Miten teillä riidellään? Meillä mies uhkaa aina erolla.
Tai ei välttämättä sano haluavansa erota, vaan esim. Viikko sitten veti yöllä kilarit ja alko vaatimaan avaintaan ja antamaansa kihlasormusta takaisin. Mietin vain, kuinka paljon pitää suhteessa kestää? Muuten aika hyvä mies, mutta suuttuu tosi herkästi ja sitte on peli selvä.
Noh nyt on pyydellyt anteeksi mutta olen sanonut, että itsehän kihlauksesi olet purkanut. Ei kuulemma ole omasta mielestään. On uhkaillut erolla useaan otteeseen, minun pitäisi ilmeisesti tietää ettei kuitenkaan sitä tarkoita. Saattaa sanoa, että "tämä oli nyt tässä", mutta sekään ei kuulemma eroa tarkoita. Ennen saattoi pitää usean päivän mykkäkouluja eikä koskaan pyytänyt anteeksi. Nyt pyytää mutta oikeestaan en tiiä kiinnostaako enää. Oisko neuvoja? Aikuisia ollaan 34 ja 36 ja kaukosuhteessa. Mulla 3 lasta eri miehen kanssa ja hänellä 1 iso poika.
Kommentit (20)
Minulla oli joskus naisystävä, joka uhkaili erolla. Kerta kerran jälkeen valmistuin eroon henkisesti enkä kiintynyt häneen. Lopulta minun oli helppo lähteä.
Joskus lähtenyt kirjoitti:
Minulla oli joskus naisystävä, joka uhkaili erolla. Kerta kerran jälkeen valmistuin eroon henkisesti enkä kiintynyt häneen. Lopulta minun oli helppo lähteä.[/quote
No tämähän se on nyt mullakin. Lisäksi mies on aika mustasukkainen, on esim. Stalkkaillut milloin käyn whatsapissa..syytä ei ole kyllä. Tilanne on se, että mun on tosi vaikea löytää parisuhdetta uuttakaan. Oonko mä loppuelämäni yksin jos nyt lopetan suhteen...mitä huonoja piirteitä toisessa voi kestää?
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli joskus naisystävä, joka uhkaili erolla. Kerta kerran jälkeen valmistuin eroon henkisesti enkä kiintynyt häneen. Lopulta minun oli helppo lähteä.[/quote
No tämähän se on nyt mullakin. Lisäksi mies on aika mustasukkainen, on esim. Stalkkaillut milloin käyn whatsapissa..syytä ei ole kyllä. Tilanne on se, että mun on tosi vaikea löytää parisuhdetta uuttakaan. Oonko mä loppuelämäni yksin jos nyt lopetan suhteen...mitä huonoja piirteitä toisessa voi kestää?
Voi juma nainen, nyt vähän itsekunnioitusta kehiin! Entä sitten jos olet miehetön lopun elämää? Olethan sitä nytkin. Mikä siinä yksinolossa on niin kamalaa että pitää huonoa parisuhdetta kestää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi juma nainen, nyt vähän itsekunnioitusta kehiin! Entä sitten jos olet miehetön lopun elämää? Olethan sitä nytkin. Mikä siinä yksinolossa on niin kamalaa että pitää huonoa parisuhdetta kestää?
No mä oon luullu että tämä on hyvä parisuhde. Kai jokaisessa suhteessa on omat ongelmansa? Toki hän ei ole tyytyväinen minuun muutenkaan, että eipä siinä kai sitte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä oon luullu että tämä on hyvä parisuhde. Kai jokaisessa suhteessa on omat ongelmansa? Toki hän ei ole tyytyväinen minuun muutenkaan, että eipä siinä kai sitte.
Sitä suuremmalla syyllä lähde nostelemaan asap. Usko huviksesi että yksin on parempaa kuin tyytymättömän kumppanin kanssa.
Parempi se on tuollaisesta suhteesta lähteä, jos ei sitä kestä. Erolla uhkaileva ihminen tarvii sellaisen ihmisen joka sitä kestää. Yksinkertaista. Ei kai se erolla uhkailis ellei se tilanne olis niin ahdistava, että ero tuntuis paremmalta vaihtoehdolta sillä hetkellä, kuin olla suhteessa. Hanki suhde mikä on sulle sopivampi.
No onpa tosi hyvä parisuhde! Opettele nauttimaan itsellisestä elämästä ilman tuota kuumakallea joka
kaiken lisäksi on mustasukkainen. Älä ainakaan muuta yhteen saati tee lasta tuollaiseen suhteeseen.
En voi kuin ihmetellä taas- minä olisin kyllä mieluummin yksin kuin alistuisin tuollaiseen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Parempi se on tuollaisesta suhteesta lähteä, jos ei sitä kestä. Erolla uhkaileva ihminen tarvii sellaisen ihmisen joka sitä kestää. Yksinkertaista. Ei kai se erolla uhkailis ellei se tilanne olis niin ahdistava, että ero tuntuis paremmalta vaihtoehdolta sillä hetkellä, kuin olla suhteessa. Hanki suhde mikä on sulle sopivampi.
