Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nykyään maksetaan niin nihkeästi palkkaa? Olen tradenomi.

Vierailija
08.12.2018 |

Jos laitan työhakemukseen realistisen palkkapyynnön, niin haastattelukutsua ei tule, mutta kun olen valmis myymään itseni halvalla, niin tilanne on eri.

Tuntuu että kaupallinen alan koulutuksella, ilman suhteita on aivan äärettömän vaikea päästä muihin kuin suorittavan työn tehtäviin tai päästä oikeasti kehittämään omaa ammattitaitoa.

Auttaisikohan maisteriksi opiskelu? Traden papereillahan voi hakea kauppakorkean maisteriohjelmaan. Tai sit pitäis alkaa verkostoitumaan, voi hyi helevetti..

Mulla on surkeampi palkka kuin monella merkonomilla. Ihan turha tutkinto, älkää opiskelko ellei teillä ole valmiiksi hyviä suhteita työelämään.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harvalla alalla on korkeat aloituspalkat. Joko painaa kovasti töitä että palkkaakin alkaa tulla tai sitten tekee vain vaaditun.

Miten painetaan kovasti töitä? Tiedän, että joillekin tämä kuulostaa lapselliselta kysymykseltä, mutta minä olen aina ollut sellaisissa paikoissa, joissa työnkuva on rajattu, eikä siinä voi itse valita tehtäväksi yhtään enempää kuin mitä eteen kannetaan. Uskoisin, että tämä voi olla monen muunkin kohtalo. 

Kerroin eräässä toisessa ketjussa, kuinka halusin lisää haasteita aikaisemmassa työpaikassani, mutta pomo jotakuinkin esti minun siirtymisen toiseen tiimiin. Oli sitten pakko lähteä firmasta kokonaan pois. Eli ei aina auta sekään, vaikka osoittaisi haluavansa tehdä enemmän tai erilaista. 

Joten kiinnostaisi ihan aidosti tietää, millaisia tehtäviä te teette, jotka voitte "painaa kovasti töitä" (siis enemmän kuin mitä normaalisti vaaditaan), jotta voitte osoittaa haluavanne edetä. Ihan konkreettisia esimerkkejä olisi mukava kuulla, ei vain "olen it-alalla". 

Tartun tähän. Nykyään erittäin viimeisen päälle maksimoitu tehokkuus ja työntekijät tekee usein hyvin pienen osaamisalueen työtehtävää. Tähän olen itse jumiutunut ja tässä esimiehen roolin pitäisi korostua. Ymmärrän, että nykyinen esimies haluaa pitää minusta kiinni, koska olen erittäin hyvä työntekijä, mutta on tosi turhauttavaa tehdä ihan liukuhihnatyötä, vaikka itse tietää että olis tosi paljon enemmänkin annettavaa.

Niitä työpaikkoja ei sisäiseen hakuun liikaa nimittäin tule, kun ne täytetään jo hyvissä ajoin. Ja jos jokaisessa kehityskeskustelussa koittaa asiaa tuoda esiin, mutta mihinkään ei pääse, niin kyllä se vi**ttaa. Eikä esimiehen yli voi oikein hyppiä, kun sit saa vaan k*sipään maineen.

Enkä kuvittele itsestäni liikoja. Mutta toki oma moka, etten verkostoitunut. Pakko kai hakea oikikseen ja runnoa ne opinnot läpi, kun sit pääsee heti hyvin haastavaan työhön. Ei tää "alhaalta ylös"-mentaliteetti enää toimi.

Vierailija
42/50 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harvalla alalla on korkeat aloituspalkat. Joko painaa kovasti töitä että palkkaakin alkaa tulla tai sitten tekee vain vaaditun.

Miten painetaan kovasti töitä? Tiedän, että joillekin tämä kuulostaa lapselliselta kysymykseltä, mutta minä olen aina ollut sellaisissa paikoissa, joissa työnkuva on rajattu, eikä siinä voi itse valita tehtäväksi yhtään enempää kuin mitä eteen kannetaan. Uskoisin, että tämä voi olla monen muunkin kohtalo. 

Kerroin eräässä toisessa ketjussa, kuinka halusin lisää haasteita aikaisemmassa työpaikassani, mutta pomo jotakuinkin esti minun siirtymisen toiseen tiimiin. Oli sitten pakko lähteä firmasta kokonaan pois. Eli ei aina auta sekään, vaikka osoittaisi haluavansa tehdä enemmän tai erilaista. 

