Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko kävit tarkastamassa naapurisi liikennerikkeet? Kaikkien suomalaiset tiedot julkisia Trafin sivuilla.

Vierailija
09.12.2018 |

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/trafin-sivuilta-voi-nyt-urkkia-ihmis…

On kivaa viihdettä katsoa missä tutut ovat törttöilleet. :)

Kommentit (41)

21/41 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on varmaan kaikille avoin rekisteri, mistä näkee kenen tahansa tiedot aina kengännumerosta lähtien. Huolestuttaa mahdolliset identiteettivarkaudet ja tietojen vuotaminen ylimääräisille osapuolille. En myöskään tajua, ketä kiinnostaa kenenkään naapurin tmv. ajokorttiluokka ja voimassaoloaika.

Tuon rekisterin näkyvyyden kaikille olisi voinut rajoittaa koskemaan ammattikuskeja (taksit, bussit, rekat...) vertaa Valviran ammattirekisteri.

Vierailija
22/41 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei v..... . Mua ei ainakaan vois hevon v..... kiinnostaa muiden ihmisten asiat. Kyllä ihmiset on sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siellä. Sukulaismies ajelee työmatkoja 140 km pv ilman korttia.

Ja mitkään rikkeet taimuut syyt miksi ei ole ajo-oikeutta, eivät näy.

Katsomassani tapauksessa syyt ovat terveydelliset.

Vierailija
24/41 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siellä näkyy mun kotikunta, koko nimeni ja syntymäpäivänikin on pääteltävissä? Kiitti nyt oikein v.tusti taas. Yllätyksenä ja pyytämättä teki Trafi tämän.

Vierailija
25/41 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli stalkkereille annettiin työkalu seurailla reaaliajassa mihin stalkkauksen kohde muuttelee.

Lisää käyttövaihtoehtoja stalkkereille: katso kohteen ajo-oikeuden myöntöpäivä. Jos kohde vaihtaa sukunimeä ja saat vihiä uudesta nimestä voit sieltä tarkistaa matchääkö ajo-oikeudenantopäivä. Uusi sukunimi varmistettu, kiitos trafi :)

Vierailija
26/41 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti avataan pian uudetaan. Haluan saada selville missä ex-vaimoni asuu. Hankki minulle lähestymiskiellon ja tämä täytyy kostáa hänelle!

Palvelusta ei näe osoitetietoja.

Paikkakunnan selviäminen auttaa jo paljon salapoliisityön jatkamista.

Vierailija
27/41 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siellä näkyy mun kotikunta, koko nimeni ja syntymäpäivänikin on pääteltävissä? Kiitti nyt oikein v.tusti taas. Yllätyksenä ja pyytämättä teki Trafi tämän.

Näkyy tietenkin, kun osaa katsoa oikeilla hakusanoilla. Jos ei ennestään tiedä esim. jonkun asuinkuntaa, ei sitä tuolta löydä.

Vierailija
28/41 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä taas tunnu tarpeelliselta tämäkään "uudistus". Jotenkin kiusallista, että tuollainenkin tieto on kenen tahansa saatavissa.

Esim mun naapureiden ei tarvitse tietää minusta tuollaista(kaan) asiaa onko minulla ajokortti (ja jos on niin millainen) vai ei.

Päinvastoin nykyaikana kaiken mahdollisen yksityisen tiedon pitäisi olla aiempaakin paremmin suojattua ja mahdollisimman harvan tiedossa.

Miksi tästä ei muuten ole kerrottu MITÄÄN ennen kuin nyt, kun tämä on jo voimassa?

Vierailija
29/41 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trafin sivuilla näkyvät parhaillaan myös kaikkien kansalaisten terveystiedot. Eikö niiden pitäisi olla salaisia.

Vierailija
30/41 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipilän hallituksen aikana on tapahtunut näitä muutoksia salassa jatkuvasti.

Vierailija
31/41 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä, että Trafi julkaisee niitä. En ole antanut lupaa terveystietojen julkaisemiseen.

Vierailija
32/41 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin se aukeaa uudestaan?

Vierailija
33/41 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli saiko tuolta selville paikkakunnan? Mitä jos on laajennettu turvakielto, eikä edes paikkakuntaa saa ilmoittaa kenellekään?

Vierailija
34/41 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun minulla ei ole koskaan ollutkaan ajokorttia? Luuleeko joku nyt että kortti on otettu pois?

Vierailija
35/41 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikä näy. Siellä voi nähdä ainoastaan, jos jollain on parhaillaan kortti ns. kuivumassa, muttei senkään syytä.

Ap ei ole selvästi itse käynyt kokeilemassa, eikä edes ole jaksanut lukea tuota Kauppalehden juttua otsikka pidemmälle. Siinä nimittäin sanotaan aivan selvästi:

"Kun oikea henkilö on löytynyt, se näyttää voimassa olevien ajo-oikeuksien alkamispäivämäärät ja nykyisen ajokorttiluokan.

Haku näyttää myös, mikäli henkilöllä ei ole voimassa olevia ajo-oikeuksia, mutta ei syytä, miksi ajo-oikeutta ei ole. Tulosteesta ei kuitenkaan näy esimerkiksi viimeaikaiset liikennerikkomukset tai jos kuljettaja on ollut välillä ilman ajo-oikeutta."

Vierailija
36/41 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

DDR suomi.

Vierailija
37/41 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sipilän hallituksen aikana on tapahtunut näitä muutoksia salassa jatkuvasti.

Näin on ja poikkeuksetta sitten jälkeenpäin on todettu, ettei ihan nyt lain mukaan mennytkään. Kuten ei vissiin tälläkään kertaa, kun palvelu jo jouduttiin sulkemaan.

Vierailija
38/41 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun minulla ei ole koskaan ollutkaan ajokorttia? Luuleeko joku nyt että kortti on otettu pois?

Silloin ohjelma ilmoittaa ettei henkilöä löydy.

Vierailija
39/41 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MitVit, lukee vaan että palvelukatko. Olisin varmistanut että optikko toimitti 45v näkötarkastuksen tiedot viranomaiselle.

Vierailija
40/41 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin se aukeaa uudestaan?

Todennäköisesti ei koskaan ja hyvä niin. Tuollaista julkista rekisteriä ei tarvita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän