisesti käyttäytyvä ihminen parisuhteessa on just tuollainen. Ero tulee hänelle aina puskista, koska hän ei yksinkertaisesti koskaan kuuntele muita, välitä muiden toiveista ja tarpeista eikä asetu heidän asemaansa. Ei tarvitse olla sen dramaattisempaa, ei vain ole kiinnostunut muuta kuin itsestään ja omista tarpeistaan. Sit tulee yllätyksenä et jollain on oma tahto ja tarpeet eikä ole olemassa vain luodakseen hänelle ihanteellisen elämän. Vuorovaikutus puuttuu.

Mieöestäni nainen on tarinan narsistinen pioöi. Eölei kyseessä niin isoja ongelmia kuten flirttailu muille jne

Vierailija
38/50 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nämä ihmiset pystyvät edes töissä käymään? Että kun esimies antaa sen kolmannen kirjallisen varoituksen, niin ollaan ihmeissään, että mites se työpaikka lähti?

Vierailija
39/50 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorena eksä, jonka kanssa intensiivinen suhde jatkui varsinaisen seurustelun jälkeen välillä kiihkeänä, välillä riitaisena. Yhden kerran meillä oli taas välit poikki, en muista kumman aloitteesta, mutta muistan kun hän käveli vastaan kaverinsa kanssa suoden mulle omahyväisen hymyn. Tulkitsin tuon ilmeen niin, että kyllä sä taas vielä takaisin tulet. Se riitti, en tullut. Naiset sietää, jaksaa ja yrittää joskus hävettävän kauan, mutta kun se päätepiste tulee, niin se voi hyvin olla lopullinen.

Vierailija
40/50 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nämä ihmiset pystyvät edes töissä käymään? Että kun esimies antaa sen kolmannen kirjallisen varoituksen, niin ollaan ihmeissään, että mites se työpaikka lähti?

Kas kun et kliseisesti autoon verrannut parisuhdetta.