Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua niin hävettää työkaverin yksinkertaisuus, kun on saamassa veronpalautusta

Vierailija
08.12.2018 |

Tämä henkilö oli aivan ihmeissään kun saa ”peräti 800€” verpnpalautusta. Mä en tajua näitä ihmisiä. Eikö ne tajua, että se on liikaa maksettua veroa, jonka valtio palauttaa. Se ei ole mitään ilmaista taivaalta tippuvaa shoppailurahaa. Onneksi tulorekisteri lopettaa tämän pelleilyn.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko itse jouduit maksamaa?

Vierailija
2/30 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuavat mutta silti summa voi tulla yllätyksenä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei veronpalautus ole pelkkää "liikaa maksettua veroa". Minulle palautusta tulee 4000e. Siinä on kotitalousvähennyksiä, työhuonevähennyksiä ja ammatinhankintakuluja suurin osa. Ihan iloinen olen taas loppuvuoden lottovoitosta.

Vierailija
4/30 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mätkyjä vai? Minä saan 43 euroa palautusta, pyrin aina mahdollisimman pieniin palautuksiin. Eli siis osaan arvioida tuloni lähes sentilleen.

Vierailija
5/30 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap sii 4

Vierailija
6/30 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä joita ärsyttää noin paljon, kun toiset saa palautuksia.

Minä sain tänä vuonna yli 2500€ palautusta. Pienemmällä prosentilla tekeminen ei olisi muuttanut arkeani millään tavalla.

Vierailija
7/30 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä taidat olla yksinkertainen jos tuollainen hävettää. Mitä häpeämistä siinä voi olla, ja miksi ylipäätään funtsit toisen asioita?

Vierailija
8/30 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsit, millä sä ap sitten pädet, kun se tulorekisteri on käytössä?

Vierailija
9/30 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä taidat olla yksinkertainen jos tuollainen hävettää. Mitä häpeämistä siinä voi olla, ja miksi ylipäätään funtsit toisen asioita?

Ärsyttää tuollainen yksinkertaisuus. Duunarit eivät tajua taloudesta mitään.

Ap

Vierailija
10/30 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tästä sitten tarvitse enää huolehtia. Paitsi en jaksa kuunnella jos duunari itkee, kun ei saa enää ”joulurahaa”.

Ap

Vierailija
11/30 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis miten niin ei tajua? Mä ainakin tykkään siitä että tulee kerralla isompi summa rahaa ja se on mukava laittaa säästöön kun tulee iso ero edelliseen. Toki säästän kuukausittain muutenkin. Vero% voisi olla pienempi ja saisin enemmän käteen mutta ei se vaikuttaisi elämääni mitenkään. Ja se että valtio saa multa nyt ilmaista lainaa - mitä sitten? Mitä se on multa pois?

Vierailija
12/30 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tästä sitten tarvitse enää huolehtia. Paitsi en jaksa kuunnella jos duunari itkee, kun ei saa enää ”joulurahaa”.

Ap

Ei tulorekisteri vaikuta mitenkään veronpalautuksiin. Tulevat vain joulurahat aikaisemmin. Verokorttimuutokset tosin vaikuttaa siihen että useampi voi joutua maksamaan mätkyjä, jos useampi palkanmaksaja.

Vierailija
13/30 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eikö ole kuitenkin mukavaa, että duunareilla on tällainen demokraattinen mahdollisuus saada omansa pois?

Vierailija
14/30 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyhä yksinkertaisuus. Ei palautukset ole pelkästään "liikaa maksettua veroa". Itse saan noin 2000€ eikä siitä ole "liikaa maksettua veroa" kuin vähän vajaat 200€.

Vierailija
15/30 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mätkyjä vai? Minä saan 43 euroa palautusta, pyrin aina mahdollisimman pieniin palautuksiin. Eli siis osaan arvioida tuloni lähes sentilleen.

Niin, SINÄ osaat. Kaikki eivät edes pysty arvioimaan tulojen vaihtelun vuoksi.

Vierailija
16/30 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli sua ärsyttää jos duunarilla on ylimääräistä löysää rahaa.

Vierailija
17/30 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla on itsellään hänelle sopivat yksinkertaiset raha-asiat, eikä ymmärrys siksi riitä siihe, että toisilla verotilanne voi olla monimutkaisempi ja oikean veroasteen (tai liian korkeaa prosenttia seuraavan palautuksen määrän) arviointi voi olla haastavaa ;)

Esimerkiksi itselläni on pieniä pääomatuloja useista lähteistä, toiminimiyritys, kotitalousvähennyksiä, työmatkavähennys josta saa joka vuosi tapella (minkä mukaan vähennetään, kyseessä tulkinnanvarainen tilanne), työasunto JA työhuonevähennys jnejnejne. Minulla on myös erittäin ammattitaitoinen kirjanpitäjä, ja silti verottaja päätyy joka vuosi jonkin verran eri tulokseen kuin kirjanpitäjäni ja minä. Eikä kyse kaikesta tästä monimutkaisuudesta huolimatta ole mistään sijoittajamiljonääristä, vaan ihan perus 60 k vuositulot ja hieman sijoituksia.

Aloittajan työkaverilla nyt tuskin on juuri tämä tilanne, mutta aloittaja ei hyvin todennäköisesti tiedä ollenkaan, millaiset asiat tuon työkaverin kohdalla mahdollisesti verotuksen kokonaisuutta mutkistavat.

t. Iloinen 2000 e ylläri tulossa

Vierailija
18/30 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uteliaisuudesta, mitähän AP kuvittelee tulorekisterin muuttavan?

Vierailija
19/30 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä pyrkinyt maksamaan aina enemmän veroja että saisin plautuksia, aina niillä jotain lainaa mukavasti lyhentää. Ikävä että tämä nyt loppuu...

Vierailija
20/30 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/verottaja-vahvistaa-matkyt-ja-ver…

Taisikin olla ap se joka oli tällä kertaa vähän yksinkertainen :-)