Joten kiinnostaisi ihan aidosti tietää, millaisia tehtäviä te teette, jotka voitte "painaa kovasti töitä" (siis enemmän kuin mitä normaalisti vaaditaan), jotta voitte osoittaa haluavanne edetä. Ihan konkreettisia esimerkkejä olisi mukava kuulla, ei vain "olen it-alalla". 

Tartun tähän. Nykyään erittäin viimeisen päälle maksimoitu tehokkuus ja työntekijät tekee usein hyvin pienen osaamisalueen työtehtävää. Tähän olen itse jumiutunut ja tässä esimiehen roolin pitäisi korostua. Ymmärrän, että nykyinen esimies haluaa pitää minusta kiinni, koska olen erittäin hyvä työntekijä, mutta on tosi turhauttavaa tehdä ihan liukuhihnatyötä, vaikka itse tietää että olis tosi paljon enemmänkin annettavaa.

Niitä työpaikkoja ei sisäiseen hakuun liikaa nimittäin tule, kun ne täytetään jo hyvissä ajoin. Ja jos jokaisessa kehityskeskustelussa koittaa asiaa tuoda esiin, mutta mihinkään ei pääse, niin kyllä se vi**ttaa. Eikä esimiehen yli voi oikein hyppiä, kun sit saa vaan k*sipään maineen.

Enkä kuvittele itsestäni liikoja. Mutta toki oma moka, etten verkostoitunut. Pakko kai hakea oikikseen ja runnoa ne opinnot läpi, kun sit pääsee heti hyvin haastavaan työhön. Ei tää "alhaalta ylös"-mentaliteetti enää toimi.

Oikikseen? Miksi ihmeessä menisit oikikseen, jos haluat haastavaan työhön?

ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole vieläkään kertonut, mikä hänen realistinen palkkatoiveensa on.

Vierailija
44/50 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Tai mitä osaa ja mikä on työkokemus

Vierailija
45/50 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikikseen? Miksi ihmeessä menisit oikikseen, jos haluat haastavaan työhön?

ohis

Koska se on haastavin työ, joka minua kiinnostaa ja jossa voisin pärjätä. Matemaattiset alat ei kiinnosta.

Vierailija
46/50 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

37000 eur brutto / vuosi.

Vierailija
47/50 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

37000 eur brutto / vuosi.

Realistinen tavoite on 28 000 e/v

Vierailija
48/50 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea auttaa, kun ei ap mitään kerro.

Kaikenmaailman pilipalimpaa tradenomiopintoja on, mutta omasta koulustani moni kyllä pärjää todella hyvin nyt 2-4 vuotta valmistumisen jälkeen.

Palkat helposti siellä 3000-3500 e, mikä on tradelle sopiva palkka asiantuntijatehtävistä, assarit asia erikseen.

Vierailija
49/50 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tradenomi ja bruttopalkka noin 3100 e kk. Oon ihan tyytyväinen, tradenomin koulutus ei kuitenkaan ihan älyttömiä vaadi. En halua aliarvioida tutkintoa, mutta ainakin itse koin että suht koht helpolla koulun läpäisin vaikken mikään älyn jättiläinen ole koskaan ollutkaan. Osa tietenkin panostaa enemmän, osa vähemmän. Alussa on ihan normaalia että palkka on pieni, mutta kyllä se siitä nousee pikkuhiljaa, kun osaaminen karttuu.

Vierailija
50/50 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sitä palkkaa makseta tuottavuuden ja saatavuuden mukaan? Myyjä, joka tahkoaa firmalle joka kuukausi tuloa on oikeutettu tiettyyn osuuteen tulosta? Samoin jos osaajia ei johonkin hommaan saada helpolla, niin niistä joudutaan sitten varmaan hieman esim. palkalla kilpailemaan? Jos olet opiskellut jotain, jota jokainen näppärä elämänkoululainenkin osaa jo ihan suorilla, niin silloin kilpailet heidän kanssaan työpaikoista.

Tutkinnoista ei maksa kuin valtio tai kunnat, kaikki muut maksavat sinun osaamisesta ja hyödystä firmalle.