Amerikkalainen ystäväni ihmetteli, miksi itsenäisyyspäivän linnan juhlissa on samalla naisten pukeutumisen mannekiinikisat?
Kommentit (16)
Kysy ystävältä miksi Amerikka on niin paska maa. Ärsyttää ne amerikkalaiset muutenkin.
Sitä minäkin olen ihmetellyt. Koko touhu on mennyt ihan naurettavaksi. Tänä vuonna oli ehkä sellaista eroa aiempiin vuosiin verrattuna että kesti-ikäisen kaunis puku saatettiin mainita eikä vain nuorten ja hoikkien. Ehkä siksi että vieraat oli varttuneempaa väkeä ja vähemmän nuorisoa.
Mitenkähän ne ameriikoissa pukeutuisivat. Kaapuihin varmaan.
Noloa ja moukkamaista arvoida ja arvostella juhlavieraiden pukeutumista. Kunnon kiusaajameininki.
Kysypä siltä ystävältäsi miksi amerikkalaiset valitsivat presidentikseen ääliön?
Vierailija kirjoitti:
Kysypä siltä ystävältäsi miksi amerikkalaiset valitsivat presidentikseen ääliön?
Ei se saanut eniten ääniä.Valitsijamies-järjestelmässä vaan tulee tällaisia tuloksia.
Ei kai niissä juhlissa ole katsojilla paljon muuta katsomista kun ne naisten puvut. Eihän siinä itse juhlassa oikein tapahdu mitään. Ainoa poikkeus oli silloin kun juhlat olivat Tampere-talossa.
Sano ystävällesi, että minä ihmettelen, miksi USA on niin per seestä joka osa-alueella.
No onpas ap saanut todella typeriä vastauksia. Minä olen ihan suomalainen ja ihmettelen samaa. Onhan Suomessa myös Venlagaalat ja sellaiset joissa nuo etikettikauhuiset huomionhakijat voisivat pukeutua omituisiin asuihinsa. Itsenäisyyspäivän juhlan teema on itsenäisyys ja sen kunnioittaminen. Suomeen voi perustaa vaikka mitä "gaalabileitä" joissa viihdemaailman ihmiset voisivat sitten toimia kuten haluavat ja teettää sinne pukuja yhtä olemattomilta suomalaisilta "suunnittelijoilta"
Miten eroaa amerikkalaisista gaalajuhlista? Siellähän vasta ollaa tyrkyllä läpikuultavissa vesirajamekoissa. Linnan juhlissa on sentään vielä jokin arvostus.
Vierailija kirjoitti:
Noloa ja moukkamaista arvoida ja arvostella juhlavieraiden pukeutumista. Kunnon kiusaajameininki.
Inhoan lukea itsenäisyyspäivän jälkeen lehtiä ja muuta mediaa koska ei siellä olekkaan muuta kuin pelkkää pukuarvostelua. Samaa tulee joka tuutista. Joka vuosi. Kenellä oli upein puku, keneillä kallein, kenellä rumin, kuka teki etiketti virheen jne...
Minun amerikkalainen ystäväni vaan syö burgerii ja ammuskelee burglareita. Vähän muita ärsyttää ku aina ku ollaa mikä se on siis toi the mall kontulassa, ni kaikki frendit sanoo et meist huokuu semmonen vapaus, niinku freedom.
Ei niinkään ole kyse siitä että nämä juhlivat naiset kilpailisi. Otsikko antaa taas ymmärtää että tämä olisi näiden naisten keksimä juttu. Kyllä syypää tähän pukuvouhotukseen on ihan mediassa ja katsojissa. Joka jumalan vuosi ledet rääpii historian läpi kellä näkyi vuonna perunapelto nännit, kellä muuten vaan hirveä/epäkorrekti/ruma/asiaton jne puku. Ja "kuningattaret" nostetaan joka vuosi esille. Lakatkaa klikkaamasta ja tekemästä näitä aloituksia. Tosin eiköhän toimittajat sitten keksii jotain muuta naista parjaavaa ja esineellistävää tilalle.
Tämä olisi ollut uskottavampi, jos olisit valinnut minkä tahansa muun kansalaisuuden
Eläpä viitsi kun peräti kerran vuodessa Suomessa on tilaisuus, johon voi pukeutua. Ei se itsenäisyyden arvoa vähennä.