Niin kun ne tilanteet ei ole aiemmin edes olleet semmoisia, että niissä ois tarvinnu ahdistua. Joku pikku kina, niin se oli siinä. Nyt olen itsekin käyttäytynyt aika välinpitämättömästi, kun se jatkuvasti valittaa jostain mitä en ole tajunnut tehdä tai jotain.
Mä olen kolmen lapsen yh että ei niitä suhteita niin vain tule..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet luullut väärin. Tuo ei ole hyvä parisuhde. Hyvässä parisuhteessa ei ole tuollaisia ongelmia.
Missä on näiden naisten itsekunnioitus?
En löydä uuttakaan miestä- voi hyvä luoja 🤷🏼♀️
Mites oli onnellisuus vaikka ihan siitä, että joku ei kyttää puhelinta tai uhkaa erolla.
Ja tällaisia suhteita ihmiset luulee oikeiksi aikuisten ihmisten parisuhteiksi..
Morjens
Onhan tuo aika äärimmäinen uhkaus parisuhteen kannalta. Mies ei ehkä kiivastuksissaan tajua, mutta kyllähän tossa epäilys herää, että haluaako mies tosissaan kanssasi olla. Seuraavalla kerralla sanot suoraan, että "jos haluat erota, niin hyvä on sitten." Jos tämän jälkeen ukko on vielä eron kannalla, niin juttu poikki. Jos taas alkaa nyyhkiminen ja ns. "takasinveto", niin parempi tehdä selväksi, että luulet miehen olevan tosissaan ja et halua todellakaan katsoa tuollaista käytöstä enää kertaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Missä on näiden naisten itsekunnioitus?
En löydä uuttakaan miestä- voi hyvä luoja 🤷🏼♀️
Mites oli onnellisuus vaikka ihan siitä, että joku ei kyttää puhelinta tai uhkaa erolla.
Ja tällaisia suhteita ihmiset luulee oikeiksi aikuisten ihmisten parisuhteiksi..
Morjens
Joka suhteessa on kuitenkin omat ongelmansa..kavereilla on miehiä jotka ei anna tarpeeksi seksiä. Tämä antaa, mutta nyt kun en aina ole jaksanut niin kyllä suuttuu. Tajuan kyllä itsekin miten säälittävältä kuulostan. Ois vaan niin kiva ku ois parisuhde...
Jos mun mies uhkaisi erolla, täyttäisin erohakemuksen välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, jokaisessa suhteessa ovat omat ongelmansa, mutten missään tapauksessa jäisi näin valtavan henkisen väkivallan taakan alle enkä suostuisi kuuntelemaan "mä en leiki sun kanssa" - tyylisiä eroja.
Omista eksistäni kaksi oli tällaisia. Toinen jätti minut testatakseen, toinen taas kiusatakseen ja molemmille tuli suurena yllätyksenä kun lopulta ilmoitin että nyt riittää. On hauskaa riidellä mistä tahansa muusta kuin kasvattaa aikuista miestä perusasioissa joista yksi on emotionaalinen tyhjyys.
Kovaäänisesti ja ilkeitä sanoja säästämättä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo aika äärimmäinen uhkaus parisuhteen kannalta. Mies ei ehkä kiivastuksissaan tajua, mutta kyllähän tossa epäilys herää, että haluaako mies tosissaan kanssasi olla. Seuraavalla kerralla sanot suoraan, että "jos haluat erota, niin hyvä on sitten." Jos tämän jälkeen ukko on vielä eron kannalla, niin juttu poikki. Jos taas alkaa nyyhkiminen ja ns. "takasinveto", niin parempi tehdä selväksi, että luulet miehen olevan tosissaan ja et halua todellakaan katsoa tuollaista käytöstä enää kertaakaan.
Näin tässä nyt on käynytkin. Mies on yrittänyt sopia asiaa, mutta ottaa niin päähän tämä taas, että sanoin että ite oot kihlauksesi purkanut ja avaimet vaihtanu (halusi omansa ja palautti mun). Nyt on pari päivää ollut hiljaisuutta, mies koitti aiemmin asiaa sopia ja soitella ja aiko tulla hakemaan sormuksensa ja vähät kamppeensa. Eipä oo näkyny.
Hankalaa, kun on kaukosuhde niin se todellinen luonne ei aivan näy. Se on vähän kummallinen välillä. Mulla on esim. Fb:ssä estot kaikille etteivät näe milloin olen paikalla. Niin hän laitto myös mulle, koska "reilu peli". Enkä oo koskaan häntä stalkkaillu!
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä olette?
Minä 34 mies 36
Hyvä kun pääsit tuosta suhteesta! Nyt opettelet pärjäämään ilman parisuhdetta, harrasta mieleisiäsi
asioita, ole lapsillesi läsnä. Jonkun ajan päästä voit tavata jonkun tervepäisen mukavan aikuisen miehen
tai sitten et- mutta nyt sun ei tarvitse enää yrittää miellyttää tuota stalkkaajaa.
Ei enää juuri mitenkään, koska mies ei osaa riidellä eikä varsinkaan ymmärrä sovintoseksin päälle mitään. Aivan turhaa siis.