Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua niin hävettää työkaverin yksinkertaisuus, kun on saamassa veronpalautusta

Vierailija
08.12.2018 |

Tämä henkilö oli aivan ihmeissään kun saa ”peräti 800€” verpnpalautusta. Mä en tajua näitä ihmisiä. Eikö ne tajua, että se on liikaa maksettua veroa, jonka valtio palauttaa. Se ei ole mitään ilmaista taivaalta tippuvaa shoppailurahaa. Onneksi tulorekisteri lopettaa tämän pelleilyn.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuudesta, mitähän AP kuvittelee tulorekisterin muuttavan?

Loppuu nämä kaikille yhtäaikaa maksettavat isot palautukset. Tai no isot ja isot, 800 ei ole mikään iso raha.

Ap

Vierailija
22/30 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä taidat olla yksinkertainen jos tuollainen hävettää. Mitä häpeämistä siinä voi olla, ja miksi ylipäätään funtsit toisen asioita?

Ärsyttää tuollainen yksinkertaisuus. Duunarit eivät tajua taloudesta mitään.

Ap

No jos et itse tiedä, että on paljon muitakin, usein sellaisia, joita ei voi täysin etukäteen tietää, seikkoja kuin palkka, jotka vaikuttavat verotukseen, niin ehkä ei kannattaisi päteä. Mut provohan sä olet, ei kukaan koulutettu voi olla noin tyhmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuudesta, mitähän AP kuvittelee tulorekisterin muuttavan?

Loppuu nämä kaikille yhtäaikaa maksettavat isot palautukset. Tai no isot ja isot, 800 ei ole mikään iso raha.

Ap

Ennakkoverotuksen ja palautusten osalta ei muutu mikään, pöljä. Nolasitkin nyt sitten lähinnä itsesi, toivottavasti oma yksinkertaisuutesi hävettää vähintään yhtä paljon kuin työkaverisikin.

24/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronpalautukset ovat järkevää säästämistä ja niille maksetaan korko. Vuonna 2018 veronpalautuksen korko on huimat 0,5 % mutta isommissa palautuksissa toi on jo ihan jees. Pankkitilillä taas ne rahat katoaa jos ei muuhun, niin palvelumaksuihin.

Vierailija
25/30 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä talousrekisteri

Vierailija
26/30 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä taidat olla yksinkertainen jos tuollainen hävettää. Mitä häpeämistä siinä voi olla, ja miksi ylipäätään funtsit toisen asioita?

Ärsyttää tuollainen yksinkertaisuus. Duunarit eivät tajua taloudesta mitään.

Ap

Se on sun työkaveri eli sinäkin olet, kauhistus sentään, DUUNARI!!

Vierailija
27/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi pyhä yksinkertaisuus. Ei palautukset ole pelkästään "liikaa maksettua veroa". Itse saan noin 2000€ eikä siitä ole "liikaa maksettua veroa" kuin vähän vajaat 200€.

Kerrotko miten tämä on mahdollista

Vierailija
28/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko itse jouduit maksamaa?

Siis mätkyjä vai? Minä saan 43 euroa palautusta, pyrin aina mahdollisimman pieniin palautuksiin. Eli siis osaan arvioida tuloni lähes sentilleen.

Niin, SINÄ osaat. Kaikki eivät edes pysty arvioimaan tulojen vaihtelun vuoksi.

Ei se osaa, meni 43 euroa pieleen. Ja lisäksi ap luulee veronpalautusten loppuvan tulorekisterin takia. Ei lopu ihan heti, seuraava tulee jo kesällä.

Vierailija
29/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mätkyjä vai? Minä saan 43 euroa palautusta, pyrin aina mahdollisimman pieniin palautuksiin. Eli siis osaan arvioida tuloni lähes sentilleen.

Oletko vielä meediokin

Vierailija
30/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mätkyjä maksellaan silloin, kun ennakonpidätystä ei ole toimitettu lainkaan. Tavallisen palkansaajan kohdalla kyse on yleensä lisäveroista, ei mätkyistä.

Kyllä minäkin osaan peruspalkkaani perustuvan vuosiansioni laskea lomarahoineen sentin tarkkuudella, mutta kun siihen päälle tulee erilaisia bonuksia ja palkkioita, joita ei voi edes arvata etukäteen, niin perus veroprosentti ei yleensä ole kohdillaan. Onneksi lisätuloprosentti korjaa osan ja palkanlaskentaosastolla osaavat hommansa ja en yleensä joudu maksamaan lisäveroja, vaan saan 100-200€ palautusta.